וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן זלמנסון: "השינוי לא יתרחש ביום אחד. אני מסתכל סביב ויודע שנהיה בבית העליון"

13.4.2021 / 7:53

אחרי עוד חילופי מאמנים, עוד תבוסה ביתית ועוד משחק שבו הפועל ירושלים ספגה 100 נקודות, גם המקום בשישייה הראשונה בליגה כבר לא מובטח לה. סולימאן בריימו: "אנחנו זקוקים לזמן. אני מרגיש אחראי למה שקרה"

גיא הראל מנכ"ל הפועל ירושלים. ברני ארדוב
ממשיכים לחרוק. גיא הראל מאוכזב/ברני ארדוב

ארבעה משחקי בית היו להפועל ירושלים בארנה בחודש האחרון. והיא לא רק הפסידה בכולם; היא ספגה 399 נקודות. יריבותיה חילקו 92 אסיסטים ואיבדו רק 41 כדורים. כל אחת ואחת ניצחה את האדומים במאבק על הריבאונדים (32:39 בממוצע). הן ירו 46 שלשות ב-43% ושייטו ל-58% קלילים לשתיים.

מאז פיטוריו של דאיניוס אדומייטיס בסוף השבוע, דאגו בירושלים לשמור על כבודו, אבל בין השורות אפשר היה להבחין בביקורת המתבקשת והמובנת מאליה. "אני בטוח שנעלה דרגה ברמת המחויבות", אמר הבעלים איל חומסקי, ונקב ב"בעיה מנטלית של סף שבירה נמוך" בקבוצה. "הקבוצה נבנתה כדי לשחק בסגנון מסוים, וזה השתנה בגלל כל מה שקרה", הודה המאמן החדש יונתן אלון, "אני רוצה לחזור לבסיס, ולדברים שנוחים יותר לשחקנים".

את אלון אי אפשר לשפוט בהסתמך על משחק הבכורה שלו כמאמן ראשי בליגת העל; בפרט לא בסיטואציה הסבוכה שאליה נכנס, ובוודאי לא כשהיריבה הראשונה שנגדה הוא מתמודד היא דווקא מכבי תל אביב. מכבי של סקוטי ווילבקין, צריך לציין - האיש שיכול לעשות קריירה על מפגשיו עם האדומים. 22.5 נקודות ב-53% לשלוש יש לו מול היריבה מהבירה.

עידן זלמנסון שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
עדיין אופטימי. זלמנסון/ברני ארדוב

עם כל הנסיבות המקילות, הציפיות המותאמות וימי החסד המתבקשים, אלון חייב להפגין איזשהו שיפור בשבועיים הקרובים, לפני שקבוצתו תשלם מחיר ממשי על אובדן השליטה שלה בליגה. ירושלים מדורגת כרגע במקום השישי עם מאזן 9:13, ואם לא תנצח לפחות באחד משני המשחקים שנותרו לה בסיבוב השני - בחולון ומול גלבוע/גליל - היא עלולה למצוא עצמה בבית התחתון; זה שחלק מהקבוצות נאבקות בו נגד הירידה, והאחרות נלחמות כדי לזכות בסדרה מול אחת משתי הראשונות בטבלה. "אני מסתכל ימינה ושמאלה בחדר ההלבשה, ויודע שנהיה בבית העליון", ניסה עידן זלמנסון לשכנע - את הסובבים, ואולי גם את עצמו.

"אנחנו משנים הרגלים, וזה לא יקרה ביום", הסביר הסנטר הישראלי, שהיה אפקטיבי בהתקפה עם 13 נקודות, אבל ראה בצד השני של המגרש כיצד אנטה ז'יז'יץ' ואותלו האנטר מטיילים ל-10 מ-10 מהשדה. "ראינו אתמול רצון גדול, והכנסנו דברים חדשים. זה עדיין לא שם, כי היה לנו רק אימון אחד להתכונן, וזה ייקח כמה אימונים. אנחנו בתהליך, ואנחנו ניראה הרבה יותר טוב".

לדברי זלמנסון, "אין משבר עצום. האווירה בינינו טובה. נראה מה לא בסדר ונתקן את זה. היו דקות איכותיות גם בהגנה, ונצטרך לשמור בצורה יותר עקבית. צריך לשפוט כל משחק לגופו. בכל פעם ביצענו טעויות אחרות, ונעבוד על זה. אנחנו מגיעים בפול ביטחון, ואני בטוח שממשחק למשחק תראו הפועל ירושלים טובה יותר. בבית העליון נשחק כדורסל טוב יותר".

סולימאן בריימו הוסיף: "השינוי קשה לנו, ואנחנו זקוקים לזמן כדי לתקן ולעשות את הדברים כמו שצריך. אף אחד לא רצה שנעבור כל כך הרבה. אני מרגיש קצת אחראי לעובדה שהמאמן איבד את תפקידו במשמרת שלי, כי לא עשיתי את העבודה שלי מספיק טוב. ננסה לעזור למאמן החדש".

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully