וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיוס ישלם מס על פיצוי ממכבי חיפה, קבוצות יתקשו להתיר חוזי שחקנים

8.8.2021 / 16:32

החלטה תקדימית של בית המשפט המחוזי בחיפה בנוגע למס שייאלץ לשלם הקשר הספרדי, תשפיע על הסכמים בין קבוצות לשחקנים בעתיד. נטע לביא יוכל לחזור לאימונים רק בעוד 2-3 שבועות, ומה לגבי יתר הפצועים?

תקציר ניצחונה של מכבי חיפה 2:7 על טורשאבן במוקדמות הקונפרנס ליג/ספורט1

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע בהחלטה מעניינת ותקדימית ששחקנה לשעבר של מכבי חיפה, רובן ראיוס, ייאלץ לשלם מס לפקיד השומה בגין הפיצוי שקיבל תמורת שחרורו ממכבי חיפה. ראיוס החזיק בחוזה לעונת 2015/16, אך בחיפה ביקשו לשחרר אותו אחרי שתי עונות בקבוצה. לאחר משא ומתן על התרת חוזהו, הסכימו המועדון והשחקן שראיוס יוותר על חוזהו ויקבל פיצוי בגובה של 150 אלף יורו. במס הכנסה דרשו מהשחקן שישלם מס על הסכום, אבל הטענה הייתה שלא מדובר במשכורת ולכן השחקן לא חייב לשלם מס על כך.

כעת קבע בית המשפט שהפיצוי הינו שכר, שכן השחקן החזיק בחוזה ולכן ראיוס נדרש כעת לשלם מס. המשמעות היא גדולה עבור הקבוצות שכן כעת לאחר הפסיקה צפויים במס ההכנסה לדרוש ולעקוב אחרי הסכמים של התרת חוזה. השחקנים, כך לפי כל ההערכות, ידרשו שהקבוצות יישאו גם בתשלום המס וזה צפוי להגדיל את סכומי הפיצויים שידרשו שחקנים שיתירו חוזיהם.

רובן ראיוס שחקן מכבי חיפה. קובי אליהו
המקרה שלו ייצור תקדים? רובן ראיוס/קובי אליהו

בעניין אחר, במכבי חיפה ממשיכים בהכנות למשחק הגומלין באיי פארו, כאשר המאמן ברק בכר יערוך רוטציה נרחבת וייתן הזדמנות ללא מעט שחקנים שלא פתחו, כמו גם שחקנים אחרים שיקבלו דקות משמעותיות יותר. בוגדן פלאניץ' כשיר אך ייתכן שיזכה למנוחה נוספת כדי שלא להעמיס על השריר, בעוד גודסוויי דוניו עדיין פצוע ולא יהיה בסגל. בחיפה מקווים מאוד שהחלוץ הגנאי יהיה כשיר כבר למשחק הראשון בשלב הפלייאוף של מוקדמות הקונפרנס ליג.

עופרי ארד גם הוא לא יהיה כשיר למשחק. הבלם עדיין מתאמן בצד, כשהשאיפה היא שתוך שבוע הוא יחזור להתאמן עם הקבוצה. מי שעדיין לא מתכונן לחזור בקרוב הוא נטע לביא. בקבוצה מחכים שעצם השוקית השבורה תתאחה והשחקן יוכל לחזור לאימונים, אך ההערכה שיידרשו לפחות שבועיים-שלושה נוספים לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully