וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמן הוא רק תירוץ: בית"ר ירושלים חייבת לעשות שינוי חשיבתי

21.3.2021 / 10:00

בית"ר ירושלים מיואשת, אך אם האג'נדה של המועדון לא תשתנה, זהות האיש על הקווים אינה משמעותית. עטר עשוי להיות מסופסל בפלייאוף לטובת צעירים, ורד יקבל חוזה לעונה נוספת, ינקוביץ' ומתאוסיניו יישארו

תקציר: מ.ס. אשדוד - בית"ר ירושלים 0:2/ספורט1

1. ההודעה על סיום תפקידם של סלובודן דראפיץ' ושי ברדה בסיום ההפסד של בית"ר ירושלים ל-מ.ס אשדוד אמש (שבת, 2:0) לא הפתיעה יותר מדי אנשים. מאז ההפסד הביתי לבני סכנין 3:2 נוצרה אווירה של סוף הדרך, גם מול הבעלים משה חוגג. שחקני הקבוצה כבר המשיכו הלאה בסיום ואמרו: "זהו, עכשיו זה עלינו. ראיתם את הקהל היום, זאת רק ההקדמה לפלייאוף התחתון. אנחנו הולכים לספוג קללות בכל משחק".

למעשה, רוני לוי פוטר אחרי ההדחה מאירופה, גם דראפיץ' וברדה לא סיימו את העונה וזה אומר הרבה יותר על המועדון מאשר על העומדים על הקווים. זהות המאמן פחות משמעותית מהאג'נדה של המועדון, המפתחות שיקבל איש המקצוע הבא לבניית הסגל ולהסתכלות קדימה. בבית"ר אמרו אתמול שלא מעט צעירים יקבלו דקות במשחקי הפלייאוף התחתון כדי לקבל החלטות לגביהם לקראת העונה הבאה - אם להשאיר אותם או להשאילם. היום תיערך שיחה עם יוסי מזרחי, כאשר במועדון מקווים כי יסכים לקבל את התפקיד עד לסיום העונה.

לאחר שאשדוד עלתה אתמול ל-0:2, אוהדי בית"ר כבר הרימו ידיים והתחילו לקלל את השחקנים. אלירן עטר, שי קונסטנטין ואורן ביטון עמדו במוקד לאורך דקות רבות, עלי מוחמד ספג שריקות בוז בכל נגיעה בכדור ושחקנים נוספים זכו לגידופים. בבית"ר אמרו על כך בסיום: "האווירה קטסטרופה. אמנם יש לנו יתרון גדול בתחתית, אבל באווירה כזאת אפשר להסתבך".

שחקן בית"ר ירושלים אלירן עטר. לירון מולדובן
ספג קללות מהקהל. עטר/לירון מולדובן

2. לפני 8 שנים לחץ מנחם קורצקי לצרף את קלאודמיר לבית"ר ירושלים. המאמן אמר לבעלים אלי טביב: "זה שחקן שמשדרג, בא מהליגה הפורטוגלית, טובה יותר, מקבוצה במקום הרביעי. הוא קפטן, שחקן עם אישיות, כזה שאפשר לסמוך עליו". ולמה זה זמן טוב להיזכר בצירוף של הברזילאי? כי בבית"ר החשיבה היום לגמרי אחרת - התעלמות מהאישיות של שחקני הרכש, מהיכולת להוביל, מהאופי ברגעי לחץ. בבית"ר מסתכלים היום רק על כישרון וזה גם מקור הנפילה. קלאודמיר לעומת מתאוסיניו - זו מהות השינוי. נכון, הם לא משחקים באותו תפקיד, אבל המהות היא מה שחשוב.

בבית"ר יערכו חריש עמוק בסגל בקיץ, אבל השאלה הגדולה היא מי יכין תכנית עבודה. הרבה שמות נזרקים לאוויר, אך בשלב הזה חוגג מעוניין שיוסי מזרחי יירד לקווים עד ההחלטה בנוגע לעונה הבאה. גורמים במועדון אמרו אתמול: "אם הדרך לא תשתנה, זה לא משנה מי ייאמן כאן. הדרך עקומה. בקיץ הקרוב, יותר מבכל קיץ קודם, צריך להיות מאוד זהירים ולא לעשות טעויות. הסגל לא מאוזן, חסר כל כך הרבה איזון ואופי. צריך לדעת לבחור שחקנים שמתאימים, גם מקצועית וגם לבית"ר, אם לא יעשו את זה, לא נתקדם לשום מקום".

עוד בוואלה!

בית"ר ירושלים: שועה, עטר ומיכאל אוחנה עזבו את האצטדיון לפני הסיום

לכתבה המלאה
משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים עם אלי אוחנה יושב הראש. אריאל שלום
בית"ר תעשה חריש עמוק בסגל, השאלה היא מי יופקד עליו. חוגג/אריאל שלום

3. מיכאל אוחנה הוחלף במהלך המחצית הראשונה, לאחר השער השני של אשדוד, וירד פגוע ישירות לחדר ההלבשה. במועדון אמרו: "מיכאל בחור מדהים, אבל הוא קיבל הוראות ברורות להפסיק להחזיק יותר מדי את הכדור והיכן לסייע להגנה ולא עשה את זה. אין סנטימנטים, הקבוצה מעל השחקן, גם אם זה רגע לא נעים".

בנוגע לאלירן עטר, שמעורבות ב-16 שערים (כיבושים ובישולים) מבטיחים לו חידוש אוטומטי של החוזה - העובדה שעזב את האצטדיון לפני הסיום, כמו אוחנה וירדן שועה, מרחיקה אותו עוד יותר מהמועדון. זה לא יהיה מפתיע אם תתקבל הוראה שלא יפתח בפלייאוף התחתון כדי להרחיק אותו מחידוש החוזה.

מבין השחקנים שמסיימים חוזה, היחיד שיישבו איתו בשלב הזה הוא עידן ורד. הקפטן היה מוצהב אתמול ובמועדון אמרו: "לב ונשמה זה מצרך חשוב מעבר לכדורגל. עידן, גם במשחקים פחות טובים, לא מוותר עד הרגע האחרון ולוקח מנהיגות. זה בדיוק ה-DNA שצריכים לחפש לעונה הבאה". מרקו ינקוביץ' ומתאוסיניו ימשיכו בעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully