וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שבוע של תאונות, הטור דה פראנס כובש את ההר

1.7.2021 / 19:03

מירוץ האופניים היוקרתי הביא עמו השנה אקשן מהרגע הראשון, אך לא תמיד במובן הטוב של המילה. כעת נכנס הטור לשני מקטעים הרריים

בכל שנה הטור דה פראנס מבטיח הרבה אקשן, השנה הוא קיים מהיום הראשון, אבל לא תמיד לטובה. אז מה היה לנו בשבוע הראשון של מירוץ האופניים הגדול בעולם:

רוכב האופניים הסלובני פרימוז' רוגליץ'. רויטרס
רוגליץ' חבוש לאחר הפציעה שעבר יום לפני כן/רויטרס

תאונות

בכל שנה הרוכבים סובלים מתאונות, אבל נדמה שהשנה המצב חמור מתמיד. זה התחיל 47 ק"מ לסיום הקטע הראשון, כאשר צופה שהחזיקה שלט קרטון לצד הדרך גרמה לכך שכמעט כל הדבוקה התרסקה. הצופה נעצרה על ידי המשטרה הצרפתית כעבור שלושה ימים. תאונה קשה נוספת באותו יום הפילה את כריס פרום.

היום השלישי היה אפילו גרוע יותר. בתחילת הקטע גראנט תומאס נפל ונפצע בכתף. 10 קילומטרים לסוף פרימוש רוגליץ' נפל ונפצע ואיבד זמן יקר. 4 ק"מ לסוף היתה תאונה נוספת שעיכבה את רוב המובילים ובספרינט לקו הסיום פטר סגאן וכיילב יואן התנגשו. הקטע הרביעי נפתח ברכיבת מחאה על התאונות הרבות.

התאונות לא משפיעות רק על שלומם ובריאותם של הרוכבים, שזה כמובן הדבר החשוב ביותר, אלא גם על הדירוג במירוץ. רוגליץ' איבד זמן יקר בעקבות התאונה, אבל מעבר לכך, הכאב השפיע עליו בבירור בקטע נגד השעון. גם על תומאס. שורה של רוכבים נאלצו לפרוש, בהם יואן, שהיה המועמד המוביל לזכיה בחולצה הירוקה. נקווה שבהמשך הטור לא נראה שוב התרסקויות קשות.

טאדיי פוגצ'אר טור דה פראנס. רויטרס
אף אחד לא ציפה שישחזר את הקטע שהביא לו את הזכייה לפני שנה. פוגצ'אר/רויטרס

האם הטור כבר גמור?

הקטע החמישי היה מירוץ נגד השעון למרחק של 27 ק"מ. זה היה מבחן למצבם הפיזי וכושרם של כמה מהמועמדים הבכירים, ויום שבו מרבית העיניים הופנו לווט ואן ארט הבלגי, שקיווה לנצח בקטע ולזכות בחולצה הצהובה. אף אחד לא ציפה שהאלוף המכהן טאדיי פוגצ'אר ישחזר את הקטע נגד השעון שהביא לו את הזכיה בשנה שעברה.

אבל זה מה שהוא עשה. אמנם הפרשי הזמנים לא היו דרמטיים כמו אשתקד, אבל בשל הפערים שכבר נוצרו בעבקות התאונות, בסיום היום פוגאצ'אר מוביל ביותר מדקה וחצי על יריביו העיקריים. הדרך לפריז עוד ארוכה, אבל כרגע לא נראה שיש מי שיצליח להדיח אותו.

מתיו ואן דר פול רוכב אופניים הולנדי, מנצח הקטע השני טור דה פראנס 2021. רויטרס
כוחה המיתי של החולצה או קצת עזרה מסבא? מתיו ואן דר פול/רויטרס

"רוכב האופניים הטוב בעולם"

כך הגדיר אלוף 2012, סר בראדלי וויגינס את מת'יו ואן דר פול לאחר שההולנדי זכה בקטע השני ולבש את החולצה הצהובה בפעם הראשונה בקריירה שלו. ואן דר פול הנרגש, נכדו של אחד הרוכבים האהובים בצרפת, ריימונד פולידור המנוח, לא הסתיר את ההתרגשות הגדולה בסיום הקטע. בקטע החמישי הוא הפתיע את כל המומחים והצליח להגן על החולצה במירוץ נגד השעון - לא תחום ההתמחות שלו. כוחה המיתי של החולצה או קצת עזרה מסבא?

רוכב האופניים מארק קוונדיש. רויטרס
כלל לא היה אמור להיות כאן. מארק קוונדיש/רויטרס

עבר, הווה, היסטוריה?

מארק קוונדיש בכלל לא היה אמור להשתתף בטור. הוא החליף ברגע האחרון את סאם בנט הפצוע, הספרינטר הבכיר של דקוניק-קוויקסטפ. הבריטי בן ה-36, שזכה לראשונה בקטע בטור ב-2008 הוא כבר מזמן לא איימת המאיצים שחצה 30 פעם את קו הסיום ראשון. חמש שנים עברו מאז שזכה לאחרונה בקטע במירוץ.

פעם אחרונה שהשתתף בטור, ב-2018, הוא נפסל לאחר שלא עמד בזמנים. ב-2017 התרסק ופרש. בשנה שעבה בכלל רמז שיפרוש לגמרי מאופניים. בקטע הרביעי הוא ניצח בספרינט בפוגרה, היכן שניצח גם ב-2005. יומיים לאחר מכן זכה גם בקטע השישי. עכשיו הוא במרחק שני נצחונות מהשוואת שיא הנצחונות בקטעים של אדי מרקס הגדול.

ז'וליאן אלאפיליפ רוכב אופניים צרפתי. רויטרס
ג׳וליאן אלאפיליפ/רויטרס

מתחילים לטפס

השבוע השני כולל שלושה קטעים הרריים. בשבת הרוכבים יטפסו לאתר הסקי בלה-גרנד בורננד, היכן שג'וליאן אלאפיליפ ניצח ב-2018 ובראשון לטיגנס, היכן שהטור היה אמור להגיע ב-2019 אולם בסוף הקטע שונה בשל מפולת שלגים. הקטע ה-11 יכלול שני טיפוסי למון ונטו, מהפסגות המפורסמות והסימליות ביותר בטור, ויסתיים בירידה לקו הסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully