וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא נופלים מאף קבוצת יורוקאפ, בטוח שהיינו יכולים לעקוץ בפיינל פור"

עודכן לאחרונה: 1.4.2021 / 13:58

החיבור לישראל ("הרמה כאן לא נופלת מבפולין"), הפריחה המאוחרת ("רק אחרי גביע ווינר ידעתי שזה זה"), הסירוב לעלות לפרקט ל-0.5 השניות בגן נר ("גארבג' טיים"), הכניסה לנעליים של דימר בנקס, וגם אבדיה, כספי והיעד הבא. בריאן קרנסטון בריאיון מיוחד (ל-1 באפריל...)

הגרלת ליגת העל בכדורסל/צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

הבהרה: למי שניסה להבין מיהו השחקן הזה ולמה מראיינים אותו - מדובר בריאיון מיוחד לכבוד 1 באפריל, ברכות על הזיהוי המוצלח שזו בסך הכול מתיחה. ולמי שבכלל לא חשד - עברתם את המבחן: אתם חובבי כדורסל ישראלי מושבעים באמת, שמחים שמצאתם זמן לקרוא את השטויות שלנו בין חלון ההעברות לחלון משחקי ההזדמנות האחרונה.

"כשהגעתי לישראל בפעם הראשונה חשבתי שזו תהיה עוד תחנת ביניים עבורי", מודה בריאן קרנסטון. "לא חלמתי שכעבור שנתיים וחצי אני עדיין אהיה כאן, ואפילו אתחיל להרגיש קצת ישראלי". הסנטר האמריקאי (28, 1.97 מ') שנדד בין אסטוניה, בוסניה וגיברלטר לפני שהגיע לאליצור יבנה כרכש אלמוני אפילו עבור הליגה הלאומית ומאז שיחק בשלוש קבוצות בליגת העל, כבר מכוון גבוה ומצהיר בריאיון לוואלה! ספורט: "אנחנו יכולים לעשות דברים יפים בפיינל פור".

מגיפת הקורונה פגעה אנושות בליגות רבות ברחבי הגלובוס, אבל ליגת העל שלנו דווקא הפכה לאטרקטיבית יותר בזכותה, כשהיתה בין הבודדות שחזרה לפעילות כבר בקיץ שעבר ומשכה כמה שמות מסקרנים שהגיעו מליגות מושבתות. גם מבצע החיסונים המוצלח בתום החורף הנוכחי סיפק הבטחה לנורמליות עבור לא מעט זרים שמצאו את עצמם במדינות שכבר סופרות סגר שלישי או רביעי במספר.

שחקן כדורסל. Catherine Steenkeste, GettyImages
מרגיש ישראלי. בריאן קרנסטון/GettyImages, Catherine Steenkeste

קרנסטון לא מתבייש לקחת קרדיט על כמה מהשמות הבולטים שנחתו בישראל העונה - כמו ראקים סאנדרס, ג'ארד קנינגהאם, וולטר למון ג'וניור וקוואן צ'יטהאם - שלדבריו שמעו מפיו המלצות חמות על המדינה החמה שלנו: "כן, אפשר להגיד שהפכתי לאיש יח"צ שלכם", הוא צוחק. "וכמובן שגם ההגעה של דני אבדיה מכאן ל-NBA שמה אתכם על המפה".

איך אתה רואה את הצעדים הראשונים של אבדיה בליגה הטובה בעולם?

"הוא ילד מוכשר, עם עתיד ורוד לפניו. עשינו עליו הרבה סקאוטינג לפני רבע הגמר בשנה שעברה וברור שהאפסייד שלו גבוה מאוד, אבל ה-NBA זה סיפור אחר לגמרי. אחרי שהוויזארדס שיחקו נגד הנטס סימסתי לספנסר דינווידי "איך הבחור הישראלי?", והוא בקושי ידע במי מדובר, כי באמת לא דיברנו הרבה זמן".

כבר היה לישראל נציג ב-NBA, עומרי כספי.

"כן האמת שבמשחק נגד מכבי הסתכלתי עליו במשך כמה שניות כי הוא היה נראה לי מוכר מאיפשהו, ורק אחרי ששאלתי את עוזר המאמן שלנו מי זה הבחור הזה הוא אמר לי 'זה עומרי כספי בנאדם' ואני מודה שעדיין לא נפל לי האסימון, אבל זה תמיד היה ככה אצלי - שמות לא משחקים על הפרקט, שם הוא רק שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בראדלי ביל שחקן וושינגטון עם דני אבדיה. רויטרס
"ילד מוכשר עם עתיד ורוד לפניו". דני אבדיה/רויטרס

התחלת כאן בישורון ובזיסמן והיום אנחנו שומעים שאתה מוזכר כמועמד לצמוקי מינסק, באנוויט ואפילו בודוצ'נוסט.

"ההכרה ביכולות שלי הייתה מגיעה במוקדם או במאוחר. בתיכון שיחקתי פעם נגד הקבוצה של הבן של קרייג אילו והוא ירד בעצמו מהיציע כדי לשאול איך קוראים לי ולאיזו קולג' אני מתכוון ללכת. ביטחון לא היה חסר לי, תמיד ידעתי שהפריצה תגיע, השאלה היתה רק מתי ואילו סכומים אוכל להרוויח כשזה יקרה. בדיעבד טעיתי כשסיננתי אותו".

מה מצאת בישראל שאיפשר לך לשדרג את עצמך ככה? נבחרת כבר ארבע פעמים לנבחרת המחזור, וכנראה שהנתון הזה יקפוץ לחמש כשהמחזור השני יושלם בסוף החודש הבא.

"כאן אני יכול להתרכז רק בכדורסל. איש המשק שלנו גבי דואג לנו כמו לילדים שלו. משלם חשבונות, נותן טרמפים לאימונים, ממש הכול, ובכל שעה. פעם קמתי ב-3 בלילה לראות באינטרנט את המשחק של הטייגרס נגד הווילדקאטס בטורניר ה-SEO וכל הזמן קפץ לי מין פופ-אפ כזה של חוסם פרסומות. סימסתי לגבי ותוך עשר דקות האיש מגיע אליי לדירה, כאילו היה אמצע היום. וזה עוד בזמן שהיה סגר. יש כאן אנשים באמת טובים".

קרייג אילו. Jeff Golden, GettyImages
"בדיעבד טעיתי כשסיננתי אותו". קרייג אילו/GettyImages, Jeff Golden

תן לנו את רגע השיא שלך בישראל.

"בלי ספק משחק ההשלמה נגד גלבוע\גליל שאירחנו בחולון כשהאולם שלנו היה תפוס באירוע ההוא של הצופים. קלעתי 21 נקודות בפחות מ-29 דקות. כל הזמן ראיתי את הפרצוף של אח של יבזורי לנגד עיניי והייתה לי מוטיבציית שיא. זכרתי שבמפגש הקודם הם פשוט בעטו לנו בתחת והייתי חייב להיות הרבה יותר אגרסיבי, וזה בדיוק מה שעשיתי מהטיפ-אוף. בבוקר שאחרי לא היה אוהד אחד שלא סימס לי. ליטרלי עשרות הודעות. בשביל זה אנחנו משחקים כדורסל".

אז איפה אתה בשנה הבאה?

"הסוכן שלי מתעסק בזה, לא אני. הכסף לא משחק תפקיד בהחלטות שלי, כל הצעה שמכבדת היא מכובדת, ובסוף השיקול הכלכלי הוא ממש לא היחידי. כבר חתמתי לשנתיים ונחתכתי אחרי שלושה שבועות, וכבר חתמתי רק לחודש ובסוף נשארתי חצי עונה, בסוף זה ביזנס, וכמו שב-NBA אתה יכול פתאום לקבל הודעה שעברת בטרייד באמצע משחק, גם כאן כבר קרה לי שנכנסתי לחדר ההלבשה של נהריה וזרקו לי בחיוך 'בנאדם אתה משחק ברישון'. זה הכדורסל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully