וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הדרכים מובילות: סגירת המעגל של ברק בכר במכבי חיפה

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 17:09

ברק בכר חלם על מכבי חיפה מאז שהיה ילד והחזיק במנוי ליציע ג'. דראפיץ' חשף בפניו כיצד פספס את החולצה הירוקה כשחקן, משפחת שחר העדיפה מאמן מנוסה וסימנה לו את הדרך לבאר שבע, אבל אחרי שנים ארוכות, השאיפה התגשמה והמאמן בדרך להפוך למושיע אחרי עשור בלי אליפות

ברק בכר מאמן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי, מערכת וואלה!
מתרגש לא פחות מהאוהדים ביציע. בכר/מערכת וואלה!, מאור אלקסלסי

בסיום הניצחון של מכבי חיפה על מ.ס אשדוד ביום ראשון, שאל אחד העיתונאים את ברק בכר האם הוא מודע לכך שמאות ילדים "דחפו מטוש" לאפם לפני המשחק מתך תקווה שיחגגו אליפות ירוקה לראשונה בחייהם. בכר שגדל כאוהד של מכבי חיפה בקרית אליעזר, השיב: "רק לדבר על זה גורם לי צמרמורת. אני כל כך רוצה לזכות באליפות במכבי חיפה, אבל אני כל כך לא רוצה לפספס את זה ובגלל זה אני מרוכז".

ההתרגשות של בכר לא מזויפת. מי שמכיר אותו יודע שלצד הרצון הגדול שלו לייצר קריירה מצליחה, הוא חלם להצליח במדים הירוקים. השאיפות כילד מצרופה הסמוכה היו להטביע חותם במועדון עליו גדל, בקבוצה שהחזיק במנוי למשחקים שלה - ביציע ג' המיתולוגי. במהלך הקריירה, גם כשחקן וגם כמאמן, בכר פספס כמה פעמים הזדמנויות להגשים את חלומו ולהשתייך למועדון הירוק מהכרמל - עד שהגיע הקיץ שעבר והוא הגיע על תקן המושיע שצריך להחזיר את הכתר.

תקציר: מכבי חיפה - מ.ס. אשדוד 0:2/ספורט1

מהירות לא תמיד משתלמת

לקראת סוף עונת 2003/2004 הבין ברק בכר, אז המגן הימני של הפועל פתח תקוה, שלמרות שחווה שתי עונות מצוינות, המאמן פרדי דוד רוצה להביא מגן אחר על חשבונו. בכר לא הבין מדוע אחרי שתי העונות הטובות בקריירה שלו מנסים לדחוק אותו לספסל, הבין את הרמז ומיהר לצאת לשוק.

עירוני קרית שמונה הייתה אז בליגה הלאומית ואיזי שרצקי מיהר לחתים את בכר. בסופו של דבר קלמי סבן חתם בהפועל פתח תקוה ובכר הרגיש שהוא פעל נכון כשעבר - בטח אחרי ששרצקי הבהיר למגן שהחזון שלו הוא להפוך את קרית שמונה בתוך כמה שנים למועדון מוביל בכדורגל הישראל.

כמה חודשים עברו ובכר פגש במקרה את עוזר מאמן מכבי חיפה באותם ימים, סלובודן דראפיץ'. בשיחה בין השניים תהה דראפיץ' מדוע המגן מיהר לחתום בליגה הלאומית ולא חיכה להצעות. בכר הסביר שרצה למצוא קבוצה מסודרת ולהתכונן לעונה שאחרי, לפני שעוזר מאמן מכבי חיפה הפתיע: "חבל שעשית את זה, היית מועמד מאוד מוביל אצלנו, רצינו להביא אותך. לא הבנו איך מיהרת לרדת לליגה הלאומית". בכר כמובן התאכזב לשמוע שפספס הזדמנות להגשים חלום ולשחק במדים הירוקים, אך התמקד בהצלחות עם הקבוצה הצפונית ואלה כן מיהרו להגיע.

עוד בוואלה!

ההתרגשות בשיאה: עשרות אוהדי מכבי חיפה כבר הגיעו לקרית שמונה

לכתבה המלאה
ברק בכר שחקן הפועל עירוני קרית שמונה מול יגאל אנטבי שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
גם כשחקן וגם כמאמן, מכבי חיפה תמיד הייתה ברקע/ברני ארדוב

בשולי הכותרות

בכר ששיחק נגד מכבי תל אביב במשחק האליפות הזכור שלה בתום עונת 2002/3, קיווה מאוד להפתיע במדי הפועל פתח תקוה ולשמח את חבריו הרבים בקרב אוהדי מכבי חיפה, אך הכחולים נכנעו 3:0 והירוקים פספסו את התואר בעונה נהדרת, רק בגלל הפרש שערים.

שמונה שנים עברו והמגן שנפצע בשנת 2010 ואת עונת 2010/11 בילה בעיקר ביציע ובטיפולים, ראה איך הירוקים מנצחים את קבוצתו קרית שמונה 0:2 ומוכתרים שנה אחרי כאב הלב של עונת הקיזוז. יום אחרי אותו משחק הכותרות בכלי התקשורת היו על החגיגות של הירוקים שקמו מהקרשים ולמרות הפספוס בדקה האחרונה בעונה שלפני הצליחו להתרומם ולזכות באליפות. רק מי שגלל את האתרים למטה, יכול היה להבחין בידיעה על כך שבכר החליט לתלות את הנעליים ולפרוש.

באותה עונה, בה בכר נעדר זמן ממושך, איזי שרצקי ניגש אליו ואמר: "אני רוצה שתלך לקורס מאמנים, אני מאמין בך מאוד". המגן שלא חשב בכלל על קריירת אימון ורק רצה לחזור לשחק, הסכים והשיג תעודת מאמן "על הדרך". כאשר הבין שלא יחזור מהפציעה וביקש לפרוש, שרצקי היה שם והודיע לו שהוא ממנה אותו לעוזרו של רן בן שמעון.

"מי שמכיר את איזי יודע שהוא לא מציע או מבקש, הוא פשוט קובע" אומר בחצי הלצה גורם המעורה בפרטים, "היו לו שיחות עם בכר עוד כשהוא היה שחקן ואיזי תמיד התרשם מהבנת המשחק שלו. לכן הוא האמין שהוא יוכל להפוך אותו למאמן ראשי ומצליח בקרית שמונה".

ברק בכר, איזי שרצקי, עירוני קרית שמונה. יוסי ציפקיס
שרצקי התעקש ובכר ניגש לקורס מאמנים. השאר היסטוריה/יוסי ציפקיס

ברקס ירוק

ההימור של שרצקי השתלם ובכר אכן הפך לעוזרו של רב"ש בעונת האליפות ולמאמן מצליח בעצמו שהוליך את קרית שמונה לזכייה בגביע. בתחילת שנת 2015, בכר שכאמור ביסס את מעמדו כמאמן צעיר ומבטיח, לא החזיק בחוזה לעונה שלאחר מכן בקרית שמונה ובשיחה עם שרצקי הבהיר לו עד כמה הוא רוצה להתקדם. הבעלים שידע עד כמה גדול החלום של בכר לאמן את מכבי חיפה, שוחח עם ראשי המועדון מהכרמל אך אלו הבהירו לו שהם מעדיפים מאמן עם יותר ניסיון והחתימו את האקס רוני לוי. בכר עבר בסופו של דבר לבאר שבע והשאר היסטוריה.

חמש שנים עברו ובכר הפך ממאמן מבטיח למאמן הישראלי הכי בכיר. לקראת סוף העונה הקודמת, למרות עונה טובה תחת מרקו בלבול, גמלה במשפחת שחר ההחלטה שצריך להביא מישהו אחר שיעמוד על הקווים ובכר סומן כפייבוריט. בפגישה הראשונה שנערכה בין אור שחר לבכר, נרשמה התאהבות הדדית והיה ברור לכולם שהכיוון הוא החתמתו של המאמן.

"ברור שזה היה חלום עבור ברק להגשים את מה שרצה בתור ילד", קובע גורם בכדורגל הישראלי שמיודד מאוד עם המאמן, "אבל מי שמכיר את ברק יודע שהוא לא מסתפק בחלומות מהעבר וזהו. החלום שלו היה אחד - להביא אליפות למועדון אחרי שנים ארוכות של אכזבות".

ואכן בכר שקיבל הצעה לחוזה ארוך טווח הבהיר מהרגע הראשון שהוא חותם לעונה אחת ורק אם ירשום הצלחה, ימשיך. היום הוא יכול להשלים את המשימה, לסגור מעגל ולהיות הראשון שמביא אליפות לירוקים מאז פרש ממשחק פעיל.

"אין ספק שאם היה אפשר לכתוב תסריט הוליוודי, ככה הוא היה נראה", אומר גורם במכבי חיפה, "לא ידענו שברק פרש יום אחרי האליפות האחרונה שלנו, לא בטוח שהוא זוכר, אבל אין ספק שזו קארמה שסופה להיגמר היום. אבל בשביל זה יש עוד עבודה ויותר מכולם ברק מדגיש את זה שזה לא נגמר עד שזה נגמר ושהיום צריך לעבוד קשה ואי אפשר לחגוג אפילו רגע אחד לפני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully