וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5,200 דולר לקלף של לברון ג'יימס. בישראל, לא בארה"ב

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 10:33

שוק אספני קלפי הספורט גדל משנה לשנה, וגם בישראל הוא החל לקבל ביטוי נרחב: "יש מי שהשקיעו כסף לא מועט בתחביב ואף ראו בכך אפיק השקעה שיניב להם רווח בעתיד"

קלף דייגו ארמנדו מראדונה. יחצ,
הלך לעולמו השנה - ובישראל מיהרו לרכוש. קלף של דייגו מראדונה שנמכר בישראל ב-4,050 דולר/יחצ

5.4 מיליארד דולר בשנה. זה ערכו של השוק חפצי האספנות (ממורביליה) בארצות הברית. האמריקאים מכורים לאספנות, ובמיוחד לאספנות ספורט. זר (או ישראלי) לא יבין זאת, אבל זו תעשייה חובקת עולם שמושפעת, בניגוד לכל המקובל בעולם העסקים, גם מהרגש.

הגלובליזציה עשתה את שלה, וגם בישראל פשתה התופעה. אולי לא כמו בארצות הברית, אבל היא קיימת. קלף של קובי בריאנט מעונת הרוקי נמכר ב-eBay ללקוח ישראלי ב-6,200 דולר, בעוד קלף של לברון ג'יימס נמכר ב-5,200 דולר. דייגו מראדונה הלך לעולמו, ורוכש ישראלי מיהר לשים 4,050 דולר כדי לזכות בקלף עם דמותו.

עידן מנהל קהילת קלפי הספורט בישראל. יחצ,
יודע על איזה צד של הקלף מרוחה החמאה. עידן מנו/יחצ

"עבור אספני הקלפים, לעיסוק באספנות קלפי ספורט, כמו בכל תחום אספנות אחר, יש ערך סנטימנטלי שמתחבר מאוד לתרבות האמריקאית סביב תחומי ספורט כמו כדורסל, פוטבול הוקי ועוד", אומר עידן מנו, 39 מייסד קהילת אספני קלפי הספורט בישראל, ILCC, "כילד שגדל בניו יורק וראה משחקים של מייקל ג'ורדן, התחלתי לאסוף קלפים ממקום של הערצה ותחביב, חוויה שהיא משותפת לרבים מהאספנים שגדלו על ברכי אגדות כדורסל כמו ג'ורדן וקובי. לצד כל אלו, השנים האחרונות מוכיחות כי הקלפים יכולים לעלות את ערכן במהירות רבה גם מבחינה כלכלית, אך אין לי ספק שמי שנכנס לתחום הזה, עושה זאת ממקום של אהבה ותשוקה לדבר". כפי שניתן לנחש, עידן לא טמן ידו בצלחת, ורכש השנה את אחד מקלפי לברון ג'יימס בעונת הרוקי.

הנתונים של eBay מראים כי תופעת האספנות תפסה תאוצה בשנת האחרונה, אולם בעוד בארה"ב אנו רואים עלייה של 142%, כ-4 מיליון קלפים במכירות בתוך המדינה ומחוצה לה, בישראל אנו רואים גידול יוצא דופן של 1,321% בהיקף הכספי של קניית קלפי אספנות בתחום הספורט. איליה קרטוב, מנכ"ל eBay לשווקים מתפתחים, בהם ישראל, רוסיה, מזרח אירופה ואפריקה, מסביר: "ישראל, שמהווה שוק קטן יותר לקהילת האספנים, הראתה בשנה האחרונה קפיצה יוצאת דופן עם עליות של אלפי אחוזים בערך הכספי של קניות קלפי ספורט. מה שמסמל כי למרות הקורונה בה משקי בית רבים צמצמו את הוצאות הצריכה הביתית, יש מי שהשקיעו כסף לא מועט בתחביב ואף ראו בכך אפיק השקעה שיניב להם רווח בעתיד".

ומה קונים בישראל? כדורגל הוא אולי ענף הספורט הפופולארי פה, אבל בקלפי אספנות כדורסל משאיר לו אוויר חם, עם נסיקה של 1,628 אחוז במכירות ב-2020 לעומת 2019. כדורגל עם 1,350 אחוז, וכן - גם קלפי פוטבול, בייסבול והוקי קונים פה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קלף לברון ג'יימס. eBay,
5,200 דולר. קלף של לברון ג'יימס נבחר בדראפט/eBay

עולם הקמעונאות הדיגיטלית מתחלק בין מספר שחקנים מרכזיים. בתוך ארצות הברית תמצאו מאות ואולי גם אלפי אתרים שמציעים מכירות פומביות, אולם ברמה העולמית eBay השתלטה על הנישה וחיבקה אותה חזק, וזאת על אף שהיקף המכירות הכללי באמזון גדול בהרבה. במאמר שכתב בפורבס ב-2018 היזם דיוויד יוקן, הוא העריך כי מתוך 5.4 מיליארד הדולרים שמתגלגלים בשוק אספני מזכרות הספורט, 4.7 מיליארד מגיעים מ-eBay - שליטה דומיננטית בתחום.

אז מה קנו ב-2020 ובכמה? הנה הפריטים הנמכרים בשוק האמריקאי והישראלי על פי נתוני eBay.

השוק האמריקאי

  • קלף של טום בריידי נמכר ב-555,998 דולר
  • קלף של קובי בריאנט נמכר בחצי מיליון דולר
  • קלף של מיקי מנטל נמכר ב-428,100 דולר
  • קלף של לוקה דונצ'יץ' נמכר ב-230,100 דולר
  • קלף של מייקל ג'ורדן נמכר ב-208,000 דולר

השוק הישראלי

  • קלף של קובי בריאנט מעונת הרוקי - 6,200 דולר
  • קלף לברון גיימס מעונת הרוקי - 5,200 דולר
  • קלף לברון ג'יימס מרגע הבחירה בדראפט - 4,500 דולר
  • קלף חתום של דייגו מראדונה 4,050 דולר
  • קלף של טריי יאנג - 3,299 דולר
  • עוד באותו נושא:
  • קלפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully