וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תמיד רציתי שהבן שלי יגדל להיות כמוך": דיוויד בלאט נפרד מניקוס זיסיס הפורש

15.6.2021 / 14:42

מיוחד לוואלה! ספורט: הרכז היווני תלה את נעליו אחרי קריירה ארוכה ומעוטרת, ומאמנו לשעבר מהימים היפים בבנטון טרוויזו מברך אותו בסרטון: "בעיניי, אין שני לו. אני מלא אהבה והערצה כלפיו"

דיוויד בלאט נפרד מניקוס זיסיס/באדיבות המצולם

דור הזהב של יוון, שהצעיד את נבחרת הכדורסל לזכייה באליפות אירופה ב-2005 והביא אותה לגמר גביע העולם ב-2006, מזוהה בעיקר עם דימיטריס דיאמנטידיס, ואסיליס ספאנוליס ותיאו פפאלוקאס. אבל בקו האחורי האלמותי הזה הייתה עוד צלע אחת, שנחשבה אפורה יותר ומוכשרת פחות, ומספרים שהיא זו שהדביקה וליכדה את חבורת הכוכבים.

לצלע הזו קוראים ניקוס זיסיס, וכעת - חודשיים לפני יום הולדתו ה-38 - הוא תולה את נעליו ופורש מכדורסל. הרכז היווני זכה ב-2008 בגביע אירופה עם צסק"א מוסקבה, בתשע אליפויות ובשמונה גביעים במדינות שונות; מלבד 189 משחקים בנבחרת, הוא שיחק במשך 16 עונות ביורוליג, ומדורג שביעי בהופעות במפעל בכל הזמנים, מתחת לקייל היינס ומעל סרחיו יוי.

ניקוס זיסיס שחקן פנרבחצ'ה אולקר. Aykut Akici, GettyImages
הדבק שמאחורי ההצלחה של דיאמנטידיס, פפאלוקאס וספאנוליס. זיסיס/GettyImages, Aykut Akici

זיסיס, ששתיים מקבוצותיו (באמברג וחאן סלוניקי) הפרישו את הגופייה שלו לאחר שעזב אותן, סגר מעגל לפני שירד בפעם האחרונה מהפרקט: הוא חזר העונה לא.א.ק אתונה, שבמדיה החל את קריירת הבוגרים שלו, ובסך הכול שיחק בה במשך שש שנים.

הרכז יצא לראשונה מיוון ב-2005 ושיחק במשך שנתיים אצל דיוויד בלאט בבנטון טרוויזו. בין השניים נוצר חיבור מיוחד, והם זכו באליפות, בגביע ובסופרקופה באיטליה. כעת, עם פרישתו של זיסיס, הכין המאמן הישראלי סרטון פרידה לכבודו.

"אמרתי לפני שנים רבות, ואומר זאת שוב עכשיו: תמיד קיוויתי שהבן שלי יגדל להיות שחקן ואדם כמו ניקוס, וימשיך להיות כזה", סיפר בלאט לוואלה! ספורט. "אני מלא אהבה והערצה אליו. ב-20 שנות גאונות כדורסל הוא הביא שילוב אמיתי של יכולת, איי קיו, גישה, אופי ודרך נכונה. הוא גבר, שחקן ואישיות, ובעיניי אין שני לו. היה לי הכבוד לעבוד איתו, ואני מקווה שייהנה בפרק הבא בחייו, ומן הסתם יעבור לחלק חדש בקריירת הכדורסל שלו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

ניקוס זיסיס מודה לדיוויד בלאט על הברכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully