וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר שטרית: "חסרה לי הנהגה, רק לתושבים אכפת אז הם לוקחים את החוק לידיים"

עודכן לאחרונה: 14.5.2021 / 9:54

חלוץ העבר שגדל בלוד, התייחס לקרע הגדול בעיר בין ערבים ליהודים: "מה שקורה בתוך המדינה הרבה יותר גרוע ממה שקורה בעזה. חייבים למנוע את ההידרדרות כי יהיו לזה השלכות"

בווידאו: תיעוד ירי באש חי בלוד - צעיר יהודי נפצע באורח בינוני/צילום: אלעזר ריגר, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

ההסלמה בדרום גרמה בימים האחרונים גם לקרע גדול בדו קיום וביחסים בין הערבים ליהודים בערים המעורבות. אחת הערים שבהן התופעה העצובה הזו בולטת במיוחד היא לוד. חלוץ העבר עופר שטרית, כיום בן 50, שמזוהה עם העיר לוד בה גדל, התייחס הבוקר לאירועים שעוברים על העיר.

"אני המום מהמצב. אני מכיר כל כך הרבה אנשים שגדלו שם, שגדלנו ביחד, ולא יודע איך הגענו למצב הזה", סיפר שטרית, "קודם כל צריך לעצור את זה, מה שקורה בתוך המדינה הרבה יותר גרוע ממה שקורה בעזה, אנשים לא מבינים את המשמעות של הדברים האלה".

עופר שטרית עם יום טוב טליאס. יוסי ציפקיס
"חייבים להתעורר". עופר שטרית (במרכז)/יוסי ציפקיס

"ברור שיש קיצוניים שמתפרעים לכל הכיוונים אבל זה מוגזם", הוסיף שטרית, "אני לא גר בלוד ב-20 השנים האחרונות, לא יודע אם השתנה משהו שם, אבל אני גדלתי שם, שיחקת בלוד, אימנתי, היינו חיים ביחד. זה לא היה דומה לדבר הזה. לפני הכל צריך לעצור את האלימות, המשטרה, משמר הגבול, צריכים לעשות סדר מיידית. בסוף נצטרך לחזור לחיות ביחד וזה יהיה קשה, חייבים לעצור ולטפל מיידית בהכול, אפשר לעשות את זה. יש לנו כוחות וחייבים לעצור ולמנוע את ההידרדרות הזאת כי יהיו לזה השלכות גם אחרי".

יש לך משפחה בלוד, מה הם אומרים?

"אח שלי עדיין גר שם, זה לא בכל פינה בלוד, זה בשכונות מסויימות. ברור שכולם חוששים ונזהרים, בעיקר על הילדים, אף אחד לא רוצה להיות חלק מאסון. ברור שיותר קל איפה שיש תסכול להתפרע, אבל האלימות לא תוביל לשום דבר, היא חייבת להיעצר בכל מחיר. בסוף כולם אזרחי מדינת ישראל וצריכים להעריך את המקום שהם נמצאים בו, משני הכיוונים".

עוד בוואלה!

עימותים בארץ: צעיר יהודי נפצע בינוני מירי בלוד, חייל נפצע קשה בתקיפה ביפו

לכתבה המלאה
מהומות בלוד 13 במאי 2021. ראובן קסטרו
לא רגיל למהומות האלו בלוד/ראובן קסטרו

לא מעט שנים אתה לא גר בעיר. איך אתה זוכר את לוד?

"אני גדלתי בלוד מגיל אפס. בקבוצות ששיחקתי שם וגם שאימנתי לפני כמה שנים, תמיד היינו ביחד ערבים ויהודים, יש לי חברים מאז ועד היום. אף פעם לא היו בעיות. כל עוד גרתי שם הכול היה תקין, כנראה שדברים השתנו בשנים האחרונות, אני חושב שגם יש קיצוניים שבשבילם זאת הרמה להנחתה, שכל מה שקורה זה כל מה שרצו שיקרה. אני עדיין מרגיש בחלום רע, נקווה שייגמר ונראה איך חוזרים אחרי זה לאיזו שהיא שגרה".

שטרית סיכם: "בעיה נוספת היא שהתחילו לבוא גם אנשים מחוץ ללוד כדי ללבות ולעשות עוד יותר בלאגן וחייבים לעצור את זה במיידית, בכל מחיר. אתה יודע מה חסר לי הכי הרבה? שאין שום הנהגה, שלנו ושלהם. הם מדברים בעיקר על מה שקורה בעזה ולא על מה שקורה בתוך המדינה, אתה שומע את זה מהתושבים שמאוד רוצים שקט ולא יהיה בלאגן, אבל זה מרגיש שרק לתושבים איכפת ובגלל זה הם גם לוקחים את החוק לידיים. זה עצוב, ההנהגה חייבת גם להיראות ולהישמע, הבעיה כאן יותר גדולה ממה שקורה בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully