וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: עודד קטש עוזב את פנאתינייקוס

24.6.2021 / 18:30

אף שעמד במטרות שהוצבו בפניו, והצעיד את פאו לזכייה בדאבל היווני, היא החליטה לנצל את אופציית היציאה בחוזה ולהיפרד מהמאמן הישראלי. מסתמן: קטש ימשיך לאמן את נבחרת ישראל, עוזרו ליאור ליובין עשוי לנחות בנס ציונה

עודד קטש מוצג כמאמן פנאתינייקוס/באדיבות האתר הרשמי של פנאתינייקוס

הפרידה הזאת הייתה באוויר במשך מספר שבועות, והערב (חמישי) היא הפכה לרשמית: עודד קטש לא יישאר בעונה הקרובה בתפקידו כמאמן פנאתינייקוס. כך הודיעה אלופת יוון בהודעה שהוציאה לתקשורת.

"אנו מודיעים על סיום ההתקשרות בינינו לבין קטש", נכתב בהודעת פאו. "עודד כיבד את המועדון כשחקן וכמאמן בעזרת אישיותו, היושר שלו והאופי שלו, ויישאר אחד משלנו. אנחנו רוצים להודות לו ולאחל לו הצלחה בהמשך הקריירה ובחייו, ולהודות גם לעוזרו ליאור ליובין על תרומתו".

עודד קטש מאמן פנאתינייקוס. BSR Agency, GettyImages
נפרד. קטש/GettyImages, BSR Agency

קטש, שהגיע לפנאתינייקוס באמצע העונה החולפת מהפועל ירושלים, עמד במטרות שהוצבו בפניו - זכייה באליפות ובגביע של יוון. היה לו חוזה גם לעונה הקרובה, אבל הירוקים ניצלו את אופציית היציאה, המוערכת על פי פרסומים באתונה ב-100 אלף דולר, ונראה כי ימנו לתפקיד את דימיטריס פריפטיס, שאימן בשנים האחרונות את אוניקס קאזאן.

לאור המצב החדש, נראה כי קטש יוכל להמשיך בתפקידו כמאמן נבחרת ישראל. חוזהו מסתיים בחודש אוקטובר, לקראת פתיחת מוקדמות גביע העולם, ובאיגוד הכדורסל המתינו לפני שמינו לו מחליף. בקיץ הבא תופיע הנבחרת ביורובאסקט. ליובין, שאימן בחלק הראשון של העונה את גלבוע/גליל, עשוי להתמנות כעת למאמנה של עירוני נס ציונה.

עודד קטש עוזב את פנאתינייקוס. האתר הרשמי של פנאתינייקוס, אתר רשמי
בפאו הודו לקטש/אתר רשמי, האתר הרשמי של פנאתינייקוס

אף שתחילת דרכו בפאו הייתה מבטיחה באופן יחסי, בעיקר לאור ניצחון החוץ בדרבי על אולימפיאקוס, קטש ספג ביקורת על סדרת התבוסות שספגה הקבוצה לקראת סיום עונת היורוליג. גם הדרך לאליפות לא עברה בצורה חלקה, עם הפסדים לא.א.ק אתונה וללאבריו במהלך סדרות חצי הגמר והגמר, והישראלי שילם על כך מחיר.

לקטש ולליובין היו נסיבות מקילות: כל כוכבי הקבוצה הושבתו לשבועות ארוכים בגלל הידבקות בקורונה, ונמאניה נדוביץ' החמיץ את כל שלבי ההכרעה של העונה. ובכל זאת, הביקורת נגדם נשענה בעיקר על העובדה שהקבוצה לא שיחקה כדורסל חיובי.

קטש, 46, אחד השחקנים המוכשרים בתולדות הכדורסל הישראלי, נאלץ לפרוש ב-2001 בשל פציעה קשה. בקריירת האימון שלו עבר בהפועל גליל עליון, מכבי תל אביב, הפועל גלבוע/גליל, הפועל ירושלים, הפועל אילת, הפועל תל אביב וגם נבחרת ישראל, אותה הוא עדיין מאמן, אך עדיין לא ברור האם יישאר בשורותיה. בינואר שעבר עזב את ירושלים כדי לשוב לקבוצה בה כיכב כשחקן, וב-16 משחקי יורוליג רשם חמישה ניצחונות לצד 11 הפסדים.

מאמן הפועל גלבוע/גליל ליאור ליובין. לילך וייס רוזנברג
מועמד להגיע לנס ציונה. ליובין/לילך וייס רוזנברג

פריפטיס (52) חוזר לאואקה, שבע שנים לאחר ששימש כעוזרו של פרנקי אלוורטיס והצעיד יחד איתו את הקבוצה לזכייה באליפות יוון. הוא היה המועמד המוביל והראשוני להגיע לפנאתינייקוס במהלך העונה החולפת, עוד לפני הפנייה לקטש, אבל נשאר בקאזאן והביא אותה לגמר היורוקאפ ולגמר ליגת ה-VTB.

לרשותה של פאו יעמוד תקציב נמוך גם העונה, אם כי הוא צפוי לצמוח באופן יחסי לאור חזרת הקהל הצפויה ביוון. דינוס מיטוגלו עבר לאולימפיה מילאנו, וגם הקפטן יואניס פפאפטרו צפוי לעזוב, אך הירוקים מקווים להאריך את חוזיהם של נדוביץ' ומריו הזוניה, לצד הווארד סנט רוס ויורגוס פפאיאניס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully