וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלאיילה עוד צעיר: על אוסמה חלאיילה, הרכש החדש של מכבי תל אביב

עודכן לאחרונה: 25.6.2021 / 12:04

בסכנין הוא לא קיבל את ההזדמנות אלא לקח אותה בכוח, מכבי חיפה רצתה אותו ומחמוד קנדיל סבור שהוא "כישרון אדיר". אוסמה חלאיילה, הרכש של מכבי תל אביב, מגיע לסביבה שונה לחלוטין בקרית שלום, עם רצון עז להצליח. רק לדבר אחד אל תצפו ממנו: התייחסות לפוליטיקה ולגזענות

תקציר: בני סכנין - מכבי פתח תקוה 0:1/ספורט1

ב-6 בינואר 2020 אירחה בני סכנין את מכבי פתח תקווה. זה היה המשחק הראשון של אלדד שביט כמאמן הראשי של סכנין, אחרי חלק ראשון לא טוב, בלשון המעטה, של העונה. עוד לפני המשחק התחוללה מיני דרמה בקבוצה, כאשר אוסמה חלאיילה הודיע שהוא חולה. החלוץ הצעיר, שלא הצליח לפרוח תחת ניסן יחזקאל וסלימאן אזברגה, הכיר את שביט עוד לפני כן. הוא היה משוכנע שעכשיו ההזדמנות שלו תגיע והוא יוכל גם להוכיח עצמו. חלאיילה היה אמור לשבת ביציע משום שלא הרגיש טוב, אך מספר שעות לפני המשחק פנה לצוות המקצועי. "תנו לי לפתוח על הספסל ואם נצטרך אכנס בהמשך", ביקש, "אני מאמין שאוכל לשחק חצי שעה ולתת מעצמי".

שביט שמע את הדברים והחליט להיענות לשחקן. בדקה ה-66 של המשחק לוח התוצאות הראה 1:1. חלאיילה קם מהספסל ונכנס לדשא. מי שלא ידע, לא יכול היה לנחש שהוא לא חש בטוב. בדקות הסיום כבש שער ניצחון. "אין ספק שהמשחק הזה היה פתח עבורו", קובע שביט, "הדבר הכי טוב שקרה לאוסמה בקריירה זו ירידת הליגה. בליגה הלאומית אפשר היה לתת לו את המושכות. אחרי הגול מול פתח תקווה הוא נפתח ופשוט היה אדיר".

אוסמה חלאיילה שחקן מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
יצליח להותיר חותם? אוסמה חלאיילה/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

ואכן, עונת הפריצה של האיש שעבר השבוע למכבי תל אביב הייתה דווקא בליגת המשנה. לא בכדי שביט וגם גורמים אחרים בסכנין משוכנעים שהירידה ללאומית היא זו שמינפה לו את הקריירה. אחת הסיבות העיקריות לכך שחלאיילה פרח דווקא בלאומית היא שבליגת העל בסכנין לא היו חדורי אמונה שאפשר להפקיד את המפתחות בידיו. "צריך להגיד את האמת, בהנהלה וגם רוב המאמנים חשבו שאוסמה צעיר מדי והנחיתו תמיד חלוצים אחרים שהיו צריכים להיות המובילים", קובע גורם בקבוצה, "גם בלאומית הביאו את אלי אלבז ומוטי מלכה שהיו אמורים להיות כינור ראשון. בליגת העל השקיעו המון כדי להביא את נייג'ל האסלבנק. היום כולם זוקפים לעצמם את ההצלחה, אבל צריך להודות שלא הייתה אמונה גדולה בשחקן. לא חשבו שהוא כבר בשל להיות החלוץ המוביל, עד שהוא עצמו הוכיח אחרת, גם בעונה שעברה בליגה הלאומית וגם העונה בליגת העל".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

ושבו בנים לגבולם

חלאיילה אמנם מזוהה עם סכנין לאוהד הממוצע, אלא שמבט על הקריירה הקצרה שלו עד עכשיו מגלה שההגעה לקבוצה מעיר הולדתו ומגוריו הייתה מאוחרת מהצפוי. כשהיה בן 4 החל לשחק בקבוצה של המועצה האזורית משגב. באחד מהמשחקים חזו בו סקאוטים של מכבי חיפה והציעו לו להגיע לשלוחת נהלל של המועדון הירוק. חלאיילה, שמגיל צעיר משפחתו ייעדה לו גדולות ונצורות, התחיל לשחק בנהלל חיפה ומהר מאוד קרע רשתות עם מספרים דו ספרתיים בכל עונה. אלא שההצלחה לא הובילה אותו לעבור לקבוצות של חיפה במתחם קצף, ובשלב מסוים, לפי עדויות מקורביו, הראו לו את הדרך החוצה. "חיפה לא רצתה אז את אוסמה", נזכר אביו של השחקן מאמון, "הבנו שהוא לא יישאר שם ומישהו הפנה אותנו לבני לם. החלטנו לעבור למכבי נתניה".

גם בנתניה חלאיילה הצעיר הוכיח עצמו ולפי גורמים במועדון מהשרון גרם ללם להתאהב בו מהרגע הראשון. אלא ששוב, כמו לכל אורך הקריירה של חלאיילה, לצד העליות הופיעו ירידות והקשיים הכלכליים, כמו גם ירידת הליגה של מכבי נתניה ללאומית. זה הוביל את מאמון לשחרר את בנו בגיל נערים א' ולשים אותו בסכנין עצמה. מהר מאוד סומן לצד אמיר חלאיילה (אין קשר משפחתי קרוב) כחלוץ העתיד של המועדון. "אין ספק שכולם כבר בנוער הבינו שאוסמה הוא פוטנציאל שיכול להתפוצץ" מסביר גורם בהנהלת סכנין "אבל היה תהליך ודרך".

אלדד שביט מאמן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
"הוא למעשה היה נכנס כמחליף, כובש ומשנה את המשחק, אז המשכנו עם זה". אלדד שביט/אדריאן הרבשטיין

את קריירת הבוגרים המשיך חלאיילה בסכנין, אך פעם אחר פעם ראה איך בשל גילו הצעיר המפתחות מונחים בידי חלוצים אחרים שמגיעים מבחוץ. זה תסכל אותו מאוד. מי שמכיר את החלוץ יודע שהצד המנטלי מדבר אצלו, ולרגעים ארוכים חלאיילה היה משוכנע שלא נותנים לו את ההזדמנות שמגיעה לו ונראה מתוסכל. בעונת הירידה ללאומית החליט, בעצתו של שביט, לעשות כמה מהלכים. הראשון היה לפנות לתזונאי ספורט, השני להיעזר בפסיכולוג הספורט דן ולנסי והשלישי לעשות אימונים אישיים במתחם הפאבלה בצפון. שלושת הדברים הללו שדרגו את חלאיילה, אלא שבמקביל להצלחה בליגה הלאומית החלוץ ראה עצמו גם תחת שביט פותח לא מעט משחקים על הספסל.

"ברור שהגיע לו לפתוח", מסביר שביט בדיעבד, "אבל המטרה הייתה שהוא יהיה האס כי ראינו שהוא עושה את זה. הוא למעשה היה נכנס כמחליף, כובש ומשנה את המשחק, אז המשכנו במתכונת הזאת". חלאיילה היה מתוסכל, אך השיחות עם ולנסי ושביט חישלו אותו. הוא הסביר שכאשר ייכנס הוא ייתן הכול. כך סלל את הדרך לחצי עונה מצוינת, כשבעיני רבים הוא היה האחראי העיקרי לעליית הליגה.

המבחן המנטלי הבא הזדמן לחלאיילה בתחילת עונת 2020/21. הוא היה מבוקש על ידי מכבי חיפה, אך הבין שבסכנין לא מגיעים לסיכום עם הירוקים והחליט להחרים את האימון. אחרי שיחות קצרות מאוד חלאיילה הבין את הטעות, חזר לאימונים והחל את העונה מצוין, כשבסופה כבש שבעה שערים וסובל מעליות וירידות כמו כל הקבוצה. "אין ספק שיש דברים שהוא צריך לשפר", קובע שחקן בסכנין, "אחד מהם הוא הצד המנטלי. בסכנין היה לו את החיבוק של ההורים, שהם מאוד משמעותיים בקריירה שלו. תל אביב תהיה מבחן אדיר עבורו".

מחמוד קנדיל שוער בני סכנין. מאור אלקסלסי
"יש לו כל מה שצריך כדי להצליח". קנדיל/מאור אלקסלסי

הקשר עם ההורים באמת הדוק. שמאיה, אימו של חלאיילה, הייתה מבלה איתו עד השעות המאוחרות באימונים בנהלל ובנתניה, בעוד אביו הוא דמות מוכרת מאוד על ידי כל מי שמכיר את הקריירה של השחקן. חלאיילה האב היה שחקן בעצמו, אך בגיל 17 פרש מהפועל סכנין והלך לעבוד בענף הירקות בשל קשיים כלכליים של המשפחה. "אין ספק שאוסמה מגשים את החלום שלי", מסביר מאמון, "רציתי להיות שחקן אבל זה לא התאפשר ובשביל אוסמה עשיתי הכול כדי שהוא כן יצליח".

"אין ספק שמאמון הוא דמות חשובה בקריירה של אוסמה. הוא תומך בו, אבל גם הוא יצטרך להבין שבמכבי תל אביב רואים את זה אחרת ואולי לקחת לעיתים צעד אחורה", קובע שחקן בסכנין.

עכשיו, עם כל התלאות בדרך, חלאיילה מגיע לקבוצה הגדולה שרצה ויצטרך להוכיח את עצמו, כשברקע גם גרפיטי וקריאות גזעניות על החתימה שלו. הוא התבקש וגם החליט לא לעסוק בתחום הפוליטי ובענייני הגזענות והגרפיטי למיניהם, ואביו משוכנע שגם זה ייפתר. "רוב הקהל תומך ואוהב אותו. כשהוא יכבוש שער אף אחד לא יתעניין מאיפה הוא ומה המוצא. אני מאמין שהוא יתקבל יפה".

"אוסמה הוא בעל כשרון אדיר", מסכם חברו לסכנין השוער מחמוד קנדיל, "הוא מקבל כעת את הבמה במועדון גדול מאוד. יש לו את מה שצריך כדי להצליח ועכשיו זה תלוי בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully