וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטייה להצלחה? על האתגר המסקרן של יונתן כהן בפיזה

10.8.2021 / 9:00

אחיו של קייליני הביא את הרוח של יובנטוס, הבעלים החדש משקיע מיליונים באיצטדיון מודרני, והקבוצה השאפתנית מייעדת לישראלי את תפקיד הכוכב הראשי. מיכאל יוכין על מה שמחכה ליונתן כהן בעיר המפורסמת בזכות המגדל העקום, ומייחלת לשוב סוף סוף לסריה A

תקציר: ספרטק טרנבה - מכבי תל אביב 0:0/ספורט1

פיזה היא לא בדיוק שם דבר בכדורגל האיטלקי, אבל יונתן כהן מצטרף לפרויקט מסקרן ויציב עם שאיפות מציאותיות ושפויות. למעשה, אלה הימים האופטימיים ביותר ליד המגדל המפורסם מזה 30 שנה, והאוהדים נלהבים לשמוע על השקעות נרחבות במועדון מצד בעל השליטה החדש. המטרה המוצהרת היא העפלה לליגה הראשונה, אבל זה ממש לא חייב לקרות כבר בעונה הקרובה, והיסודות נבנים בהדרגה. הביקור האחרון של פיזה בסרייה A היה אי שם ב-1991, כאשר דייגו סימאונה לבש את מדיה, וההנהלה לא ממהרת לשום מקום. הם מוכנים להמתין עוד שנה או שנתיים, ולא יסכנו את המועדון מבחינה כלכלית.

כי הרי ההיסטוריה של פיזה רצופה בקריסות פיננסיות. היא פשטה את הרגל ב-1994, והיתה שוב על סף היעלמות ב-2009, אז הורדה לליגה החמישית. מאמנים אף פעם לא החזיקו שם מעמד, הסגלים התחלפו במהירות מסחררת, והניהול היה לרוב חובבני. כל זה השתנה בשלהי 2016, כאשר איש העסקים ג'וזפה קוראדו, אוהד יובנטוס מושבע, רכש את המועדון והפך לנשיאו.

הוא הוגדר בתקשורת המקומית כ"מושיע של פיזה", ואכן הוכיח שהכינוי מוצדק. ב-2018, הוא מינה את למאמן את לוקה ד'אנג'לו האלמוני, ומאז הם עובדים בהרמוניה, תוך הבעת אמון הדדי. בעונת הבכורה שלו, עלתה פיזה לליגה השניה ותקעה בה יתר. כעת, על מנת להתקדם, גויס משקיע מחוץ לאיטליה.

בינואר האחרון נמכרו 75 אחוזים מהמועדון לאלכסנדר קנאסטר, מיליונר יהודי בריטי-אמריקאי ממוצא רוסי, בעוד קוראדו נותר לנהל את כל העסק כנשיא. קנאסטר ניסה בעבר ללא הצלחה לרכוש את סמפדוריה, והכיר במסגרת ההרפתקה את ג'אנלוקה ויאלי, שמכהן בין היתר כשותף במיזם שמפגיש משקיעים עם קבוצות. ביחד עם חלוץ העבר האגדי, שמשמש גם כעוזרו של רוברטו מאנצ'יני בנבחרת איטליה, הוא התביית על הפרוייקט של פיזה.

עד כה, כבר השקיעה החברה של קנאסטר כ-20 מיליון יורו, אשר רובם מיועדים לשיפוץ נרחב באיצטדיון גריבאלדי, הממוקם במרכז העיר, במרחק מאות מטרים ספורים מהמגדל. כניסתו של קנאסטר למיזם הותנתה בכך שיקבל את כל ההכנסות מתפעול האיצטדיון המודרני, והוא מאמין כי המהלך עשוי להיות רווחי. במקביל, נמצא בשלבי תכנון סופיים גם מתקן אימונים חדיש.

עוד בוואלה!

"הטלנובלה סוף סוף הסתיימה": פיזה מחכה ליונתן כהן בקוצר רוח

לכתבה המלאה

באשר לכדורגל נטו, מונה לפני חודשיים לתפקיד המנהל הספורטיבי קלאודיו קייליני, אחיו הגדול של ג'ורג'ו קייליני האגדי. במשך יותר משבע שנים, עבד קלאודיו ביובנטוס, בתפקיד אליו שודך כנראה על ידי הקפטן, וזכה לשבחים על ניהול הקבוצה הצעירה ועל המעקב אחרי השחקנים המושאלים. כיליד פיזה ואוהד הקבוצה מאז שהוא זוכר את עצמו, הוא לא יכול היה לסרב להצעה של קוראדו וקנאסטר, ועזב את הגברת הזקנה. "בתפקיד החדש יש לי הרבה יותר סמכויות, והוא גם הרבה יותר מאתגר. אני אסיר תודה על ההזדמנות, ומקווה להביא לכאן את הרוח הווינרית שמאפיינת את יובנטוס ואת אחי", הצהיר קייליני.

בינתיים, הוא כבר חיזק את הסגל עם שורה של שחקנים, כולל שניים שטופחו בקבוצה הצעירה של יובנטוס - הקשר אידריסה טורה והבלם פייטרו בראוטו, אבל התהליך רק החל. כהן סומן על ידי קייליני וקוראדו כשחקן מפתח עבור הקבוצה לשנים הבאות - הכישרון הגדול סביבו ייבנה המשחק ההתקפי של פיזה. הליגה השניה באיטליה לא זוהרת כמו הראשונה, אבל קל להבין מדוע השתכנע כהן שמדובר בצעד נכון עבורו.

במקום לקפוץ גבוה מדי, הוא מגיע למועדון שמייעד לו את תפקיד הכוכב הראשי. אם וכאשר תעלה פיזה לסרייה A, ההצלחה תירשם על שמו. גם אם זה לא יקרה, הוא ייחשף לסקאוטים הרבים שיגיעו למשחקי פיזה על בסיס שבועי, ועשוי ליהנות מהקשרים הענפים של קלאודיו קייליני. במסגרת הניהול התקין והשמירה על התקציב, אמורה פיזה למכור את הכוכבים כאשר תקבל את ההצעות הנכונות.

"המטרה היא לקדם את העבודות על האיצטדיון ועל מתקן האימונים, ולהתקדם מספר מקומות בטבלה", הסביר קוראדו את התוכניות לקראת הקמפיין החדש, והיעד אמור להיות בר השגה, בהתחשב בעובדה כי פיזה סיימה רק במקום ה-14 בעונה שעברה - זאת על אף שכבשה 54 שערים, המאזן הרביעי בטיבו בליגה. "לאחר מכן, ב-2023, אנחנו כבר רוצים לשאוף להעפיל לליגה הראשונה", הדגיש הנשיא.

לוקה ד'אנג'לו מאמן פיזה. GettyImages
יבנה את ההתקפה סביב כהן? לוקה ד'אנג'לו/GettyImages

האוהדים הרבים, בעיר שמטורפת על כדורגל, מאמינים לו. הם מעדיפים ניהול שקט על פני הבטחות תלושות מהמציאות. פיזה ידועה בקהל קולני בעל השפעה עצומה - כך, למשל, הפגנות סוערות הכריחו את ההנהלה הקודמת להחזיר ב-2016 את המאמן האהוב והנערץ ג'נארו גאטוזו שבחר לעזוב כאשר הסיכומים איתו לא כובדו. גאטוזו התקדם כבר מזמן, אבל הוא זכור לטובה בעיר, וכך גם שמות גדולים נוספים שעברו בה.

מרקו טארדלי החל בפיזה את הקריירה בשנות ה-70', עבור דונגה היתה זו התחנה האירופית הראשונה ב-1987, סימאונה ירד איתה לליגה השניה, כריסטיאן ויירי ערך ביקור חטוף בתחילת הקריירה, וכך גם לאונרדו בונוצ'י שהושאל פעם לפיזה מאינטר שלא ממש האמינה בו. האם כהן טוב מספיק כדי להצטרף לרשימה המכובדת? חובת ההוכחה תהיה עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully