וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולנסיה נגד כולם: מחזור הנעילה ביורוליג ישפיע על מפת הקבוצות לעונה הבאה

7.4.2021 / 14:27

ריאל מדריד וזניט סנט פטרסבורג תלויות בעצמן במאבק על הכרטיסים האחרונים לפלייאוף. ולנסיה, שתארח את באסקוניה לקרב הישרדות ישיר, רוצה להבטיח את מקומה ל-2022 על חשבון הפיינליסטית של היורוקאפ. הפירוט וההסברים לפניכם

מפת הקבוצות ביורוליג. דורון שיינר, עיבוד תמונה
מפת הקבוצות ביורוליג/עיבוד תמונה, דורון שיינר

היורוליג תקיים מחר ומחרתיים (חמישי ושישי) את מחזור הנעילה של העונה הסדירה, אך ייתכן שזהות העולות לפלייאוף והמיקומים הסופיים יוכרעו רק בשבוע הבא - לאחר סיום משחקי ההשלמה. שש קבוצות כבר הבטיחו את מקומן ברבע הגמר, ועל שני הכרטיסים הנותרים יילחמו ארבע קבוצות: ריאל מדריד, זניט סנט פטרסבורג, ולנסיה ובאסקוניה.

תמונת המצב מורכבת למדי, גם עבור הקבוצות שכבר בטוחות בשלב הבא. מלבד ברצלונה, שנעלה את המקום הראשון, כל היתר נמצאות במאבק עד הרגע האחרון על הדירוג הסופי, יתרון הביתיות והמצ'אפים בסדרות.

באופן טבעי, את מירב תשומת הלב תרכז מלחמת ההישרדות המרובעת בין זניט לשלוש הנציגות הספרדיות. ריאל, שתתארח אצל פנרבחצ'ה, תלויה בעצמה ויודעת שתתברג בין שמונה הגדולות אם תנצח; היא תוכל לעלות גם עם הפסד, במקרה שהרוסים יפסידו בבית למכבי תל אביב.

לסנט פטרסבורג נותרו שני משחקי בית, ואחרי המפגש עם הצהובים ביום שישי היא תארח את פנאתינייקוס, אותה הייתה אמורה לפגוש במחזור השישי. אם תשיג ניצחונות, היא תיכנס פנימה. אם התוכניות של ריאל וזניט לא יזרמו כמצופה, יחזרו ולנסיה ובאסקוניה לתמונה. השתיים ייפגשו בלה פונטטה לקרב ישיר, כשכל אחת מהן יודעת שמשמעותו של הפסד היא הדחה אוטומטית.

שחקן זניט סנט פטרסבורג קווין פאנגוס מול שחקן מכבי תל אביב יובל זןסמן. דני מרון
קווין פאנגוס וזניט רוצים כרטיס לפלייאוף, וחולמים כבר על העונה הבאה/דני מרון

לזהות העולות תהיה השפעה גם על מפת הקבוצות לעונה הבאה ביורוליג. 14 מבין 18 הכרטיסים ל-2021/22 כבר משוריינים: 11 החברות הקבועות, שחתמו מלכתחילה על הסכם לעשר שנים עם היורוליג, בתוספת וילרבאן ובאיירן מינכן (שיזכו באופן רשמי למעמד דומה בקיץ), ואלבה ברלין שקיבלה מקום מובטח לשנתיים הבאות.

המקומות ה-15 וה-16 שמורים באופן עקרוני לשתי העולות לגמר היורוקאפ, אבל כניסה של ולנסיה לפלייאוף תטרוף את הקלפים מחדש. אם הספרדים, שנכנסו למפעל הבכיר בעקבות הצלחתם בגביע המשני, יתברגו בשמינייה, הם יבטיחו את מקומם לעונה נוספת על חשבון הפיינליסטית, ורק מחזיקת היורוקאפ תזכה בכרטיס.

שני המקומות האחרונים מוגדרים כ"Wild cards" ויוענקו על פי שיקול הדעת של הנהלת היורוליג. אחד מהם סומן כבר כמעט בוודאות לאלופת הליגה האדריאטית, אם וכאשר היא תעמוד בסטנדרטים הנדרשים, כך שאם זו תהיה למשל הכוכב האדום בלגרד, היא צפויה להישאר במפעל.

הכרטיס החופשי הנוסף ייגזר על פי הסיטואציה שתיווצר. אם ולנסיה תעלה לפלייאוף, ייתכן שהוא יועבר בכל זאת לסגנית מחזיקת היורוקאפ - ויש קבוצה שאפתנית נוספת שמעוניינת בו; זוהי זניט, שנכון לעכשיו מקומה לעונה הבאה לא מובטח, וכדי לקבל אותו באופן ודאי היא צריכה לזכות ביורוליג.

  • עוד באותו נושא:
  • יורוליג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully