וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונה של הפועל ירושלים תלויה בשאלה: כמה יהיה חשוב לאנקרה לנצח?

26.1.2021 / 10:10

האדומים חייבים לנצח (19:30, 5 פלוס) בלימוז' כדי להיכנס לטופ 16 של ליגת האלופות, אבל זה לא יספיק אם הטורקים לא יגברו על איגוקאה במשחק המקביל. על מכת הפציעות המטרידה (באנקרה), האינטרס האמיתי שלה לעזור לישראלים וההכנה הממושכת של ירושלים לצרפתים

מאמן הפועל ירושלים דאיניוס אדומייטיס עם טיישון תומאס. ברני ארדוב
לא תלוי רק בעצמו. אדומייטיס/ברני ארדוב

לכאורה, לא צריך לקרות הרבה כדי שהפועל ירושלים תצליח להשתחל הערב (שלישי, 19:30, 5 פלוס) ברגע האחרון לטופ 16 של ליגת האלופות. ניצחון חוץ שלה עצמה בלימוז', בתוספת ניצחון ביתי של טורק טלקום אנקרה על איגוקאה - והאדומים בפנים.

ובכל זאת, עצם העובדה שמחזיקת הגביע הישראלית מגיעה למחזור הנעילה כשעתידה אינו מובטח, ובעיקר כשהוא לא בידיה והיא לא תלויה בעצמה, אינו רגיל עבורה. במשחקו הראשון של דאיניוס אדומייטיס על הקווים במפעל האירופי, הוא כבר יתמודד עם הסיטואציה המורכבת הזו.

אנקרה, זו שניצחה בירושלים לפני שבועיים, היא גם היחידה שיכולה להציל את ירושלים. והשאלה המרכזית היא עד כמה הטורקים מתכוונים לקחת ברצינות את משחקם, לאחר שכבר הבטיחו את הכרטיס לשלב הבא. מצד אחד, מעבר לרצון הספורטיבי הטבעי, יש להם אינטרס ברור לנצח - כדי לזכות במקום הראשון בבית ג', ולא לרדת למקום השני. אם יעשו זאת, הם ישובצו בשלב הבא עם שתי קבוצות שסיימו כסגניות, ורק עם ראש בית אחד. כמה זה משמעותי? לא ברור.

הבעיה היא שאנקרה נתונה במכת פציעות כבר תקופה ארוכה. "אני גאה מאוד בקבוצה הזאת, כי אנחנו מופיעים עם שבעה או שמונה שחקנים בחודשיים האחרונים, ומי שבריא, נאלץ לשחק 35 ואפילו 40 דקות", הסביר המאמן בוראק גרן אחרי הניצחון בארנה.

עוזר מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון. ברני ארדוב
"זה המשחק הכי חשוב שהיה לנו העונה עד עכשיו". אלון/ברני ארדוב

לפני שלושה ימים ניצחה אנקרה את בחצ'שהיר 88:101 במסגרת הליגה הטורקית, כשכוכביה המובילים כמעט ולא יורדים מהמגרש: ניק ג'ונסון (20 נקודות ו-14 אסיסטים) שיחק 38 דקות, קייל ווילצ'ר (29 נקודות, 13-9 לשלוש) שותף למשך 33 דקות, וגם ג'אן קורקמאז וסם דקר קיבלו 31 ו-29 דקות בהתאמה. לגרן היו שלושה נערי פוסטר בסגל, וכל אחד מהם קיבל ממנו דקת משחק לכל היותר.

אלא שכאמור, עוד לפני הפזילה לטורקיה, תצטרך ירושלים לעשות את העבודה בעצמה. לימוז', שתארח אותה, היא היחידה בבית ג' שכבר הודחה באופן מעשי ותיפרד הערב מליגת האלופות. לירושלים היו תשעה ימים להתכונן למשחק הזה, והיא תקבל בחזרה את אדם אריאל, שהחלים מפציעה.

"זה המשחק הכי חשוב שהיה לנו העונה עד עכשיו", הודה עוזר המאמן יונתן אלון. "בתשעת הימים שהיו לנו להתאמן, עבדנו על עיצוב המשחק שלנו, עם השיטה החדשה בהגנה ובהתקפה, ובשלב די מוקדם התחלנו להתרכז בלימוז'. לצרפתים יש שני שחקנים מרכזיים שאנחנו צריכים לעצור, פיליפ סקראב וג'רי בוטסיילה, יחד עם צוות מסייע שקולע שלשות. אנחנו צריכים לדעת לנטרל את השחקנים המרכזיים ולשלוט במשלימים. ננסה לשחק מהר, עם הכדורסל שלנו, ולהכתיב את הקצב ואת אופי המשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully