וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנדרט חדש: שחקני הפועל תל אביב מיישרים קו עם ביטון ואיינבינדר

18.4.2021 / 8:34

אם בתחילת העונה הצעירים לא ידעו כיצד להתאושש ממשחקים לא טובים, נגד מכבי נתניה הם קיבלו שיעור מהמגן הימני ששכח מזמן את הטעות מול הפועל חיפה. כשלידם שני מנהיגים ששמים את הפציעות בצד ונאבקים עד טיפת החמצן האחרונה, השחקנים האחרים מרימים את הרמה, בעיקר מנטלית

תקציר: מכבי נתניה - הפועל תל אביב 1:0/ספורט1

הפועל תל אביב עברה שבוע מתוח מאוד לפני המשחק אתמול (שבת) נגד מכבי נתניה. ההפסד להפועל חיפה הכניס את כל המועדון ללחץ, כאשר כל האנרגיות החיוביות של החודשים האחרונים התחלפו בחשש אמיתי מהסתבכות קשה. לאורך כל השבוע הייתה במתחם חודורוב תחושה שבני יהודה תנצח את בית"ר ירושלים בטדי ביום שני ושבגלל זה כל תוצאה פרט לניצחון חוץ בנתניה לא תהיה טובה.

בסופו של דבר, שער יפהפה של בן ביטון קבע 0:1 להפועל תל אביב, אבל גם אתמול השמחה הגדולה נגמרה מהר ושחקנים בקבוצה הסבירו: "אנחנו חוגגים קצר, אין כח ליותר מדי. כולם תשושים מהלחץ והמתח, בפנדל המוחמץ של עומרי אלטמן זה הרגיש שיוסי אבוקסיס עומד בשער של נתניה. נחכה לראות מה בני יהודה תעשה כדי להבין כמה באמת ברחנו מהקו האדום".

שוער מכבי נתניה רז כרמי, עוצר פנדל של עומרי אלטמן, הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"זה הרגיש כאילו יוסי אבוקסיס עוצר את הפנדל". אלטמן מחמיץ אתמול/ברני ארדוב

בחודשים הראשונים של העונה דובר לא מעט על היעדר אופי בהפועל תל אביב. כשהתוצאות היו לא טובות, השחקנים הצעירים וחסרי הניסיון לא הצליחו להרים את הקבוצה והניסיונות של קלינגר למצוא פתרונות העלו חרס. אתמול בנתניה הוכח בפעם המי יודע מבחינת האדומים, שלניסיון ומנהיגות אין תחליף בכדורגל.

הפועל תל אביב ידעה לשמור על יתרון 0:1 גם במחיר של "משחק לא יפה" והסתגרות כדי לשמור על התוצאה והתקליט של בן ביטון ודן איינבינדר שוב נשמע שבור. שני השחקנים שחתומים יותר מכולם על השינוי של הקבוצה, היו בספק בתחילת השבוע בגלל פציעות שהם מושכים כבר זמן רב. על הנייר אף אחד מהם לא כשיר ל-90 דקות, אבל על הדשא שניהם משכו עד הדקה ה-96.

השחקנים מסביב לאיינבינדר וביטון יודעים בדיוק מה מצבם הבריאותי, אבל כשהם רואים ששניהם נלחמים עד טיפת החמצן האחרונה, הם חייבים להתיישר. ריכוז, פעולות נבונות, מהלכים שיהרגו את המשחק - אותם שחקנים שלא הצליחו להרים את הפועל תל אביב במשך זמן כל כך רב, מיישרים קו עם שני המנהיגים והתוצאה היא עוד ניצחון קטן-גדול.

השער של ביטון אתמול בסך הכול היה קינוח להופעה טובה מאוד שלו. בשבוע שעבר המגן הימני היה אשם בספיגה הראשונה נגד הפועל חיפה, אבל בתוך רגע קצר הוא הרים את עצמו להופעה שונה בתכלית. השינוי שביטון עשה בתוך שבוע - עניין של מה בכך מבחינת שחקן שבשנים האחרונות היה חלק מהצמרת הגבוהה בישראל וגם מהנבחרת - הוא שיעור חשוב בשביל הצעירים מסביבו שרבים מהם לא ידעו להתאושש ממשחקים פחות טובים.

ביטון אמר בסיום: "זה לא סוד שאני משחק כבר תקופה די ארוכה עם פציעה שמגבילה אותי. אני מנסה להוריד עומסים כדי לשפר את המצב ולעזור לקבוצה ברגעים מאוד חשובים וקריטיים עבורינו. אני חושב שעבדנו כל כך קשה שאף אחד לא רוצה לתת לזה לברוח לנו בשנייה האחרונה, זה לא רק אני, עוד שחקנים סוחבים פציעות כאלה ואחרות, ואנחנו עושים הכל ביחד כדי לסיים את העבודה". המאמן ניר קלינגר הגיב על כך ואמר: "אין לו ברירה, אני יושב עליו יום ולילה כדי שישחק".

עוד בוואלה!

הפועל תל אביב ניצחה את מכבי נתניה 0:1 בחוץ

לכתבה המלאה
שחקן הפועל תל אביב בן ביטון. ברני ארדוב
בשבילו להתאושש ממשחק לא טוב זה עניין של מה בכך, והשחקנים מסביבו למדו שיעור חשוב. ביטון/ברני ארדוב

בהפועל תל אביב ציינו אתמול שחקנים נוספים מלבד ביטון ואיינבינדר. עמנואל בואטנג שהוזעק להרכב במקום שי אליאס המוצהב, גילה יכולת טובה וידע להתמודד היטב עם משחק הלחץ של מכבי נתניה ולשחרר את הקבוצה קדימה. גם סיאנדה קולו התאושש היטב מהטעות שלו נגד הפועל חיפה וסיפק הופעה אגרסיבית וטובה במרכז ההגנה.

במועדון אמרו על ארנסטס שטקוס: "הייתה לו קצת ירידה השנה, אבל הוא התייצב במאני טיים. לא סתם קלינגר נלחם עליו, אפשר היה לראות אחרי המשחק כמה איכפת לו". הליטאי עצמו אמר בירידה לחדרי ההלבשה: "אני עוד אקבל התקף לב. בשנה הבאה אנחנו חייבים להיות בחלק העליון, חייבים".

קלינגר קיבל אתמול סוף סוף את אדי גוטליב, שאמור לקבל דקות משמעותיות יותר נגד הפועל כפר שלם ביום שלישי ברבע גמר גביע המדינה. כאשר גם שי אליאס יחזור לסגל. מצד אחד המאמן ירצה לבצע רוטציה ולתת דקות לשחקני ספסל, אך מנגד, יותר מדי שינויים ישדרו סוג של שאננות שעשויה להיות מסוכנת, ולכן המאמן יחליט על כך רק לאחר האימון המסכם, גם בהתאם למצבם הפיזי של השחקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully