וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאיניוס אדומייטיס: "האנרגיה בהגנה הלכה ופחתה מרגע לרגע"

18.1.2021 / 6:43

מאמן הפועל ירושלים הודח מהליגה הבלקנית בהופעת הבכורה שלו, לאחר שקבוצתו הפסידה 79:73 למכבי ראשון לציון: "אין משחק לא חשוב בכדורסל". ג'ייקובן בראון: "שיחקנו בלי להילחם, וזו צריכה להיות נקודת המפנה שלנו". גיא גודס: "המאני טיים יהיה בגביע"

מאמן הפועל ירושלים דאיניוס אדומייטיס. ברני ארדוב
יש עוד הרבה עבודה. אדומייטיס/ברני ארדוב

הופעתן של הקבוצות הישראליות בליגה הבלקנית נולדה כמעין פתרון כלאיים, כדי לא להשבית את הענף בזמן הסגרים, אבל כל טורניר שממנו הפועל ירושלים מודחת מלווה בדרמה. אמש (ראשון), בהופעת הבכורה של המאמן החדש דאיניוס אדומייטיס, סיימו האדומים את דרכם בליגה הבלקנית לאחר שהפסידו בארנה למכבי ראשון לציון 79:73.

במובן מסוים, השתלשלות האירועים הזכירה את ההפסד האחרון של עודד קטש, בשבוע שעבר לטורק טלקום אנקרה: שוב ירושלים פתחה מצוין, שוב היא ברחה ליתרון דו ספרתי - ושוב היא קרסה ברבע האחרון, והפעם הובסה בו 29:11.

ראשון לציון הפכה כבר למומחית בניצחונות על ירושלים במשחקי נוקאאוט. אבל, כמו שהודה מאמנה גיא גודס, "עם כל הכבוד לניצחון הערב, המאני טיים יהיה בחצי גמר גביע המדינה", שבו ייפגשו שתי קבוצות בחודש הבא.

"קשה לי להסביר מה קרה כאן", הוסיף גודס. "לא פתחנו טוב, לא היינו בקצב, הכדור לא זז וכל חדירה שלנו הסתיימה בגג. במחצית הראשונה לא היינו בקצב, וירושלים הייתה ארבע רמות מעלינו, אבל במחצית השנייה היינו יותר מרוכזים ואינטנסיביים. הם החטיאו את הזריקות החופשיות שאנחנו החטאנו בתחילת המשחק, עשינו את המהלכים הנכונים ושמרנו טוב. כדורסל זה עניין של מומנטום, וברבע הרביעי הוא הסתובב לכיוון שלנו. היינו הרבה יותר מפוקסים.

"אנחנו מכירים היטב את ירושלים, פגשנו אותה לא מעט פעמים גם במשחקי נוקאאוט, והכרנו את עודד. גם לי היה חשוב לחוש הערב ולראות את המאמן החדש", סיכם גודס, שכבר ביום רביעי יפגוש קבוצה נוספת בליגה הבלקנית שאיבדה את מאמנה לטובת פנאתינייקוס - גלבוע/גליל, עם אבישי גורדון במקום ליאור ליובין על הקווים.

מאמן מכבי ראשון לציון גיא גודס. ברני ארדוב
קשה להסביר. גודס/ברני ארדוב

אדומייטיס סיכם את המשחק מנקודת מבטו: "בכדורסל אין משחק לא חשוב. אתה צריך לבוא בכל ערב כדי לנצח. רבע אחד הכריע את המשחק, ואני לא אוהב את זה. ברבע הרביעי אתה צריך לשחק הכי טוב והכי חכם, ודווקא אז סבלנו מירידה באנרגיה, בגלל בעיות עבירות ורוטציה. הזריקות לא נכנסו, למרות שהקלעים הם אלו שזרקו. ההחלטות בהתקפה לא תמיד היה קשורות לכדורסל. הדבר העיקרי הוא שספגנו 29 נקודות ברבע הרביעי, והאנרגיה בהגנה הלכה ופחתה מרגע לרגע.

"אנחנו צריכים אימונים. אני מאמין בעבודה קשה ובאימונים טובים. לאור הפציעה של אדם אריאל, אני נתקל בבעיה עם הרוטציה שמחייבת ישראלי על המגרש בכל רגע, ואתה צריך לחשב מראש את החמישיות, לא רק משיקולים מקצועיים. היו לנו שני אימונים טובים, ובאמת אהבתי את מה שראיתי, אבל אלה היו רק שני אימונים. ככל שנתאמן יותר, הבעיות ייפתרו".

קפטן ירושלים, ג'ייקובן בראון: "שיחקנו בלי להילחם. התחלנו מצוין, אבל לא סגרנו את המשחק. כמנהיג הקבוצה, דיברתי עם השחקנים בחדר ההלבשה שזו צריכה להיות נקודת המפנה שלנו. אם לא נשפר את ההגנה, לא ננצח".

בנוגע לחילופי המאמנים אמר בראון: "ידענו לפני אנקרה שהמאמן עוזב ושיבוא מאמן חדש, ואמרתי לחברים שזו יכולה להיות התחלה חדשה. עבורנו, אלה שרצו במשך שלוש שנים עם המאמן הקודם, זה פגע בנו - אבל שמחנו בשבילו, ועכשיו אנחנו יוצאים למסע חדש. צריך לקבל את זה בזרועות פתוחות. ההתקפה נשארה אותו דבר, ובהגנה יש כמה דברים חדשים שאנחנו צריכים להראות.

"בסופו של יום, הפסדנו. אנחנו לא משחקים עם הלב, וחסרה לנו קשיחות. אם נעשה הכול ונפסיד, אני אלך הביתה מרוצה. בבית, כשהילדים ישאלו אותי איך היה לי, אוכל להגיד להם שעשיתי את המאמץ".

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully