וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך האריות: נטע לביא הפך למנהיג שסוחף את מכבי חיפה לאליפות

עודכן לאחרונה: 9.5.2021 / 13:37

אמרו שהוא לא קפטן אמיתי, אבל מי שבפנים יודע שהוא מנהיג. חששו שהוא ידעך אחרי ששחר סירב לשחררו לצסק"א, אבל הוא סחף את חבריו לעונה מדהימה. הוא משתבח מקצועית, לא נבהל מהקישור של הצהובים, וכעת נטע לביא קרוב מאוד להגשים את החלום: לעזוב לאירופה כאלוף במכבי חיפה

נטע לביא שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
בתקשורת מבקרים? בחיפה מהללים. לביא/מאור אלקסלסי

ב-27 בנובמבר 2020 הגיעו עשרות אוהדי מכבי חיפה למתחם האימונים בכפר גלים כדי להטיח את זעמם בשחקנים ובאנשי הצוות המקצועי. באותם ימים, אחרי שני הפסדים כואבים במיוחד, אף אחד לא האמין במחנה הירוק שהעונה הזו תהיה שונה מהעשור האחרון, והאוהדים כבר ראו איך הם שוב נכנסים לעוד עונה רוויית אכזבות. בצל משבר הקורונה והאיסור להתקהל ובטח שלא להגיע לאימון, אותם אוהדים החליטו שהם חייבים להגיע תחת כל המגבלות. "תתעוררו, ומיד" היו רק חלק מהקריאות שנשמעו באותו היום, אבל נראה היה שאותם עשרות אוהדים מתמקדים בעיקר בשחקן אחד: הקפטן נטע לביא.

הביקורות בתקשורת ובקרב הפרשנים הייתה שלביא לא ממלא את תפקידו כקפטן בצורה המצופה, על כך שהוא "נייס גאי" ובעיקר על כך שהוא לא מכוון ומטריף את השחקנים עם תנועות ידיים ונוכחות כריזמתית על המגרש. כנראה זה חלחל חזק מדי לקהל, והאוהדים במקום הביעו את הסכול שלהם כלפי הקשר. "היום לא יהיה אימון, זה החיים שלנו", קראו אז אותם אוהדים כשנכנסו במפתיע לכר הדשא, ופנו ללביא: "אתה לא מנהיג, אף אחד פה לא מנהיג, תתחיל להתעורר ולהנהיג את הקבוצה".

הדברים האלו ללביא אכן משקפים את הפער הגדול לבין איך שנתפסת מבחוץ הדמות הטובה, הרגועה ונינוחה מדי של לביא לבין הקפטן האמיתי שהשחקנים ואנשי ההנהלה רואים במספר 6 בירוק. הערב (שני) לביא יעמוד למבחן נוסף, אולי הגדול ביותר שלו מאז שעלה לבוגרים, כאשר חיפה תתארח אצל מכבי תל אביב למשחק על אליפות (20:30, ספורט 5). בכל מובן אפשרי, זו תהיה ללביא הזדמנות להוכיח שהוא בהחלט קורץ מחומר של אגדות ירוקות לפניו, רגע לפני שהוא ככל הנראה פורש כנף ויוצא לחו"ל. "נטע רוצה מאוד לסיים עם אליפות ולצאת אחרי שהביא את התואר למועדון", קובע גורם במכבי חיפה, "נכון שאצלכם בתקשורת אוהבים לבקר אותו אבל במכבי חיפה כולם יודעים שאם תהיה אליפות - לנטע יש בה חלק חשוב ומהותי, אולי הגדול ביותר".

שחקן מכבי חיפה נטע לביא. מאור אלקסלסי
משדר שקט וביטחון, אבל גם יודע לתת בראש כשצריך. הקפטן/מאור אלקסלסי

הגזר

התלונות של אותם אוהדים על חוסר המנהיגות של לביא מדגישות אולי יותר מכל את הניגודיות בין מה שקורה בפועל לבין מה שמשודר כלפי חוץ. יום אחד בלבד לפני אותה פריצה מפתיעה של האוהדים לאימון, לביא כינס את כל השחקנים ואמר להם: "מה שקרה השבוע (ההפסדים להפועל חיפה והפועל כפר סבא) לא יכול להימשך יותר. עכשיו כל אחד יישב ויגיד מה שיש לו על הלב". השחקנים הקשיבו ללביא ואכן בתורות החלו לשפוך את שעל לבם וניתחו מה נדרש כדי לצאת לדרך חדשה. לביא שמע את הדברים, ושחקנים בקבוצה מעידים שאחרי הישיבה הקבוצתית שיזם, הקפטן גם שוחח עם כמה שחקנים אישית והוביל לשינוי בגישה של הקבוצה ולרצף נצחונות אדיר. "עבור האנשים שבתוך הקבוצה, לא מפתיע אף אחד שנטע יעשה דבר כזה", קובע שחקן בקבוצה, "הוא כל הזמן בשיחות אישיות עם שחקנים, ברגע שהוא מרגיש ששחקן קצת הולך לאיבוד או סוטה הצדה הוא מיד מתקשר אליו, מיד מדבר ומכוון. נכון שהוא עדיין צעיר אבל יש לו חלק חשוב בצד המנטלי של הקבוצה לא פחות מאף אחד אחר בצוות המקצועי אפילו".

אחד השחקנים שחווה את זה העונה היה מוחמד אבו פאני. במהלך העונה הייתה תקופה שבה הרגישו בחיפה שהקשר קצת מאבד את הדרך. לביא ראה זאת ושוחח עם חברו למרכז הקישור, כאשר באחת הפעמים אף "נתן לו בראש". אבו פאני, כך מספרים, הבין את המסר מהר מאוד. "פאני הוא שחקן שלא חוסך במילים ובאמת לא מפחד מאף אחד", קובע אחד מהשחקנים הוותיקים בקבוצה, "אבל החוזק של נטע בקבוצה היום נותן לו את הלגיטימציה לתת גם בראש, וכולם מקבלים את זה כל עוד זה בגבול הטעם הטוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

כל ההימורים והתחזיות לקראת משחק העונה: מכבי תל אביב נגד מכבי חיפה

בשיתוף ווינר
נטע לביא שחקן מכבי חיפה מול אייל גולסה שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
הראה שהוא מסתדר לבד מול כל הקישור של מכבי תל אביב. לביא/דני מרון

המקל

אלא שהביקורות הגדולות על לביא הן כאמור בצד היותר כריזמטי. לביא אמנם לא יהיה זה שישתולל ויהפוך שולחנות, אבל כשצריך הוא יודע היטב להטריף את חבריו. לפני הדרבי האחרון, למשל, הירוקים סחבו את המפלה מהמפגש העירוני הראשון והבינו שהם חייבים להחזיר לאוהדים שלהם קצת כבוד. רגע לפני המשחק נכנס ברק בכר לחדר ההלבשה והתכוון לשוחח עם שחקניו. לביא פנה למאמן וביקש ממנו לדבר לפני. "התמונות של גל אראל ולירן סרדל חוגגים בדרבי האחרון לא יוצאות לי מהראש", אמר לביא לחבריו בקול תקיף, "היום אנחנו צריכים להראות למי העיר הזו שייכת, שבכל תאקל הם ירגישו אותנו, כל מאבק כדור שהם יידעו שאנחנו מעליהם, מהרגע הראשון ועד הרגע האחרון להוכיח להם שהעיר הזו שלנו". בסיום הדברים של לביא חיכו השחקנים לדברים של בכר אלא שהמאמן שהגיע עם נאום משלו הסתכל על חדר ההלבשה ואמר: "אין לי מה להוסיף, צאו ושחקו".

"מדברים כל הזמן על השיפור המקצועי שנטע עשה אבל גם בצד המנהיגותי הוא עשה קפיצה פשוט אדירה", קובע גורם במועדון, "הוא שיפר אלמנטים אדירים בעניין הזה והיום יש לו מעמד מאוד רציני בחדר ההלבשה".

אם בפן המנהיגותי לביא עושה מאחורי הקלעים דברים שנשארים בסתר ולא פעם העובדה שלא מודעים אליהם גורמת לביקורת, הרי שבצד המקצועי השחקן כבר במשך כמה שנים זוכה להערכה אדירה, ונראה שהשנה הוא משדרג את עצמו אפילו יותר. לפני המשחק האחרון מול מכבי תל אביב הרגיש הקשר הספרדי של חיפה חוסה רודריגס כאבים בשריר והצהיר שלא יוכל לשחק. אלפי אוהדים החסירו פעימה, כשהחשש הגדול היה שווב לביא יצטרך להילחם מול כל הקישור של הצהובים, דבר שהוא בלתי אפשרי. בפועל לביא רשם את אחד ממשחקיו הטובים ביותר, ונדמה היה שהוא היה על כל פינה במגרש. "נטע השתדרג מאוד העונה מקצועית", קובע גורם בצוות המקצועי, "הוא גם משוחרר הרבה יותר, והכי חשוב, הוא עושה חילוצים בשטח היריב, שזו המומחיות שלו בצורה כמעט מושלמת".

שחקני מכבי חיפה נטע לביא, עאיד חבשי, סאן מנחם, דולב חזיזה, צ'ארון שרי, ניקיטה רוקאביציה, מוחמד אבו פאני, ניקיטה רוקאביציה. מתוך האינסטגרם של ניקיטה רוקאביציה, אתר רשמי
חדר הלבשה מגובש ונחוש, הרבה בזכות הקפטן. לביא/אתר רשמי, מתוך האינסטגרם של ניקיטה רוקאביציה

הצלחת

השדרוג המקצועי הזה לא נעלם גם מעיני מועדונים מעבר לים, ובינואר האחרון צסק"א מוסקבה רצתה לצרף את הקשר הישראלי. בחיפה סירבו ולביא הרגיש שהזדמנות לשחק במועדון מפואר כמו צסק"א מתפספסת לו. הוא הלך לדבר ישירות עם הבעלים יעקב שחר וזה הבהיר לקשר שבעונה שבה אליפות ראשונה אחרי 10 שנים מונחת על הכף, הוא לא יכול לתת לו לעזוב. לביא כעס בהתחלה ודרש את העזיבה, אך מהר מאוד הבין ששחר לא ישחרר והתמקד חזרה ברצון לזכות באליפות. לפי כל ההערכות, בקיץ הקרוב (עם צלחת, כך הוא מקווה) לביא יעזוב לחו"ל ויותיר את הקבוצה עם חלל רציני שיצטרכו למלא במרכז הקישור. "יש הרבה שחקנים שהיו סוחבים את המרמור הזה והוא היה מתבטא על הדשא אבל אצל נטע זה בטוח לא יכול לקרות", מסביר שחקן בקבוצה, "הוא מאוד רצה לעזוב אבל ברגע שהבין שזה לא קורה - הוא רוצה להישאר ולעשות את מה שהוא חלם עליו מגיל קטן וזה לקחת אליפות במכבי חיפה".

הערב ללביא תהיה עוד הזדמנות להתקרב לחלום ולהוכיח לכולם ובעיקר לעצמו שהיה שווה להישאר בקבוצה בינואר. ניצחון על האלופה יביא סופית גם אם לא רשמית את האליפות לכרמל, כשלמעשה גם תיקו יקדם מאוד את לביא וחבריו לעבר המטרה. "תהיו בטוחים שגם הפעם נטע יעשה מהלכים במגרש שכולם יראו אבל גם מהלכים במלון ובחדר ההלבשה שאף אחד לא ידבר עליהם", קובע גורם בחיפה, "הוא לא מאלה שייחצנו את המעשים האלה אבל עבור הקבוצה זה חשוב מאוד. לביא הוכיח כבר כמה שנים שהוא קפטן אמיתי, וחשוב מזה, שחקן שיכול להביא אותנו לאליפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully