וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: דאיניוס אדומייטיס מונה למאמן הפועל ירושלים

14.1.2021 / 10:27

האדומים הכריזו על החתמתו של הליטאי במקום עודד קטש. יוצג היום ב-16:00 במסיבת עיתונאים. משחק הבכורה: ביום ראשון נגד מכבי ראשון לציון, ובעוד פחות משבועיים: הערב המכריע של העונה בליגת האלופות

דאיניוס אדומייטיס מוצג כמאמן הפועל ירושלים. מתוך האתר הרשמי של הפועל ירושלים, אתר רשמי
הימור מעניין של האדומים. אדומייטיס/אתר רשמי, מתוך האתר הרשמי של הפועל ירושלים

היום הזה מלא בהודעות רשמיות סימבוליות. לא רק עודד קטש מוצג כמאמנה החדש של פנאתינייקוס, אלא גם האקסית הטרייה שלו הפועל ירושלים ממנה מאמן משלה: הליטאי דאיניוס אדומייטיס. הוא יוצג היום (חמישי) בשעה 16:00 במסיבת עיתונאים שיכנסו האדומים.

בירושלים פעלו במהירות לאיתור מחליף לקטש, וכבר בתחילת השבוע הגיעו לסיכום עם מאמן נבחרת ליטא לשעבר, שעבד בשנתיים האחרונות בלייטובוס ריטאס וילנה. אדומייטיס נחת בישראל כבר בלילה שבין שלישי לרביעי, ואף צפה אמש מהיציע בארנה בהפסד של קבוצתו החדשה, עדיין עם קטש על הקווים, לטורק טלקום אנקרה.

דאיניוס אדומייטיס מאמן הפועל ירושלים. דני מרון
בעוד פחות משבועיים הוא כבר במאני טיים. אדומייטיס, אמש בארנה/דני מרון

אדומייטיס, שיחגוג בשבוע הבא את יום הולדתו ה-46, יהיה הליטאי הראשון שמאמן בישראל. זו תהיה ההתנסות השנייה בקריירה שלו מחוץ לארצו, לאחר שאימן בפולין בין 2010 ל-2012. הוא זכה להכרה בעיקר בימיו כשחקן, כשזכה עם נבחרת ליטא במדליית הארד באולימפיאדת סידני והניף עם ז'לגיריס קובנה את גביע ספורטה ב-1998 ואת גביע היורוליג (של פיב"א) ב-1999.

באוקטובר 2016 מונה אדומייטיס למאמן ליטא, במקומו של יונאס קזלאוסקאס הוותיק, אך התפטר לאחר שלא הצליח להביא אותה לרבע הגמר באליפות אירופה ובגביע העולם. לפני שנתיים זכה בתואר היחיד עד כה בקריירה שלו כמאמן, כשהניף עם ריטאס את הגביע הליטאי, והישג השיא שלו במפעל אירופה הוא ההגעה באותה עונה לרבע גמר היורוקאפ. כעת הוא יתאחד בירושלים עם חניכו מאז, כריס קרמר.

לאדומייטיס לא תהיה תקופת חסד ממושכת: בעוד פחות משבועיים הוא יתייצב עם ירושלים למחזור הנעילה בליגת האלופות, כשהיא קרובה להדחה מפתיעה כבר בשלב הראשון. לאור ההפסד אתמול, האדומים זקוקים לניצחון חוץ בלימוז', במקביל לניצחון ביתי של אנקרה על איגוקאה, ורק כך יעפילו לשלב 16 האחרונות.

הופעת הבכורה של הליטאי בירושלים תתקיים ביום ראשון הקרוב, במשחק ביתי נגד מכבי ראשון לציון בליגה הבלקנית. בעוד כחודש ייפגשו שתי הקבוצות גם בחצי גמר גביע המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully