וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיישון תומאס: "כולנו מנסים להפוך את העונה. אחרי זמן רב, אפשר להגיד שנלחמנו"

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 12:04

הפועל ירושלים התעוררה לבוקר שאחרי ניצחון עם תקווה שמדובר בתחילתו של שינוי. המאמן המורחק יונתן אלון: "החלטנו יחד שלא ניתן לתחושות מההפסד הקודם לחזור"

מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון. אודי ציטיאט
"במחצית השניה הלכתי בערך 40 ק"מ בחדר המאמנים". אלון/אודי ציטיאט

כשהפועל ירושלים וגלבוע/גליל פתחו את העונה, איש לא היה מאמין שהמפגש האחרון ביניהן בליגת העל ייראה כך: הקבוצה מהבירה תזדקק לקאמבק מרשים, אחרי הרחקתו של עוזר המאמן המקורי, בזמן שעוזר המאמן השני עומד על הקווים - כשממול עומד המנהל המקצועי של הפועל גליל עליון. ושני המאמנים מתחילת השנה? ממש באותו זמן הם יחגגו יחד זכייה בגביע היווני.

אבל זו הייתה המציאות אמש (ראשון). בשעה שעודד קטש וליאור ליובין הצעידו את פנאתינייקוס לתואר ראשון העונה, ירושלים גברה על גלבוע 94:99 במסגרת הבית העליון, אחרי שמחקה 15 נקודות פיגור וטסה במהלך המחצית השנייה ל-6:28. המאמן יונתן אלון הורחק ועוזרו הקרואטי דניאל לוץ ניהל את רוב המשחק, אבל אבישי גורדון - שניצח בארנה רק לפני שבוע - עדיין נותר במקום גבוה יותר בטבלה.

המשחק, כאמור, לא בדיוק התנהל על מי מנוחות. בירושלים באו בתלונות קשות כלפי השופטים, והן הגיעו לשיאן עם שליחתו של אלון לחדר ההלבשה. מנכ"ל המועדון גיא הראל אף צייץ בטוויטר במהלך המשחק כי "הלחץ מפרק את האנשים שצריכים לעמוד בלחץ".

"במחצית השניה הלכתי בערך 40 ק"מ בחדר המאמנים", אמר אלון. "אני שמח עם הדרך שבה השחקנים הגיבו. זה מה שעושה את ההבדל בין קבוצה למשהו שאינו קבוצה. הם חיפו אחד על השני בצורה מושלמת, ואפשר היה להרגיש את האנרגיות והטירוף מסביב. נשארנו עם תחושה חזקה מסיום המשחק בשבוע שעבר, והחלטנו יחד שלא ניתן לזה לחזור".

אלון יועמד לדין באיגוד הכדורסל, לאחר שבדו"ח השיפוט צוין כי הוא נכנס לתחומי המגרש וקרא לעבר השופטים "נתתם להם את המשחק, אתם בושה וחרפה, בושה וחרפה!". הדיון נקבע ליום רביעי, אך ייתכן שיידחה. בכל מקרה, המלצת התובע אינה להרחיקו ממשחקים נוספים, אלא להטיל עליו קנס כספי בלבד, לאור העובדה שלאלון הרשעה אחת בלבד באיגוד מלפני 13 שנים.

שחקן הפועל ירושלים טיישון תומאס מול סולימאן בריימו. דני מרון
מרוצה. טיישון תומאס/דני מרון

"בפעם הראשונה אחרי זמן רב, אני יכול להגיד שנלחמנו", סיכם הקפטן טיישון תומאס. "שמחנו לראות שהאוהדים שוב איתנו, ומעודדים. אני גאה בדרך שבה המשכנו ונשארנו יחד, גם כשהשריקות היו נגדנו. כולם מנסים להפוך את העונה הזאת. אנחנו יודעים איפה אנחנו רוצים להיות, ואנחנו משתפרים".

תומאס סיפר על שיחה שהתנהלה בהפסקת המחצית בחדר ההלבשה. "הרגשנו שאנחנו שוב בעיצומו של מדרון, אבל דיברנו על כך שזה קורה לנו כל העונה, והגיע הזמן לעזוב את זה ולהמשיך לשחק יחד".

אלון: "המחצית השנייה נפתחה בעבירה של טיישון, שהעבירה מסר. העלינו את רמת האגרסיביות. אמנם המשחק נגמר בסקור גבוה, אבל לא תמיד זה המבחן לרמת ההגנה. המשחק הגיע לסיטואציות של מהלכים גדולים ושחקנים עם כישרון".

המאמן החמיא גם לעוזרו, שחיפה עליו בהיעדרו. "דניאל הוא איש כדורסל מנוסה וותיק, עם המון ידע ויחסי אנוש נהדרים. מי שמכיר אותו, לא מופתע מהדרך הטובה שבה הוא עשה את הדברים. הוא עוזר לי מאוד. הג'וב שלי לא קל, והתמיכה שאני מקבל ממנו ומשאר אנשי הצוות נותנת לי הרגשה מיוחדת".

עד סיום הבית העליון, נותרו לירושלים שלושה משחקים: ביום רביעי היא תתארח אצל הפועל חיפה, ואחר כך תצא לחולון ותחתום את הופעותיה לפני רבע גמר הפלייאוף במפגש ביתי עם מכבי תל אביב.

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully