וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרנד טור האחרון של השנה: וולטה דה אספניה יוצא לדרך

עודכן לאחרונה: 14.8.2021 / 0:48

רוגליץ' השתנק בטור דה פרנס, אבל בוולטה הוא פייבוריט, כשאיגן ברנאל ינשוף בעורפו. גלעד גרוסמן מתכונן לתחרות בלי ציפיות גדולות הפעם מהקבוצה הישראלית

עננת הקורונה וההצטרפות של מדינות נוספות לרשימות הצבעים השונות השאירו רבים מאיתנו בארץ בקיץ הזה. אבל החל מהיום (שבת), אפשר לצאת לטיול סובב ספרד, כשהוולטה דה אספניה, הגרנד טור השלישי והאחרון של השנה, ייצא לדרך בעיר בורגוס.

המסלול

פרימוז' רוגליץ' טור דה פראנס. רויטרס
בספרד הוא פורח. פרימוז' רוגליץ'/רויטרס

המארגנים לא מרחמים השנה על הרוכבים. 3,417 קילומטר (שלושה קילומטרים יותר מהטור דה פראנס), שיתחילו ויסתיימו בקטע נגד השעון. השנה יהיו 8 קטעים שטוחים; 4 קטעים של גבעות ושבעה קטעים הרריים.

בניגוד לטור, שרק שלושה קטעים השנה הסתיימו בטיפוס, הספרדים לא מתכוונים לעשות חיים קלים לאף אחד וכל הקטעים מסתיימים בטיפוס. כבר בקטע השלישי הרוכבים ייאלצו להתמודד עם העליה הקשה לפיקון ביאנקו, והשבוע האחרון יכלול ארבעה ימים קשים בהרים. בנוסף, מצפים לרוכבים שני קטעים נגד השעון באורך כולל של 41 ק"מ.

מי יעשה היסטוריה?

אגאן ברנאל. AP
ייתן פייט. איגן ברנאל/AP

אלוף השנתיים האחרונות, פרימוז' רוגליץ' הסלובני, סובל מחוץ לספרד, אבל בשלושת השבועות הקרובים ינסה להפוך לרוכב השלישי בהיסטוריה שזוכה בתחרות שלוש פעמים ברציפות. לאחר הפציעה בטור הוא זכה בזהב אולימפי בקטע נגד השעון, והוא אחד משנה המועמדים המובילים.

יריבו העיקרי, על הנייר, הוא הקולומביאני איגן ברנאל, שלאחר שזכה באפן משכנע בג'ירו השנה, ינסה להפוך לרוכב הצעיר ביותר שזוכה בשלושת הגרנד טורים. איניוס שוב באה עם קבוצה חזקה מאוד, שכוללת את ריצ'ארד קאראפץ האקוודורי, שסיים שלישי בטור וזכה בזהב במירוץ הכביש האולימפי, אדם ייטס הבריטי ופאבל סיבקוב הרוסי.

מנצח מפתיע?

הרוכב הספרדי מיקל לנדה. Jean Catuffe, GettyImages
ינסה לנצח במגרש הביתי. מיקל לנדה/GettyImages, Jean Catuffe

קשה לראות מישהו מנצח את רוגליץ' וברנאל (חוץ מאולי קאראפץ), ובכל זאת בתחרות כל כך קשה הכול יכול לקרות. מי שינסו להפתיע הם מיקל לנדה הספרדי, שנראה טוב עד פציעתו בג'ירו; אלכסנדר ולאסוב הרוסי שסיים רביעי בג'ירו; היו קארת'י הבריטי, והצמד המאכזב מקבוצת מוביסטאר, מיגל אנגל לופז ואנריק מאס.

שלום, חבר

פאביו ארו רוכב אופניים איטלקי. רויטרס
מרוץ אחרון. פאביו ארו/רויטרס

פאביו ארו היה אמור להיות הכוכב הגדול הבא של איטליה. ב-2014-2015 סיים פעמיים על הפודיום בג'ירו וזכה פעם אחת בוולטה. אבל מאז, סבל מפציעות ומחלות ואובדן כושר וביטחון. השבוע הרוכב בן ה-31 הודיע שיפרוש מהענף בתום הוולטה.

איתמר איינהורן רוכב אופניים ישראלי. רויטרס
גרנד טור ראשון. איתמר איינהורן/רויטרס

כריס פרום הודיע לאחרונה שלא ישתתף בוולטה, והקבוצה הישראלית שולחת קבוצה די אפורה וחסרת שאיפות בראשות ספ ואנמארקה הבלגי. הקבוצה הודיעה שתנסה לזכות בקטעים ולצבור ניסיון. לראשונה הקבוצה תשלח שני ישראלים לגרנד טור - גיא ניב והספרינטר איתמר איינהורן, לו יהיה זה גרנד טור ראשון.

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully