וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום דרמת ענק: ננו גינזבורג וצ'כיה רחוקים ניצחון אחד מהאולימפיאדה

נבחרתו של המאמן הישראלי איבדה עשר נקודות יתרון בתוך פחות מדקה, אבל גברה בחוץ על קנדה 101:103 לאחר הארכה. היא עלתה לגמר הטורניר הקדם אולימפי נגד יוון של ריק פיטינו

מאמן נבחרת צ'כיה ננו גינזבורג עם אונדריי באלווין. FIBA, אתר רשמי
מניק נרס לריק פיטינו. ננו גינזבורג עם אונדריי באלווין/אתר רשמי, FIBA

המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים צפויה לכלול 88 ספורטאים ב-14 ענפי ספורט, וייתכן שיהיה בטוקיו עוד נציג אחד דובר עברית, תחת דגל אחר. המאמן ננו גינזבורג רחוק ניצחון אחד מהשגת הכרטיס הנכסף, לאחר שהצעיד את נבחרת צ'כיה ל-101:103 דרמטי על קנדה בתום הארכה בחצי גמר הטורניר הקדם אולימפי. בגמר הגורלי יפגשו הצ'כים את יוון, המאומנת בידי חבר היכל התהילה ריק פיטינו, שהביסה את טורקיה 63:81.

קנדה סומנה כפייבוריטית הברורה להעפיל לאולימפיאדה מהרגע שבו נבחרה לארח את הטורניר, אבל היא הודחה בידי המאמן הישראלי ושחקניו. 57 שניות לסיום הרבע הרביעי העלה תומאש סטוראנסקי את הצ'כים ליתרון 82:92, והם עלו גם ל-85:94 (44 שניות) והמשחק נראה גמור. אלא שבזמן הקצר שנותר איבדו חבריו שני כדורים, החטיאו פעמיים מהעונשין ופעם אחת מהשדה, ואנדרו וויגינס קבע 94:94.

תומאש סטוראנסקי, נבחרת צ'כיה. רויטרס
התכבד בסל החשוב ביותר. תומאש סטוראנסקי/רויטרס

הקנדים השלימו ריצת 0:14 וברחו ל-94:99, אבל צ'כיה לא נשברה. המתאזרח הוותיק בלייק שילב קלע שלשה, שהייתה סל השדה הראשון של נבחרתו בהארכה, כשעל השעון חצי דקה לסיומה, והפך מחדש ל-99:101. וויגינס שוב איזן, 15 שניות לסיום, ואז הגיע סל הניצחון של סטוראנסקי.

גינזבורג, שהוליך כבר את הצ'כים לרבעי הגמר באליפות אירופה ובגביע העולם, רוצה להגיע איתם גם לבמה שנחשבת היוקרתית ביותר בכדורסל הנבחרות העולמי. הוא קיבל 31 נקודות ושבעה אסיסטים משילב (12-7 לשלוש), 18 מסטוראנסקי ודאבל-דאבל מפלצתי של 14 נקודות ו-19 ריבאונדים מאונדריי באלווין. אר ג'יי בארט צלף 23 לקנדה, המאומנת בידי ניק נרס, שזכה באליפות ה-NBA עם טורונטו ראפטורס לפני שנתיים ונבחר אשתקד למאמן העונה בליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully