וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרבי, פלייאוף, קורונה: פנרבחצ'ה נקלעה לצרה בתזמון אומלל

16.4.2021 / 14:00

פנר, בדומה לאנאדולו אפס, פתחה את העונה במשבר עמוק והתאוששה בצורה מרשימה. שתיהן קיבלו אימפריות במצב פגיע ברבע גמר היורוליג, אבל התפרצות מחודשת של הנגיף הביאה לביטול המפגש ביניהן בליגה - והצהובים-כחולים חוששים שכל התוכניות שלהם ישתבשו

תקציר: אנאדולו אפס - טופאש בורסה 85:87/ספורט 1

חובבי הקונספירציות בקהילת הכדורסל האירופי, ויש כמה וכמה כאלה, היו מוכנים להישבע בשבוע שעבר שפנרבחצ'ה ממש רצתה להפסיד בבית לריאל מדריד במחזור הנעילה של היורוליג. כל כך רצתה, עד שהיא הושפלה ב-26 הפרש (93:67) - אבל השיגה את מבוקשה. רק קבוצה אחת גברה העונה על הצהובים-כחולים באולמם בפער גבוה יותר, וכדי להימנע ממפגש איתה בסדרת רבע הגמר, אסור היה להם לנצח את הבלאנקוס.

צריך לסייג ולהזכיר שלתיאוריות קונספירציה יש נטייה להיות מוגזמות. פנר לא שיחקה לבד על המגרש. ריאל הייתה זקוקה לניצחון הזה כדי לשרוד ולהבטיח את עצם עלייתה לפלייאוף; בדיעבד התברר שגבי דק עלה למשחק הזה בידיעה שהוא יהיה האחרון שלו בקבוצה; ומנגד, הטורקים חסרו את יאן וסלי הפצוע, שמעמיד העונה את ממוצע הנקודות הגבוה ביותר בקריירת היורוליג שלו (13.2 למשחק).

כך או כך, פנרבחצ'ה סיימה שביעית ותשחק ברבע הגמר נגד צסק"א מוסקבה. היריבה שממנה הצליחה להימנע היא זו שמולה הייתה אמורה לשחק הערב (שישי) בליגה הטורקית: וזו, איך לא, אנאדולו אפס. שיין לארקין וחבריו סיימו את עונת היורוליג הסדירה במקום השלישי, אבל בעיני רבים, הם הטובים והאיכותיים ביותר ביבשת. בדרכם לפיינל פור תעמוד ריאל מדריד.

בובי דיקסון שחקן פנרבחצ'ה עם מרקו גודוריץ'. קובי אליהו
הפך קבוצת תחתית לקבוצה מנצחת. מרקו גודוריץ' (משמאל) עם בובי דיקסון/קובי אליהו

ומדוע רק אמורה הייתה? כי עכשיו, דווקא עכשיו, מגדל הקלפים שבנה איגור קוקושקוב נוטה ליפול ולקרוס. חמישה מקרי קורונה התגלו בבדיקות השגרתיות שעברו אנשי פנר לקראת סוף השבוע; שמותיהם ותפקידיהם של הנשאים החדשים לא פורסמו, והדרבי נדחה ברגע האחרון למועד בלתי ידוע.

בקו מחצית הדרך של העונה, ניצבו שתי הקבוצות הטורקיות במקומות ה-11 וה-13 ביורוליג עם מאזנים שליליים. פנרבחצ'ה נראתה כמי שמתקשה למצוא את עצמה ביום שאחרי ז'ליקו אוברדוביץ', וביצעה מהלך אחד ששווה עונה שלמה, כשהחזירה בדצמבר את מרקו גודוריץ'. הגארד/פורוורד הסרבי הכניס איזון למשחק ההתקפה, והפך את חבריו - ובראשם וסלי, ננדו דה קולו ודיישון פייר - לטובים הרבה יותר. אף שממוצע הנקודות שלו אינו יוצא דופן (11.5 נקודות), הקבוצה טסה איתו לרצף של עשרה ניצחונות, שהתווה את הדרך לקמפיין כולו.

לפנר הייתה סיבה לחשוב שיש לה סיכוי להקשות על אלופת אירופה הפגיעה ואולי לטרפד לה את התוכניות, אחרי פציעתו של ניקולה מילוטינוב ועזיבתו של מייק ג'יימס, אבל אם מצעד הנדבקים אכן כולל שחקני מפתח - עלולה להיות לכך השפעה הרסנית על העונה שלה. לפי פרוטוקול היורוליג, מי שנמצא חיובי לנגיף, מושבת לשבועיים לפחות. כלומר, כל עוד לא נדחתה הסדרה, הם יחמיצו לפחות שלושה או ארבעה משחקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
וסילי מיציץ' שחקן אנאדולו אפס. GettyImages
37 נקודות שלו כבר עצרו העונה את פנרבחצ'ה. ואסה מיציץ'/GettyImages

אפס מגיעה במצב אופטימי הרבה יותר לתקופה המכריעה. ארגין עתמאן, בניגוד לאיגור קוקושקוב, לא היה זקוק לשינוי בסגל כדי להוציא את המיטב מקבוצתו. אחרי חצי עונה קשה, מלווה בפציעות ובהיעדרויות, ובקושי להתניע מחדש אחרי מסע הקסם מאשתקד שהופסק בגלל מגיפת הקורונה, אנאדולו חזרה לעצמה בענק והפכה שוב לקבוצה הטובה והמאיימת באירופה.

בסיבוב השני היא רשמה 14 ניצחונות ב-17 משחקים, ורובם בפערים אסטרונומיים: היא פירקה ב-39 הפרש את חימקי מוסקבה, ב-23 בחוץ את פנרבחצ'ה, ב-30 את צסק"א מוסקבה, ב-27 את ז'לגיריס קובנה, ב-25 בחוץ את ריאל, ב-24 בחוץ את מכבי תל אביב, ב-23 את אולימפיאקוס, ב-22 בחוץ את וילרבאן וב-20 את פנאתינייקוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully