וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצחון של פורייה, הנוקאאוט של מקגרגור, ההפסד של הקהל

דניאל הרשקוביץ

24.1.2021 / 13:25

דסטין פורייה עשה קליניקה למקגרגור עם הנוקאאוט, אבל הניצחון שלו הבטיח שלא נראה קרב נוסף בין האירי לנורמגומדוב, שהיה כנראה שובר שיאי צפייה. מה טומן העתיד והאם נורמגומדוב אכן יחזור? דניאל הרשקוביץ מסכם שבוע סוער בזירה

קונור מקגרגור, דסטין פורייה. רויטרס
מי האמין שזה ייגמר כל כך מהר? מקגרגור מנסה להלום בפורייה, ידו של האמריקני הייתה על העליונה/רויטרס

שום תסריט לא היה יכול להכין אותנו למה שקרה הבוקר (בין שבת לראשון), כאשר כ-2000 צופים נלהבים באיתיחד ארינה באבו דאבי צפו בדסטין פורייה מנצח בנוקאאוט בקרב החוזר נגד קונור מקגרגור.

הקרב הראשון בין השניים התקיים לפני יותר משש שנים, במשקל נוצה 145 פאונד, בו מקגרגור ניצח בנוקאאוט. מקגרגור היה פייבוריט לפי הסוכנויות בווגאס, אבל לפורייה היו תכניות משלו והוא הנחיל ליריבו נוק אאוט בסיבוב השני.

מקגרגור פתח את הקרב כצפוי עם לחץ על יריבו והצליח לפגוע עם מכות מדויקות המאפיינות את סגנונו, אך פורייה הצליח לעמוד איתן מול הסערה ולקחת את הקרב לקרקע לרגעים ספורים. האירי הצליח לחזור לרגליו לא לפני שהשניים נכנסו לקלינץ' על הגדר והחליפו מהלומות כולל מכות מסוגננות עם הכתפיים. נראה שתוכנית המשחק של פורייה הייתה בעיקר לבעוט למקגרגור ברגל הקדמית, כדי לפגוע לו ביכולת העמידה ומרכז הכובד. התוכנית נשאה פרי, כאשר בסיבוב השני, לאחר בעיטה חזקה, פורייה שלח אגרוף לפניו של מקגרגור ולהממו, ומיד לאחר מכן המטיר רצף של מכות קטלניות ששלחו את האירי לרצפה ועם מספר חבטות נוספות השופט עצר את הקרב והעניק את הניצחון ליהלום מלאפייט, לואיזיאנה.

המאוכזב הראשי: דיינה וייט

בבילד אפ לקרב אמר מקגרגור: "מחנה האימונים עבר בצורה נהדרת ואני מתכנן לספק לקהל הצגת מופת נוספת". בניגוד ליריבים רבים אחרים, היחסים בינו לבין פורייה היו מאוד ידידותיים. הוא פרגן לו מעל כל במה. התברר לו, לצערו, שהסופרלטיבים היו מוצדקים.

בסיום הקרב אמר מקגרגור: "כל הכבוד לדסטין, הוא לוחם אמיתי והיה לי הכבוד לחלוק איתו את האוקטגון פעם נוספת. אני רוצה לחזור עוד פעם או פעמיים השנה, אמרתי תמיד שהחלודה מצטברת ואני חייב לקבל כמה שיותר דקות בתוך הזירה".

אין ספק שזו מכה לאירי, שבנה על קרב חוזר עם האלוף חביב נורמגומדוב, אך יהיו לו מספר אופציות אפשריות לקרבות מסקרנים אחרים, למשל טרילוגיה עם נייט דיאז, אולי מפגש עם טוני פרגוסון או ג'סטין גייג'י, ששניהם הפסידו את הקרבות האחרונים שלהם ועדיין מדורגים בטופ 5 בקטגוריה. ייתכן שבהמשך יגיע גם לטרילוגיה עם פורייה עצמו.

ומה לגבי המנצח הגדול? פורייה ככל הנראה יילחם על החגורה בקרב הבא, אך היריב עדיין לא ידוע. נשיא הארגון דיינה וייט אמר במסיבת העיתונאים לאחר הקרב ש"כמות רכישת ה-PPV ככל הנראה תהיה מקום שני בהיסטוריה של החברה, ובמידה שמקגרגור היה מנצח וחביב היה חוזר להילחם נגדו בפעם השניה, יתכן שקרב ביניהם היה מגיע למקום הראשון בהיסטוריית אמנויות הלחימה, כולל אגרוף קלאס". זה כבר לא יקרה.

לוחם ה-MMA חביב נורמגומדוב. רויטרס
התרשם ממה שראה? נחיה ונראה. נורמגומדוב/רויטרס

כבר עשרה חודשים שארגון ה-UFC מקיים אירועי קרבות ללא קהל כמקובל בתקופת הקורונה, אך השבוע, כאמור, ראינו סנונית ראשונה כאשר בשלושת האירועים שהתקיימו ב- Fight Island באבו דאבי נכח קהל מצומצם של כאלפיים צופים. נורמגומדוב אמר לווייט בשבוע שעבר שיסכים לחזור לקרב אחרון רק אם יראה משהו יוצא דופן מהלוחמים ושיסקרנו אותו מספיק כדי לחזור, וייתכן שקיבל הבוקר את מבוקשו ונקבל את הרימאץ' שלא היה בתחזיות - חביב נגד פורייה 2, או לחילופין "איירון" מייקל צ'נדלר הנהדר, אלוף מחלקת 155 פאונד לשעבר בארגון בלאטור, שהביס את דן "התליין" הוקר בנוקאאוט נהדר בסיבוב הראשון בקרב החצי מרכזי. מיד בסיום הקרב, בראיון בתוך זירת האוקטגון, קרא "איירון מייק" לקונור מקגרגור ודסטין פורייה, אבל ה-Callout האמיתי כוון לאלוף חביב, כשאמר שלפני שהוא פורש הוא צריך להילחם מול לוחם "אמיתי" בניסיון לפתות אותו בחזרה לזירה".

מנגד, אל לנו לשכוח שגם צ'רלס אוליביירה המצוין ניצח רק לפני מספר שבועות את פרגוסון בקרב די חד צדדי ומאוד משכנע, וגם הוא יכול להוות אתגר לאלוף הבלתי מעורער חביב נורמגומדוב. ימים יגידו אם חביב התרצה מהתצוגות הבוקר, אך בכל מקרה הבטיח שלא ישאיר את המחלקה תקועה ויקבל החלטה בהקדם.

שנת 2021 נפתחה בסערה עם שלושה קארדים מצוינים בשבוע גדוש ועמוס באירועים תחת הכותרת "Triple header on Fight Island" , עם ניצחון הרואי בקרב המרכזי בקטגורית משקל נוצה של מקס הולוואי על יריבו המצוין קלווין קייטר בשבת שעברה. השבוע המשיך עם אירוע קרבות אמצע שבוע ביום רביעי, בו ניצח בקרב המרכזי מייקל "מאווריק" קייסה את ניל מגני הוותיק בקרב מצוין שיכול וצריך לקדם את קייסה לקרבות עתידיים גדולים יותר. השבוע הנהדר הסתיים באופן מעט מפתיע כאמור, עם הנוקאאוט האדיר של פורייה על מק'גרגור.

עכשיו רק שהקורונה לא תשבש את העסק

מספר קרבות בולטים שצפויים להתקיים ברבעון הראשון של השנה, בראשם ה-PPV 260 במרץ עם קרב על אליפות העולם במשקל כבד בין סטיפה מיוצ'יץ' לבין הטוען לכתר פרנסיס אינגאנו בקרב חוזר בין השניים, לאחר שלפני למעלה משנתיים ניצח האלוף האמריקני ממוצא קרואטי את הקמרוני אינגאנו בהחלטת שופטים צודקת. באירוע זה הקרב החצי מרכזי צפוי להיות בין האלוף במשקל נוצה אלכס וולקנובסקי לבין הטוען לכתר בריאן אורטגה בקרב שרשום עליו "Fight of the night" .

קרבות מעניינים נוספים אמורים להתקיים בפברואר ומרץ בקטגורית המשקל חצי בינוני (170 פאונד) בין האלוף קאמרו אוסמן שרוכב על רצף ניצחונות מדהים לבין הטוען לכתר גילברט ברנס הברזילאי הנהדר, וגם את המדורג מספר 3 באותה קטגורית המשקל ליאון אדוארדס לבין הפרוספקט המטאורי חמזאט צ'מאייב, אותו הרבה כבר מכנים "חביב החדש". המנצח בקרב הזה ככל הנראה ישובץ להילחם על חגורת האליפות נגד המנצח בין האלוף אוסמן או ברנס.

ישנם עוד קרבות נהדרים שצפויים להתקיים בחודשים הקרובים, ועם הקורונה שעדיין מסרבת להסתיים נותר לנו רק להחזיק אצבעות ולקוות שאכן כולם יתקיימו כסדרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully