וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממש לא אלמנטרי, ווטסון: ההסתבכות של כוכב ה-NFL דשון ווטסון

30.3.2021 / 13:00

הוא אחד משחקני הפוטבול הטובים ביותר על הפלנטה והקריירה שלו בנסיקה, אבל בתוך עשרה ימים הצטברו כנגד הקוורטרבק הכוכב של יוסטון טקסאנס דשון ווטסון 20 תלונות של נשים על תקיפה מינית. אם יורשע, יהיה זה מבחן עצום לא רק לו ולארגון, אלא גם למדיניות הענישה של ה-NFL

שחקן יוסטון טקסאנס דשון ווטסון. Carmen Mandato, GettyImages
זה לא נראה טוב. ווטסון/GettyImages, Carmen Mandato

4,823 יארד ו-33 טאצ'דאונים במסירה, 444 יארד ושלושה טאצ'דאונים בריצה. זה היה ההספק של דשון ווטסון ב-2020. בעונתו הרביעית ב-NFL, הקוורטרבק בן ה-25 של יוסטון טקסאנס עדיין לא הגיע אפילו לשיא הקריירה. הבעיה היא שמעבר לשיאים האישיים שהוא מנתץ בכל שנה, ווטסון משחק, כאמור, ביוסטון.

הטקסאנס, שנוסדו ב-2000, נמצאים באחד משווקי האוהדים הגדולים ביותר ב-NFL, אבל מעולם לא הצליחו להעמיד קבוצה תחרותית באמת. פה ושם היו להם ניצחונות בפלייאוף, אלא שהם תמיד ניגפו ואף פעם לא נחשבו למועמדים רציניים להגיע לסופרבול. ב-2019 הם הובילו במהלך הפלייאוף, עם ווטסון כקוורטרבק, 0:21 ברבע הראשון בקנזס סיטי. בסיום המחצית הצ'יפס כבר נטלו את ההובלה ושייטו לניצחון 31:51 בדרך לזכייה בסופרבול. את 2020 סיימו הטקסאנס במאזן 12:4. העתיד לא נראה ורוד.

ואם לא די בכך, יוסטון נשענה בעשור החולף על ג'יי ג'יי וואט, שחקן הגנה אדיר שהיה הפנים של המועדון. בתחילת פברואר וואט ביקש להשתחרר מהקבוצה, נענה בחיוב וחתם באריזונה. ווטסון הבין עוד לפני השחרור של וואט שיהיה קשה לו לעבוד עם מה שיש ודרש טרייד בעצמו. מבחינתו, הוא לא רוצה להיות חלק ממסע ההרס הקבוע של המועדון, אלא להגיע לארגון תחרותי שצמא לקוורטרבק טוב. הטקסאנס סירבו.

ואז התברר שמחוץ למגרש ווטסון רחוק מלהיות כוכב. בימים האלה, כשלא פחות מ-20 תביעות של נשים מרחפות נגדו, טרייד הוא הדבר האחרון שמעסיק אותו.

ב-16 במרץ, לפני פחות משבועיים, הגישה מסג'יסטית מיוסטון תביעה אזרחית נגד ווטסון באמצעות עורך הדין הטקסאני הסלב טוני באזבי. על פי הטענות, במרץ 2020 הגיע ווטסון לקליניקה שלה ודרש "מסאז' עם הירגעות". כפי שניתן לתאר, לא מדובר במסאז' רגיל של ספורטאים, על אף שזהו עיסוקה של בעלת המקצוע והיא לא מספקת שירותים מסוג זה. לאחר מכן יצאה מהחדר וכשחזרה ראתה שהתערטל לחלוטין כשרק מגבת קטנה מכסה את מבושיו. היא החלה בכל זאת לבצע את העיסוי למרות "חוסר נוחות מופגן" וכעבור 25 דקות, לטענתה, ווטסון הורה לה לעסות את המקום המוצנע.

בהמשך, תיארה כיצד הוא הגיע לזקפה מלאה והמשיך לתבוע ממנה להגשים את מטרתו. בשלב זה היא החלה לבכות והוא איים עליה: "את לא רוצה שאתעסק עם הקריירה שלך, כמו שלא היית רוצה להתעסק עם שלי". הוא עזב את המקום ומאוחר יותר סימס לה הודעת התנצלות. היא לא הגיבה.

המקרה הזה, שאירע כאמור לפני שנה, היה "קל", עד כמה שניתן לראות בתקיפה מינית מקרה קל. זה לא היה הדין בתלונות שנחתו במשרדו של באזבי לאחר מכן. כמה תלונות? תודה ששאלתם. נכון לשבת עמדה הספירה, שכלל לא בטוח שהיא סופית, על 20. הרוב המוחלט של התקיפות, לכאורה, של ווטסון, שחלקן הסתיימו במין, אוראלי או ידני, בכפייה, היה ביוסטון, אבל מתלוננת אחת נמצאת בבוורלי הילס ועוד אחת בג'ורג'יה. המקרה של האחרונה אירע, לכאורה, ב-5 במרץ השנה, 11 יום לפני שבאזבי יצא עם הסיפור. 20 מקרים בשנה אחת. האם יש איזושהי סיבה להאמין שזה לא קרה לעוד נשים, בודדות עד עשרות, לפני כן?

עורך הדין טוני באזבי. Astrid Stawiarz, GettyImages
התביעות ממשיכות להיערם במשרדו. באזבי/GettyImages, Astrid Stawiarz

ווטסון הכחיש, כמובן, את ההאשמות, אבל שומר על שתיקה. סוכנו דיוויד מולוגטה פרסם ביום שישי הבהרה: "תקיפה מינית היא עניין רציני. הקורבנות צריכות להישמע והתוקפים להיענש. עם זאת, הרבה פעמים אנשים ממציאים סיפורים כדי לזכות בהטבות כספיות. גם הקורבנות האלה צריכים להישמע וגם העבריינים האלה צריכים להיענש. הצדק חייב להיעשות באותה מידה".

כאן חשוב לציין - כל התביעות שמגיש באזבי בשם לקוחותיו הן אזרחיות. המסלול של תביעה אזרחית שונה מהמסלול הפלילי - הוא קצר יותר ואין צורך בהוכחה חד משמעית. או ג'יי סימפסון, למשל, זוכה במשפט הפלילי מאחר שלא היו די ראיות נגדו, אבל באזרחי אולץ לשלם למשפחת הנרצח רון גולדמן. בתביעה אזרחית התגמול הוא כספי, ולכן בשלב זה ווטסון לא ניצב בפני ענישה פלילית. גם זה יכול להשתנות.

מולוגטה לוקח, כמובן, את הצד של לקוחו. פרקליטו של השחקן, ראסטי הארדין, חיזק את העמדה בכך שטען כי אחת התובעות דרשה מווטסון בינואר 30 אלף דולר "כדי לשמור על שתיקה שנוגעת ליחסי מין ביניהם". האם עשתה את זה? ייתכן. האם היה שם מין בהסכמה? גם ייתכן. האם ניסתה להימנע מהליך משפטי ולקבל כסף מהיר בעקבות תקיפה מינית? גם זו אפשרות.

הקונספירציות מתחילות לצוץ

ב-NFL מקיימים בדיקה פנימית. אם יתברר כי יש אמת בטענות, ווטסון צפוי להיות מורחק לתקופה ממושכת מהליגה. בכל מקרה, נכון לעכשיו לא נראה שהשחקן הולך לאיזשהו מקום, ובארה"ב כמו בארה"ב - תאוריות הקונספירציה כבר צצות. עורך הדין באזבי מתגורר בשכנות לבני משפחת מקנייר, בעלי הטקסאנס. הטענה היא כי הדרישה של ווטסון לטרייד הגיעה ב-29 בינואר. הטקסאנס סירבו לשחרר, ורגע לפני שהעסק החל להתפתח לדרמה ואחרי השחרור של וואט החליט המועדון, כמובן בשיתוף עם באזבי, לפתוח את תיבת הפנדורה.

כמו לכל קונספירציה, גם לתאוריה הזאת יש להתייחס בערבון מוגבל. קשה לראות מה הקבוצה תרוויח ממהלך שבו הקוורטרבק הכוכב שלה ייעדר למשך עונה שלמה בפוטנציה ואולי לא יחזור לעצמו אחרי משבר אישי גדול כל כך. "אין לזה שום קשר לשוק ההעברות והטקסאנס הם בכלל לא הקבוצה שאני אוהד", אמר באזבי, "אלה שטויות. המקרה הזה הוא של נשים, נשים אמיצות, נשים שעשו את הצעד ביודען שיספגו עליו לא מעט ביקורת".

רוג'ר גודל קומישינר ה-NFL. GettyImages
מה תהיה חומרת הענישה? רוג'ר גודל/GettyImages

אם יתברר כי אכן היו דברים בגו, תהיה זו שעת מבחן גדולה מאוד לקומישינר הליגה רוג'ר גודל, שלאורך השנים ניסה ללא הצלחה להילחם בעבריינות המין של כוכבי NFL מחוץ למגרש. ב-2010 נענש הקוורטרבק הכוכב של פיטסבורג סטילרס בן רות'לסברגר בהרחקה משישה משחקים, שמאוחר יותר הופחתה לארבעה, עקב תלונות על אונס. השחקן הבעייתי אדם "פאקמן" ג'ונס זכה לעונשים קלים יחסית בגין עבירות פליליות קשות. התופס אנטוניו בראון הושעה משמונה משחקים לאחר עבירות שונות של תקיפה מינית.

למרות היד הקשה שהבטיח לנקוט בעבר, העונשים של גודל לא היו מרתיעים דיים עד כה. אפשרות הגיונית היא שווטסון ייצא מתישהו עם הודעה שבה הוא לוקח אחריות לפחות על חלק מהמעשים. אם זה יקרה, יהיה מעניין לדעת כיצד יטפל הקומישינר באחד השחקנים המצטיינים והבולטים כיום ב-NFL.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully