וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעתם היפה ביותר: על המסע של הפועל פתח תקווה במזרח הרחוק

16.8.2021 / 14:54

הפועל פתח תקווה שבה לכותרות אחרי שנשארה בליגה הלאומית מכורח פסיקת בית המשפט, זמן מצוין לחזור לאחור לימים שבהם הייתה קבוצה גדולה באמת ולמסע ההרואי שלה למזרח

הפועל פתח תקווה של היום חיה על סיפורי העבר והנוסטלגיה של קבוצתם, שהייתה בין 1955 ל-1963 קבוצת הכדורגל האיכותית ביותר בישראל. היא קראה תיגר על מכבי תל אביב ולאורך התקופה הזאת זכתה שש פעמים באליפות ופעם אחת בגביע המדינה. לקבוצה היו אוהדים רבים בכל רחבי הארץ, ובעיקר בקיבוצים, והם ליוו אותה בכל מגרש שבו שיחה.

ב - 1957 זכתה הפועל פתח תקווה בגביע הראשון שלה, כשניצחה במשחק הגמר באצטדיון קריית אליעזר 1:2 את מכבי יפו 1:2. ביום שאחרי הזכייה בגביע המדינה הובא הגביע לחתונה של נחום סטלמך עם בחירת ליבו נירה באולמי גיל במושבה, והגביע התמלא כולו בשמפניה. יו"ר הקבוצה מנחם הלר, מבכירי ההתאחדות לכדורגל, דאג לסדר כהוקרה לזכייה ההיסטורית סיור ומסע חלומות באירופה ובמזרח הרחוק, מסע שנמשך 60 יום.

הפועל פתח תקווה במזרח הרחוק. יחצ,
איזו קבוצה אדירה. הפועל פתח תקווה 1957/יחצ

את עמדת המאמן תפס אליעזר שפיגל (אבא של גיורא) שהחליף את האנגלי ג'ק גיבונס. שפיגל צרף למסע כשחקן חיזוק את בלם מכבי תל אביב נוח רזניק. אחד משיאי המסע היה המפגש נגד נבחרת סינגפור. הנבחרת סיימה שבוע קודם לכן במקום החמישי בגביע "המארדקה" (העצמאות), שנערך בקואלה למפור. הפועל פתח תקווה ,שניצחה קודם לכן קבוצת כוכבים מקומית 1:4, נאלצה לשחק ללא סטלמך, שרגלו גובסה בבוקר המשחק בבית החולים המקומי.

בבוקר המשחק ירד גשם זלעפות, שלא מנע מרבבת חובבי כדורגל מקומיים להגיע למשחק נגד הקבוצה הישראלית ב-14 בספטמבר. שפיגל, בהיעדרו של סטלמך הפצוע, העלה להתקפה את שחקן החיזוק רזניק, שבעברו תופקד כשחקן התקפה במכבי תל אביב. שחקני פתח תקווה התקשו לתפקד במגרש החלקלק ומלא השלוליות וכבר בדקה ה-5 חור ענק של קרני ו שפירא אפשר לחלוץ המרכזי הסינגפורי ארתור קאני לנגוח לרשת העליונה של ויסוקר , 0:1 למארחים. בדקה ה-10 החל בועז קופמן בכדרור מימין, הגביה למרכז הרחבה ושם התמקם רזניק שבעט מהאוויר בעוצמה טיל לפינה הימנית, כשהוא מנער את הרשת מטיפות הגשם - 1:1.

הפועל פתח תקווה במזרח הרחוק. יחצ,
נתן הצגות. ויסקור מתרומם לעוד כדור/יחצ

המשחק נכנס לקצב הנכון של השחקנים הישראלים ובדקה ה-18 ירדה דממה על היציעים. דוד אטואר פרץ, וכדור גבוה שהגביה תוך כדי ריצה לרחבה מצא את רזניק האלגנטי מתרומם מעל בלמי סינגפור ונוגח פנימה בעוצמה , 1:2 להפועל פתח תקווה. במחצית השנייה המלאבסים נסוגו לאחור והמשחק הפך לחד צדדי, כשקשריה וחלוציה של סינגפור פגשו את השוער ויסוקר באחד מימיו המופלאים ביותר. ויסוקר התעופף בשלוליות, הדף ועצר כדורים שאיימו לחדור לתוך הרשת.

האוהדים המקומיים התאהבו בשוער של פתח תקווה וכל עצירה שלו התקבלה בתשואות סוערות. שפיגל ביצע שני חילופים, ובמקומם של שפירא וקופמן נכנסו למגרש ראובן יפת ושלמה נהרי. כובש שני השערים רזניק ירד לאחור לעמדת הבלם הנוסף כדי לעזור להגנה. רבע שעה לסיום המשחק ירדה חשיכה על המגרש. הזרקורים הופעלו באצטדיון וכדור המשחק הוחלף על ידי השופט לכדור בצבע לבן.

הפועל פתח תקווה במזרח הרחוק. יחצ,
מסע מרתק. שחקני הפועל פתח תקווה מתארחים במזרח/יחצ

שריקת הסיום מצאה את חבורת השחקנים של הפועל פתח תקווה רוקדת בתוך הגשם סביב שפיגל. לתוך חדר ההלבשה הישראלי נכנסו ראשי ההתאחדות של סינגפור שביקשו משחק גומלין, הצעה שנדחתה באדיבות בשל לחץ של לוח זמנים. כובש שני שערי הניצחון רזניק אמר בסיום: "אני אוהב לשחק כחלוץ, אבל מי יכול להזיז מההרכב של מכבי תל אביב את שייע גלזר, רפי לוי ויוסלה מירמוביץ'?" התקשורת המקומית היללה את השוער יעקב ויסוקר. "השוער הישראלי הוא הגדול ביותר שביקר ושיחק כאן", נכתב. הכותרת בעיתון האנגלי הייתה. "Visoker plays v - soccer".

בסיום המשחק הייתה המשלחת של הפועל פתח תקווה אורחת של איש העסקים היהודי המפורסם דוד מרשל, מעשירי המדינה, בחווילתו המפוארת על שפת הים. ברביקיו ענק עם בשר צלוי מתובל בצ'ילי חריף (סאטה) נאכל בתיאבון על ידי השחקנים שלנו. מרשל עבר בין השחקנים חיבק אותם והחמיא להם על הניצחון הענק. פגישות קצרות עם בנות צעירות של הקהילה היהודית שנכחו באירוע הובילו לריקוד הורה סוערת ובהמשך לריקודים רומנטיים איטיים יותר, אבל רומן של המשך לא נרשם שם. בבוקר שאחרי קיימה הקבוצה סיור בעיר וביקור מרשים בגן הפסלים הענק והמפואר, ובערב כבר יצאה הפועל פתח תקווה לנמל התעופה והמריאה להמשך הסיור בדרום קוריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully