וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק פוליטי על גב הצעירים: רוב התחרויות באולימפיאדת הילדים בוטלו ברגע האחרון

עודכן לאחרונה: 29.4.2021 / 15:35

מאות ספורטאים הגיעו לווינגייט ולא הורשו להיכנס, וכ-20 דקות לפני פתיחת האירוע יצאה הודעה: המשחקים שתוכננו להתקיים במכון - מבוטלים. הרקע: משא ומתן על שכרם של העובדים. משרד הספורט: "התנהלות חמורה שפוגעת בילדים"

ילדים מחוץ למתחם וינגייט. יח"צ,
המפסידים הגדולים - הילדים/יח"צ

פארסה פוליטית על חשבון ילדים. אולימפיאדת הילדים נפתחה היום (חמישי) באופן חלקי ביותר והותירה את רוב המשתתפים מאוכזבים, מבלי שיתאפשר להם להתחרות.

מרבית התחרויות, שהיו אמורות להתקיים במכון וינגייט, לא יצאו לפועל. כ-1,500 ילדים הגיעו לשערי המוסד, ולא הורשו להיכנס, ולבסוף - בשעה 13:39, 21 דקות לפני הפתיחה הרשמית - התבשרו על ביטולן.

הרקע לאירוע החמור הוא פוליטי, ומקורו בסכסוך עבודה בין ההסתדרות למשרד הספורט. הצדדים מנהלים בחודשים האחרונים משא ומתן בנוגע לתנאי העסקתם של העובדים, שדורשים לחתום על הסכמי קבע ולהעלות את שכרם.

"על אף התקדמות משמעותית בשבועות האחרונים, ההסתדרות בוחרת לקיים הליך כוחני תוך שימוש בפרובוקציה אלימה", נמסר ממכון וינגייט, "במסגרתו הם סגרו את שערי המכון וניסו לחבל בחגיגת אולימפיאדת הילדים, תוך סיכון בטיחותם של הילדים המשתתפים. בנוסף, ההסתדרות וועד העובדים מאיימים לפגוע בפעילויות המתקיימות במכון, לרבות באימוני הספורטאים לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו 2021. הנהלת המכון מכבדת את זכותם של העובדים להביע את עמדתם, אך לא תכבד התנהלות פוגענית ואלימה, שלא מקדמת את ההסכם ופוגעת בספורטאים האולימפיים ובילדים המתאמנים במכון".

ממשרד הספורט נמסר בתגובה: "אנו מצרים על ביטול חלקי של אולימפיאדת הילדים. זהו מאבק שאין לו כל קשר לפעילויות המתקיימות לטובת הילדים, וחבל שאירוע זה פוגע בפרויקט החשוב. המשרד רואה בחומרה את ההתנהלות המכוונת לפגיעה באולימפיאדת הילדים - התנהלות שאינה מקדמת פתרונות ואינה מסייעת לקידום הספורט הישראלי".

  • עוד באותו נושא:
  • ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully