וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג הלאומית במנהלת לראשי הקבוצות: "כנראה שמתווה הקהל יאושר"

עודכן לאחרונה: 7.3.2021 / 15:46

קבוצות הליגה הלאומית עורכות ישיבת חירום בנוגע לחזרת הקהל וכן לגבי זכויות השידור. החשש: ירידה של יותר מ-35 אחוזים בהכנסות, מה שיביא לסגירת קבוצות בליגת המשנה

אוהדי הפועל ירושלים. ברני ארדוב
"כבר בשישי הקרוב יהיה קהל"/ברני ארדוב

ראשי קבוצות הליגה הלאומית עורכות בשעה זו פגישת חירום ביניהן לדון בשני נושאים עיקריים - חזרה אפשרית של הליגה במחזור הקרוב וכן נושא זכויות השידור. אורי שרצקי, מבעלי הפועל ירושלים ואחד משני נציגי הליגה במינהלת, העריך בפני חבריו בפתח הישיבה כי המינהלת תאשר את מתווה משרד הספורט והבריאות מחר ומהמחזור הקרוב יחזרו האוהדים למגרשים. שרצקי אמר לחבריו: "כולנו צריכים להתכונן ולהיערך שכבר בשישי הקרוב יהיה קהל חזרה במגרשים".

כידוע, לפי המתווה באיצטדיונים שעד עשרת אלפים מקומות (כמו רוב האיצטדיונים של הקבוצות בליגה הלאומית) יוכלו להיכנס כ-750 אוהדים המחזיקים בתו הירוק ואילו באיצטדיונים גדולים יותר (דוגמת טדי בו מארחת הפועל ירושלים) יוכלו להיכנס כ-1,500 אוהדים.

שחקן הפועל נוף הגליל מוטי מלכה מול שחקן הפועל ירושלים נועם מלמוד. ברני ארדוב
חצי מהליגה לא תעבור בבקרה?/ברני ארדוב

מלבד כך, בישיבה דובר רבות על נושא זכויות השידור. ראשי הקבוצות עודכנו שעד כה קיבלו קבוצות שתי הליגות כ-126 מיליון שקלים בשנה מזכויות השידור, בעוד שעד עתה אין כלל הצעה למכרז של המנהלת בעניין זכויות השידור. ההערכה של המנהלת שגם אם תגיע הצעה הסכום יירד לכ-80 מיליון שקל הכנסות בשנה והמשמעות היא של קיזוז רוחבי ב-35 אחוזים בהכנסות מזכויות השידור.

המשמעות היא קריטית לקבוצות הליגה הלאומית כשהחשש הגדול הוא שמתווה OTT כפי שהציעה המנהלת יביא להכנסות נמוכות אפילו יותר מה שיביא להתרסקות של לא מעט קבוצות. "יש הרבה קבוצות בליגה הלאומית שהסכום מהזכיין שידור מחזיק אותן בחיים", אמר גורם בליגת המשנה. "אם הסכומים יירדו כל כך משמעותית יש סכנה שחצי ליגה לא תוכל לעבור בבקרת התקציבים ותיאלץ לפרק את הקבוצה או לבקש לרדת לליגה א'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully