וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דימיטריס איטודיס: "אני שמח שעודד קטש חוזר לזירה ומוביל את פנאתינייקוס"

15.1.2021 / 14:14

מאמן צסק"א מוסקבה, שזכה עם הישראלי בגביע אירופה כעוזרו של אוברדוביץ', מספר לוואלה! ספורט: "ז'ליקו דחק אותו לקצה, וניסיתי לדאוג שעודד יישאר חיובי. הוא היה שחקן קריטי עבורנו, והיה עליו הרבה לחץ". וגם: צפו בתיעוד נדיר של הסל האחרון שקלע קטש בקריירה

תיעוד נדיר: הסל האחרון בקריירה של עודד קטש/צילום: באדיבות Novasports Greece עריכת וידאו: אורן דניאלי

עודד קטש יעמוד הערב (שישי, 19:00) בפעם הראשונה על הקווים בפנאתינייקוס, כשיתארח עם קבוצתו החדשה אצל פנרבחצ'ה. המאמן הישראלי הספיק לערוך אתמול אימון בכורה באואקה, ועוזרו ליאור ליובין חבר אליו ואל השחקנים היום באיסטנבול.

יותר מ-20 שנים חלפו מאז ירד קטש מהפרקט בפעם האחרונה. חודש לאחר הניצחון הבלתי נשכח על מכבי תל אביב בגמר היורוליג בסלוניקי, הוא קלע תשע נקודות במשחק השלישי של גמר הפלייאוף היווני, וזכה עם פאו באליפות המדינה.

באדיבות רשת הטלוויזיה היוונית Novasports, ששידרה את המשחק ב-20 במאי 2000, לפניכם תיעוד נדיר של הסל האחרון בקריירה של קטש. דקה ושנייה לסיום, ז'ליקו אוברדוביץ' הוריד את הרכז הישראלי ואת הסנטר האירי פט בארק לספסל, והשניים זכו לסטנדינג אוביישן מ-18 אלף צופים באואקה.

איטודיס וקטש בשנת 2000. Action Images, אתר רשמי
"נתקל בלא מעט קשיים". קטש ואיטודיס עם אוברדוביץ' ב-2000/אתר רשמי, Action Images

מי שזוכר היטב את הימים ההם הוא מאמן צסק"א מוסקבה, דימיטריס איטודיס, ששימש כעוזרו של אוברדוביץ' לאורך כל 13 שנותיו בפנאתינייקוס - וזו הייתה עונתם המשותפת הראשונה.

"בכל פעם שאני פוגש את עודד ומשוחח איתו, אנחנו חוזרים לזיכרונות מהימים שלנו בפאו", מספר איטודיס לוואלה! ספורט. "הוא היה רכז מוכשר וחכם, שהבין היטב את המשחק, ואני שמח שהוא חוזר לזירה ושהוא יוביל מעתה את פנאתינייקוס".

בפגישת המחזור שקיימנו לפני כשנה, בהשתתפותם של קטש, פרנקי אלוורטיס ויורגוס קלאיציס, סיפר הישראלי שאוברדוביץ' דחק אותו לקצה ואף גרם לו לבכות באחד האימונים, אבל לדבריו, "אם יש מישהו שסבל מז'ליקו יותר ממני באותה עונה, זה איטודיס. הוא היה גם על תקן מתורגמן, ואת כל הצעקות הוא ספג והעביר אלינו".

איטודיס מבין על מה קטש דיבר. "הוא נתקל בלא מעט קשיים בתחילת דרכו, וניסיתי לדאוג שיישאר חיובי וישמור על מחשבות חיוביות", מסביר המאמן, שיארח הערב את ברצלונה ושרונאס יאסיקביצ'יוס. "הלחץ היה עליו, וזה נורמלי. הוא היה שחקן קריטי, לז'ליקו היו דרישות גבוהות ממנו, ולפעמים הוא דחק אותו לקצה. ניסיתי להסביר לו שככה זה: כשיש ממך ציפיות, מפעילים עליך לחץ, וכדורסל זה משחק של לחץ. בסופו של דבר הוא התמודד עם זה בצורה מצוינת, וזכינו בגביע אירופה כבר בעונה הראשונה שלנו יחד. עודד היה משמעותי לאורך העונה ובגמר עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully