וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז כלפון: "כדורגלנים צריכים להישמר מקורונה יותר מאנשים רגילים"

7.8.2021 / 8:38

יו"ר המנהלת סיפר ברדיו ירושלים על ההיערכות לקראת חזרת הליגה בצל שיאי התחלואה: "בידוד ביתי לא יהיה כי השחקנים מחוסנים, אך נדבקים יפגעו בקבוצות שלהם". וגם: על רשת הביטחון ודרישת חוגג נגד ארגון לה פמיליה

תקציר הפסדה של הפועל באר שבע 2:1 לשלונסק ורוצלאב במוקדמות הקונפרנס ליג/ספורט1

שיאי תחלואה מקורונה בגל הנוכחי ודיונים על אפשרות של החלת סגר רביעי בישראל, לא הותירו ברירה למנהלת הליגה. שלושה שבועות בדיוק לפני שריקת הפתיחה של עונת 2021/22 בליגת העל, גם ראשי הענף עוקבים בדריכות אחר המצב ונוקטים בכל אמצעי הזהירות הדרושים. כידוע, התו הירוק כבר חזר לאופנה ואיתו בין ההגבלות גם עטיית מסכה במקומות פתוחים ובהם מגרשי הכדורגל, אבל אילו עוד צעדים יינקטו בהמשך?

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגה, התראיין אתמול (שישי) ברדיו ירושלים והתייחס בהרחבה לנושא הקורונה: "ביום ראשון קבוצות יקבלו מכתב עם הוראות והנחיות חדשות, כאשר המטרה העיקרית לפנינו היא פתיחת הליגות בסוף חודש אוגוסט, עקב התחלואה שרק עולה", הצהיר בפתח דבריו.

"בשלב הראשון נתייחס בעיקר לזירת המשחק, למקום שבו נמצאים השחקנים והצוותים המקצועיים", הבהיר כלפון, "מיום ראשון כל הקהל שמגיע למגרשים מחויב בעטיית מסכה, אני מאמין שכולם יתגייסו כי גם הם רוצים לראות את הכדורגל ממשיך ולא נעצר. האחריות היא קודם כל של המאבטחים במגרש ומעבר לכך של משטרת ישראל. בסופו של דבר אני סומך על אוהדי הכדורגל שהם רוצים לבוא למקום בטוח, אף הורה לא רוצה להביא את הילד למקום לא בטוח".

כלפון גם נשאל אם השחקנים שוב יידרשו להיכנס למעין בידוד ביתי: "על השחקנים מוטלת שוב האחריות לא ללכת למקומות שיש בהן התקהלויות, לשמור מרחק, מסכות, כי אם שחקנים יידבקו הם קודם כל יפגעו בקבוצה שלהם, ראינו קבוצות כאן מגיעות עם סגלים מינימליים. ההבדל היום ששחקן שנדבק לא מכניס את כל השאר לבידוד, מי שמחוסן ממשיך בפעילות רגילה, אבל עדיין, השחקנים צריכים לשמור, להישמר ולהקפיד יותר מאנשים רגילים. בידוד ביתי כרגע לא יהיה, השחקנים מחוסנים ולא מחויבים לכך. אם חלילה כמה שחקנים לא ירגישו טוב הם יעשו בדיקות, אך אין כרגע בידוד ביתי. ילדים מתחת לגיל 12, הנוהל מאפשר בדיקות קורונה בקופות חולים, הבדיקות המהירות לא מאושרות כרגע במשרד הבריאות".

ארז כלפון יושב ראש מנהלת ליגת העל. שלומי גבאי
עוד עונה מאתגרת בפתח. ארז כלפון/שלומי גבאי

בנוגע לרשת הביטחון אמר כלפון: "את העונה האחרונה לא היינו יכולים לפתוח ללא רשת ביטחון. העונה אנחנו עדיין לא שם ונקווה שלא נהיה שם, אבל אם התחלואה תעלה וידברו על הגבלות של קהל אנחנו נפנה למשרדים. כמעט כל הקבוצות במצב כלכלי לא טוב".

לקראת סיום, התייחס היו"ר גם לדרישתו הצפויה של משה חוגג, בעלי בית"ר ירושלים, שינסה ולהעביר במנהלת בקשה לא לאפשר לחברי ארגון 'לה פמיליה' להיכנס למשחקי חוץ: "מבחינתנו אוהדים אלימים יהיו מחוץ למגרשים, לא נאפשר לאוהד אלים להרוס את הכדורגל הישראלי, זה באופן כללי. מעבר לכך, בדירקטוריון הקרוב ייערך דיון לבקשת בית"ר, נראה מה קבע בית המשפט בנושא הספציפי של בית"ר. אנחנו נלך עם החוק, עם ההיבטים המשפטיים והמשטרה וככה נקבל החלטות. כרגע היועצים המשפטיים של המנהלת לומדים את החלטת בית המשפט והחוק. אני מעריך שכל הקבוצות ישתפו פעולה, כי בסוף רוצים להחזיר את הילדים והמשפחות למשחקים".

  • עוד באותו נושא:
  • ארז כלפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully