וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן חסון: "נרצה לחתום על אמנה שקוראת להרגעת הרוחות ולפיוס"

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 13:46

יושב ראש ההתאחדות בישיבה מיוחדת לאור המתיחות בין היהודים לערבים במדינה: "דרושה מנהיגות גם מצידנו, הכדורגל הוא של כולם ללא קשר למוצאם ודתם". אבו יונס האשים: "מישהו הסית, כל מה שקרה שירת מישהו". אלונה ברקת: "נעשה הכל כדי לחזור לחיות בדו קיום"

ישיבת ההתאחדות לכדורגל. דני מרון
ישיבת ההתאחדות לכדורגל/דני מרון

ההתאחדות לכדורגל ערכה היום (שלישי) ישיבה מיוחדת בתחילתה אמר יושב הראש אורן חסון לכלי התקשורת שהוזמנו למקום: "דרושה מנהיגות גם מצדנו, זו שעת מבחן. חשוב לרתום את כולם, צריך לעשות מעשה וראוי שכולם יידעו מה אנחנו עושים. נרצה לחתום על אמנה שקוראת להרגעת הרוחות ולפיוס, הכוונה היא שכל חברי ההתאחדות יחתמו עליה".

חסון המשיך ואמר: "הכדור והמגרש, לא מבדילים בין יהודים לערבים, בין גזע דת ומין. אני אורן חסון, יו"ר ההתאחדות, ישראלי גאה, שירתתי בצבא בניתי את ביתי הכדורגל הוא של כולם ללא קשר למוצאם ודתם. כולם יחד חלק ממפעל מפואר שהינו חלק מסמלי המדינה".

כל חברי ההנהלה חתמו על "אמנת האחווה והשותפות". חסון אמר: "אנחנו נמצאים בנקודה שבה דרושה מנהיגות, גם מצדנו, לאור מה שקורה במדינת ישראל. זאת שעת מבחן לכל החברה ולכדורגל הישראלי. במשך 73 שנים יצרנו במאמץ רב מרקם אדיר ומיוחד של חברה שמורכבת מדתות שונות בישראל. עלינו להתאחד ולהדגיש את המשותף ולהרחיק את הגורמים המפלגים. הכדור והמגרש לא מבדילים בין דת לדת. אני קורא לכל מי שאוהב כדורגל, לחבק את המשותף ולהרחיק את מי שמאיימים להרוס את מפעל חיינו. כולנו מחויבים למציאת הטוב עבור עתיד ילדינו והארץ הטובה, בתקווה לימים טובים יותר".

אורן חסון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל עם מוחמד אבו יונס. דני מרון
"זו שעת מבחן". אורן חסון ומוחמד אבו יונס/דני מרון
יו"ר בני סכנין מוחמד אבו יונס בישיבת ההתאחדות לכדורגל. דני מרון
תקף את בן גביר. אבו יונס/דני מרון

יו"ר בני סכנין, אבו יונס, השתתף בישיבה ובה אמר: "אני רוצה להיות זהיר בכל מילה שאני אומר כי זו תקופה רגישה ואני חושש שכל מילה יכולה להתפרש אחרת. לכן אדבר בקצרה. מה שקרה בשבוע האחרון פגע במרקם בין המגזרים. כל אחד מתוקף מעמדו יכול לעזור לשקם ולתקן מה שנפגע. הספורט הוא מודל לחיקוי, השחקנים הם מודל לחיקוי, יש אחריות גדולה על חברי הנהלות ועל השחקנים. אני רוצה להודות לג'קי בן זקן שמהיום הראשון התקשר אלי ואמר שהוא מוכן לארח שחקנים ערבים בביתו ושיתארחו שחקנים יהודים אצלי. זה לא יצא לפועל, אבל מגיע לו כל הכבוד על הכוונות שלו".

"אנחנו בתקופה רגישה מאוד. אנחנו רוצים לדבר על הדברים שמאחדים ולא הדברים שמפלגים. כולנו ראינו בימים האחרונים מי העביר את לשכתו לשכונת שייח' ג'ראח ופיזר מתנחלים באוטובוסים בכפרים ערביים. זה לא אני אומר, זה המפכ"ל. מישהו הסית, כל מה שקרה שירת מישהו וכולנו משלמים את המחיר - ערבים ויהודים יחד. בנינו משהו בעשרות שנים, לא יכול להיות שזה ייהרס בשבוע אחד. אני לא הולך לישון עד שאני שומע צרור של יריות. יש אנרכיה, אין לילה בכפרים הערביים שאין יריות. מי נתן את הנשק הזה? לפני חודש וחצי נהרג בקלנסאווה ילד בן 14, 50 מטר מתחנת המשטרה. אם יודעים כמה כלי נשק יש, אז יודעים איפה הנשק".

נשיא מכבי חיפה יעקב שחר לצד בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת. דני מרון
יעקב שחר ואלונה ברקת בישיבה/דני מרון
יו"ר בית"ר ירושלים אלי אוחנה בישיבת ההתאחדות לכדורגל. דני מרון
אלי אוחנה בישיבה/דני מרון

בשלב הזה אבו יונס התלהט והחל ויכוח על המהות של מסיבת העיתונאים, כשיו"ר סכנין מתווכח עם הנוכחים במקום ואורן חסון מנסה להרגיע. לאחר מכן הוסיף אבו יונס: "אני מציג את הדברים איך שהם, האמת כואבת. אני רוצה לסיים בנימה חיובית. יש עלינו אחריות גדולה ונצטרך לעבוד קשה ביחד כדי לעבור את התקופה הזו. אנחנו הקבוצה היחידה מהמגזר הערבי בליגת העל. בשנה הבאה יהיה קשה (בגלל האירועים), יכול להיות שנצטרך לקנות מנוי לבית הדין של ההתאחדות".

בצאתו מהישיבה אמר אבו יונס: "כל מה שאמרתי זה אמת. רציתי שאנשים יידעו את האמת, רציתי לסיים את דבריי בנימה אופטימית. הספורט הוא מאחד, אבל היה חשוב גם לא לטאטא מתחת לשטיח את הדברים. ראינו מה קרה השבוע - אחרי שכל הזמן טאטאנו הכל מתחת לשטיח, הכל התפוצץ לנו בפנים. רציתי להזהיר, כי בעוד חודש או חודשיים נחזור לאותו מצב. לא הרסתי שום דבר".

על השתיקה במגזר הערבי: "יש עלינו אחריות גדולה. אנחנו כקבוצה לקחנו אחריות, עשינו פעילויות למען הדו קיום והשלום, כדי לתקן את המרקם העדין לפני שיהיה מאוחר מדי. אני מאמין בדו קיום, אני לא בא לפלג. אמרתי את הדברים כמו שאני חווה אותם כאזרח".

"אם הנהלת סכנין והנהלת בית"ר יתגייסו ויהיו כוונות טובות לשני הצדדים, יהיה משחק שקט בפעם הבאה שהקבוצות ייפגשו. לדעתי גם הליגות הנמוכות צריכות להימשך כרגיל. צריך להמשיך דווקא היום את הליגות, עד שהיא תסתיים".

בעלי הפועל באר שבע אלונה ברקת אמרה ביציאה מהישיבה: "אני חושבת שכל מי שהמדינה יקרה לו, לא רק הכדורגל, צריך לפעול כדי שנחזור לחיות בדו קיום, בשלום ובאחווה. זה התפקיד שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully