וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי קביליו יפו בחרה חבר הנהלה עיוור

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 19:07

שבי סולומון בן ה-58 נבחר להיות החבר השישי בוועד המנהל של הקבוצה מליגה א' דרום. היו"ר: "דוגלים בשוויון הזדמנויות מלא"

עולם הכדורגל השמרני כבר ראה בעלים אישה, יו"ר אישה ואפילו מאמנת אישה; הוא ראה נכים שמנהיגים קבוצות; הוא צפה לאחרונה בספיר ברמן, טרנסג'רדרית, שופטת בליגת העל. עיוור שחבר בהנהלה של קבוצת כדורגל, זה חדש.

עמותת מכבי קביליו יפו, קבוצת האוהדים שתתחיל בקרוב את עונתה ה-12 ברציפות בליגה א' דרום, בחרה אמש את שבי סולומון (58) להיות החבר השישי שלה בוועד המנהל. סולומון, שהחל לפקוד את היציעים בשנים האחרונות והצטרף בתחילת הפגרה לאגודת הידידים של מועדון האוהדים, הוא כמעט עיוור מלידה, ועיוור לחלוטין זה 14 שנה.

שבי סולומון חבר הנהלת מכבי קביליו יפו. מאיה לוי,
חבר ההנהלה השישי במכבי קביליו יפו. סולומון/מאיה לוי

סולומון, יליד יפו ובן למשפחה של עולי בולגריה - כיאה לאוהד המועדון - נולד עם קרע בשתי הרשתיות. תחילה היה רק קצר רואי באופן קיצוני, וכך הפך לאוהד הקבוצה. הוא בעצמו סיפר כי הרצל קביליו ז"ל, השוער האגדי שעל שמו נקרא המועדון, הציע לו בילדותו להצטרף כשחקן לקבוצה, עד שהבין שהילד סובל מבעיות ראייה קשות וניבא כי יהיה אחד מהאוהדים הגדולים של הקבוצה. לפני 14 שנה, בעקבות ניתוח כושל שעבר בעיניו, החל בהדרגה לאבד את ראייתו לחלוטין והיום, כך הוא אומר בעליצות הוא "רואה רק נשים יפות וכסף".

אוהדי הקבוצה מכירים את סולומון, שעומד במשחקים מאחרי ספסל הקבוצה ומקשיב לקולות, מבלי לראות את המשחק. "פעם ראיתי את הבהירים ואת הכהים, ולאן תוקפים הכהים, אבל לא אצל מי הכדור. הצלחתי לשמוע את המשקוף רועד, הבנתי לפי המשרוקית של השופט מה הוא שורק, הבנתי לפי הקהל מה מתרחש. אני אוהב לשבת ליד ספסל המאמן כדי לשמוע את הנחיותיו ולקבל תמונה מלאה של מה שקורה. כעיוור לחלוטין חסרה לי הצבעוניות אבל זה לא מפחית מהחוויה ומהאדרנלין אצלי".

סולומון יעסוק בהנהלה בגיוס תורמים ובעזרה למחלקת הנוער. יו"ר הקבוצה, מיקי חיים: "מכבי יפו דוגלת בשוויון הזדמנויות מלא לאדם, באשר הוא אדם, ללא הבדל דת, גזע ומין, ובכלל זה בשילובם של אנשים עם מוגבליות. אנחנו מקבלים בברכה ובשמחה את שבי, ומאחלים לו המון הצלחה בדרכו החדשה והמחייבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully