וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא זזים מהבית: רצף הניצחונות הביתיים של מכבי חיפה, והשיא שבהישג יד

עודכן לאחרונה: 6.3.2021 / 10:02

דווקא בשנת קורונה וכשהאוהדים נשארים בבית, מכבי חיפה הפכה את האצטדיון העירוני למבצר, יכולה להשוות הישג מהעונה הגדולה בתולדותיה ומתקרבת גם לשיא המועדון. הסכנה? בפעם הקודמת שהשיא חמק, גם האליפות ברחה לה מבין האצבעות

צפו ב-1:2 של מכבי חיפה על הפועל תל אביב, כולל השער המרהיב של חוסה רודריגס/ספורט 1

תקופת הקורונה הוציאה את האוהדים מהמגרשים ובכך גם עיקרה את המונח הספורטיבי השגור "יתרון ביתיות". בליגות הבכירות באירופה רואים עלייה משמעותית בכמות ניצחונות החוץ, וגם הכדורגל הישראלי לא שונה. רק שלוש הראשונות בליגת העל מגיעות למחזור ה-24 עם יותר ניצחונות מאשר הפסדים ביתיים. ומהן, רק אחת עדיין בלתי מנוצחת כמארחת.

דווקא בעונה כזו, כשאת הרעש של עשרות אלפי האוהדים מחליף שקט חרישי שמופר מעת לעת בצעקות של אנשי הספסל, מכבי חיפה הצליחה סוף כל סוף להפוך את האצטדיון העירוני למבצר. לראשונה מאז נכנסו אליו בספטמבר 2014, הירוקים עשו רצף של יותר מחמישה ניצחונות וכעת כבר קוראים תיגר על שיא המועדון. זמן טוב להיזכר בשיא הקודם, השיא הנוכחי ומה קרה בפעם האחרונה שניסו לשבור אותו.

ההישג הזכור: 10 ניצחונות רצופים ב-1993/94

מכבי חיפה 1994. אתר רשמי מכבי חיפה, אתר רשמי
מכבי חיפה 1994/אתר רשמי, אתר רשמי מכבי חיפה

הרצף: העונה הכי גדולה בתולדות מכבי חיפה החלה עם ריצה של 10 ניצחונות ביתיים (לא כולל ה-1:4 בדרבי בסיום עונת 1992/93). הירוקים חילקו אז רביעיות, חמישיות ואפילו שישיות בעונה נטולת הפסדים, כאשר ברצף הניצחונות הזה עמד הפרש השערים על 6:33.

הקוטעת: מי שעצרה את הרצף בפברואר 1994 הייתה קבוצת התחתית של הפועל כפר סבא, שחילצה 0:0 בקרית אליעזר עם גיורא אנטמן בין הקורות. מכבי חיפה האריכה אז את רצף המשחקים ללא הפסד גם לתוך העונה הבאה, עד שעירוני אשדוד ניצחה 2:3 בקרית אליעזר ועצרה אותו על 26 משחקים.

השורה התחתונה: אליפות. מכבי חיפה סיימה אז כאמור ללא הפסד וזכתה בתואר עם שיאי נקודות ושערים, בפער שבע נקודות ממכבי תל אביב.

עוד בוואלה!

מכבי חיפה במוקד: פורסמו מועדי המחזור ה-25 ושמינית גמר הגביע

לכתבה המלאה

השיא: 11 ניצחונות רצופים ב-2005/06

מכבי חיפה קבוצה בוגרת 2005/2006. מכבי חיפה
מכבי חיפה קבוצה בוגרת 2005/2006/מכבי חיפה

הרצף: רוני לוי היה קשר מכבי חיפה בעונת הקסם ההיא, ו-12 שנים אחרי הוא שבר את השיא כמאמן. זו הייתה האליפות השלישית שלו, והיא החלה עם רצף מזהיר של 11 ניצחונות בית (או 12, אם מוסיפים גם את הניצחון בשלהי העונה הקודמת) במהלכו הפרש השערים היה 5:26.

הקוטעת: גם במקרה הזה, מי שעשתה סוף לרצף הייתה הפועל כפר סבא. הפעם היא אפילו הייתה עמוק במקום האחרון, אבל זה לא מנע ממנה לחלץ 1:1 בקרית אליעזר עם שוויון דרמטי של המחליף אורן ניסים בתוספת הזמן, אחרי משחק גדול של אבי איבגי בין הקורות.

השורה התחתונה: אליפות. מכבי חיפה סיימה את העונה עם הפסד ביתי אחד והשאירה את הצלחת בכרמל, כשהקדימה ב-16 נקודות את הפועל תל אביב.

ההחמצה: 9 ניצחונות רצופים ב-2009/10

מכבי חיפה הקבוצה הבוגרת 2009/2010. מכבי חיפה
מכבי חיפה הקבוצה הבוגרת 2009/2010/מכבי חיפה

הרצף: שוב זה התחיל מיד בפתיחת העונה. במקביל לקמפיין ליגת האלופות, בו אירחה באצטדיון רמת גן ונותרה ללא נקודות או שערים, מכבי חיפה ניצחה בכל תשעת משחקי הבית הראשונים שלה בליגה (הפרש שערים 4:21) ופתחה פער משמעותי בפסגה.

הקוטעת: הפועל תל אביב הגיעה לקרית אליעזר בינואר 2010 כשהיא מפגרת אחר המוליכה ב-10 נקודות, וללא שוערה וינסנט אניימה שהיה עם ניגריה באליפות אפריקה. למרות זאת, מחליפו ניל אברבנל עמד בפני איום אחד בלבד ומשחק הצמרת הסתיים ב-0:0 שגרם למכבי חיפה לאבד נקודות ראשונות בבית.

השורה התחתונה: אין אליפות. מעודדת משיטת הקיזוז, הפועל תל אביב חזרה לקרית אליעזר באפריל במסגרת הפלייאוף, הסירה את הקללה עם שער של מהראן לאלה ועצרה למכבי חיפה גם שיא מועדון של 28 משחקי בית ללא הפסד. שלושה שבועות לאחר מכן, הגיעו ערן זהבי בטדי ורן קדוש בבלומפילד וצבעו את הצלחת באדום.

ומה יהיה ב-2020/21?

ברק בכר מאמן מכבי חיפה עם צ'ארון שרי. מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי
ברק בכר עם צ'ארון שרי/מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי

הפעם הרצף לא התחיל מהמשחק הראשון. מכבי חיפה אמנם פתחה את העונה הביתית עם 1:3 על הפועל באר שבע, אבל לאחר מכן איבדה יתרון 0:2 וסיימה ב-2:2 מול מכבי תל אביב. מאז, היא רק מנצחת כמארחת. הרצף עומד כעת על תשעה ניצחונות, והוא בכל מקרה הכי ארוך של הירוקים מאז הכניסה לאצטדיון.

ברק בכר כבר השיג רצף של 10 ניצחונות ביתיים כמאמן הפועל באר שבע, כשאז זה היה חלק משיא ליגה של 51 משחקי ללא הפסד בטרנר (מרגע הכניסה לאצטדיון בספטמבר 2015 ועד להפסד למכבי תל אביב בהכתרה השלישית במאי 2018).

מכבי פתח תקוה הערב (שבת, 19:50, ספורט 1) ומכבי נתניה במחזור הסיום של העונה הסדירה, הן השתיים שעומדות בין הירוקים לבין השוואת שיא המועדון. האם הוא אפילו יישבר, או שדווקא תסריט הבלהות מ-2009/10 יופיע במהדורה מעודכנת?

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully