וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב שחר עדיין רעב: הקיץ הכי יקר של מכבי חיפה זה עשור

28.6.2021 / 15:30

הירוקים הוציאו כבר ביוני 3.25 מיליון יורו על רכש - הכי הרבה מאז הקיץ שאחרי האליפות הקודמת - ולראשונה אי פעם צירפו בחודש אחד שני חברים למועדון המיליון. הנתונים שמלמדים על הרצון של הנשיא בן ה-80, וגם תזכורת לכך שבפעמים הקודמות התוצאות לא תאמו את הציפיות

עלי מוחמד שחקן מכבי חיפה/האתר הרשמי של מכבי חיפה

מיד אחרי חגיגות האליפות, אמרו במכבי חיפה ש"יעקב שחר עדיין רעב". האליפות הראשונה אחרי עשור רק הגבירה את הרצון שלו ליצור שוב שושלת ולהצליח גם באירופה, כשעל פי גורמים בסביבת המועדון "ברק בכר מצליח להטריף אותו".

גם המספרים מעידים על כך.

אז נכון, מכבי חיפה חסכה עם פרידה מכמה מבכירי המשתכרים שלה, אבל אנחנו רק בסוף יוני ושחר הוציא על רכש (קניות ממועדונים אחרים, לא שחקנים חופשיים) כבר 3.25 מיליון יורו, שהם יותר מ-12.5 מיליון שקלים. ונזכיר: חלון ההעברות פתוח עד 14 בספטמבר. אולי היד עוד נטויה.

ברק בכר עם עלי מוחמד באימון מכבי חיפה. מכבי חיפה, אתר רשמי
הרכש הכי יקר בליגת העל בחלון הנוכחי. עלי מוחמד/אתר רשמי, מכבי חיפה

האלופה חתומה עד כה על שתי העסקאות היקרות של החלון בליגת העל. עלי מוחמד נמצא בטופ, כשמכבי חיפה שילמה לבית"ר ירושלים 1.2 מיליון יורו על 80 אחוזים מכרטיסו, ואחריו ניצב הרכש הטרי דין דוד שעלה לירוקים 1.1 מיליון יורו (ועוד שני שחקנים צעירים שעברו למ.ס. אשדוד). בנוסף, מכבי חיפה הוציאה 650 אלף יורו על מחצית מכרטיסו של אורי דהן, הבלם שהגיע מעירוני קרית שמונה, ועוד 300 אלף יורו על המגן הימני ריאן סטריין שנרכש מאדלייד יונייטד.

עד כמה מדובר באירוע חריג? למעשה, מאז קיץ 2011/12 לא הסתערה כך מכבי חיפה על החלון. בדיוק עשור. וגם אז, כזכור, זה קרה אחרי אליפות ולקראת קמפיין בליגת האלופות. הפעם הדרך לשלב הבתים קשה הרבה יותר והסיכוי קלוש, אבל הגישה זהה.

הבלם הנשכח יוריצה בוליאט היה אז החבר החדש במועדון המיליון, ופרט אליו נרכשו גם אוראל דגני (900 אלף יורו), חן עזריאל (800), ויאם עמאשה (700), אלון תורג'מן (450), דלה ימפולסקי (300) ואפילו איציק כהן (150). דמי העברה בסך 4.3 מיליון יורו במצטבר, שכזכור לא הובילו בסופו של דבר לאליפות (מקום חמישי בלבד) או לליגת האלופות (הפסד בפנדלים לגנק של אליניב ברדה בשלב הפלייאוף) אבל הספיקו להופעה בשלב הבתים של ליגה האירופית.

בדרך לנשיפה בעורף של הקיץ ההוא מלפני עשור, החודש הסוער של מכבי חיפה השאיר מאחור את קיץ 2016/17, בו הירוקים הוציאו 2.75 מיליון יורו על רכש. אז היו אלה רועי קהת (מיליון יורו), ניקיטה רוקאביציה (400 אלף), איאד אבו עביד (400), קמיל ואצק (350), גארי קגלמאכר (350) ועומרי גלזר (250) שנרכשו בזה אחר זה. גם אז, אגב, התוצאה הייתה מאכזבת עם הדחה מוקדמת ומביכה מאירופה, אובדן הגביע ומקום שישי בלבד בליגה.

עוד בוואלה!

דין דוד נמכר למכבי חיפה: הירוקים ישלמו 1.1 מיליון יורו ויצרפו שני שחקנים

לכתבה המלאה
שחקני מכבי חיפה מוצגים, ויאם עמאשה (ימין), דלה ימפולסקי, בויאן שראנוב, יוריצה בוליאט, חיים מגרלשווילי. אדריאן הרבשטיין
עדיין הקיץ בו הוציאה מכבי חיפה הכי הרבה כסף. כמה מהמוחתמים של קיץ 2011/אדריאן הרבשטיין

מועדון המיליון

זו הפעם הראשונה שמכבי חיפה מצרפת שני שחקנים בקיץ אחד למועדון המיליון שלה - רכש עליו שילמה לפחות מיליון יורו - והמועדון כולל עכשיו שמונה חברים.

  • ירדן שועה - 1.4 מיליון יורו מבית"ר ירושלים (חורף 2019)
  • רנאטו - 1.35 מיליון יורו מאתלטיקו מיניירו (קיץ 2007)
  • עלי מוחמד - 1.2 מיליון יורו מבית"ר ירושלים (קיץ 2021)
  • דין דוד - 1.1 מיליון יורו ממ.ס. אשדוד (קיץ 2021)
  • הולמאר איולפסון - 1.1 מיליון יורו מרוזנבורג (חורף 2017)
  • איגנסיו קאנוטו - 1 מיליון יורו מארחנטינוס ג'וניורס (קיץ 2010)
  • רועי קהת - 1 מיליון יורו מאוסטריה וינה (קיץ 2016)
  • יוריצה בוליאט - 1 מיליון יורו מהיידוק ספליט (קיץ 2011)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully