וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב יום השואה: תומר גינת ורפי מנקו ישחקו זה מול זה - ויענדו סרטים שחורים

7.4.2021 / 10:30

כדורסלני נבחרת ישראל ייפגשו במדי לוולואה ושאלון בליגה הצרפתית, וקיבלו אישור מיוחד לציין את זכר הקורבנות. גינת: "גם כשאנחנו רחוקים, אנחנו לא שוכחים". מנקו: "כנכד לניצולי שואה, מרגש לשחק בערב כזה על אדמת אירופה"

שחקני נבחרת ישראל בכדורסל תומר גינת רפי מנקו. FIBA, אתר רשמי
"להעלות את המודעות ולא לשכוח". גינת (מימין) ומנקו במדי נבחרת ישראל/אתר רשמי, FIBA

הערב (רביעי), זמן קצר לפני שייפתחו אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ייפגשו תומר גינת ורפי מנקו כיריבים במשחק ליגה בצרפת. כדורסלני נבחרת ישראל קיבלו אישור מיוחד מהנהלות קבוצותיהם, לוולואה מטרופוליטנס ואלאן שאלון, ויעלו למגרש עם סרטים שחורים על גופיותיהם לאות אבל.

"גם כשאנחנו רחוקים, אנחנו לא שוכחים לציין יום כל כך משמעותי כמו יום השואה", אמר גינת לוואלה! ספורט. "היה לנו חשוב לעלות למשחק עם סממן שיגביר את המודעות ליום הזה, ובעיקר לזכור ולעולם לא לשכוח". מנקו הוסיף: "בתור נכד לניצולי שואה, זה יהיה מאוד אמוציונלי מבחינתי לשחק הערב על אדמת אירופה".

שחקני הפועל תל אביב תומר גינת, רפי מנקו. ברני ארדוב
פעם שותפים, הערב יריבים. גינת ומנקו בימיהם בהפועל תל אביב/ברני ארדוב

אף שהעונה נפתחה לפני כחצי שנה, המפגש הערב היה הראשון בין שני הישראלים. הליגה הצרפתית הושבתה לתקופה ארוכה בגלל מגיפת הקורונה, ולאחרונה חזרה לפעילות מואצת כדי להשלים את המשחקים עד לפלייאוף.

לוולואה הודחה ברבע גמר היורוקאפ, ונמצאת כרגע במקום השישי בזירה המקומית עם מאזן 7:10. לגינת, שהאריך כבר את חוזהו במועדון, יש עונת בכורה מוצלחת בחו"ל, והוא מעמיד ממוצעים של 11.7 נקודות, 4.9 ריבאונדים ו-2.6 אסיסטים למשחק.

מנקו תורם 8.7 נקודות, 4 ריבאונדים ו-1.8 אסיסטים לערב בשאלון, המדורגת במקום ה-12 עם מאזן 9:7. הצלע הישראלית השלישית בצרפת, איתי שגב, הספיק להשתתף בחמישה משחקי ליגה, אולם אינו פעיל כבר חמישה חודשים בגלל פציעה בכף רגלו. הוא נמצא בשלבי החלמה מתקדמים, בעוד קבוצתו, גראבלין דנקרק, נאבקת על הכניסה לפלייאוף ומדורגת שביעית (8:8).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully