וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחיה ונמות עם סקוטי ווילבקין": היריבה שמזכירה למכבי תל אביב את עצמה

30.12.2020 / 7:45

ההתבססות על הכוכב חזרה להיות שקופה מדי. הפור הקבוע שמעניק אותלו האנטר התברר כקריטי. יאניס ספרופולוס צלל למלכודת שטמן לו צ'אבי פסקואל. והאם מוקדם להכתיר את זניט סנט פטרסבורג ליורשת של הצהובים מאשתקד?

דני אבדיה על צעדיו הראשונים ב-NBA/washwizardsil, חשבון הטוויטר של וושינגטון וויזארדס בעברית

1. כדורסל פסקואלי טיפוסי

זה היה כדורסל פסקואלי טיפוסי. ברבע הראשון חיה מכבי תל אביב באשליה שהמשחק מונח בשליטתה הבלעדית. היא פתחה ב-1:8 וב-9:16, קיבלה נקודות מחמישה שחקנים שונים, חלקן מריבאונד התקפה, וגם משלשות, ורובן מתוך אזור הצבע. אבל בדקה ה-17 נמחק היתרון האחרון שלה. בדקה ה-24 היא פיגרה בפער דו ספרתי, ובדקה ה-29 עלתה זניט סנט פטרסבורג להפרש השיא שלה (46:62).

וזה בסדר, הצהובים לא צריכים להרגיש מרומים. אנאדולו אפס, באסקוניה, ולנסיה, וילרבאן, אלבה ברלין וז'לגיריס קובנה; כל אלו, כמו מכבי, אירחו בסיבוב הראשון את זניט נטולת הברק, ההיסטוריה, הפאר והמסורת, ובנו על ניצחון ביתי, אבל הפסידו. רק ריאל מדריד וצסק"א מוסקבה שרדו, וכנראה זה מעיד על שתיהן.

בניצחונו הקודם ביד אליהו, לפני שנתיים עם פנאתינייקוס, פיגר צ'אבי פסקואל בפער דו ספרתי ברבע השני (35:25). ושנה קודם לכן, ירד למחצית במינוס עשר (42:32) ויצא מההיכל בפלוס עשרים (61:81). לאט, בשקט האופייני לו, בלי שואו גדול על הקווים, וכמעט ללא צעקות על השחקנים, הוא מוציא את העוקץ מהיריבה ומנטרל את האיומים מכיוונה.

אינפו האנטר. דני מרון
אינפו האנטר/דני מרון

2. האנטר/אובר

זה עלול להישמע כמו תירוץ קלוש, אבל במובן מסוים הוכרע המשחק ברגע שאצבעו של עוז בלייזר נתקלה בעינו של אותלו האנטר. בארבעת הניצחונות האחרונים, שסימלו את מכבי תל אביב המתחדשת והמתקמבקת, היא נזקקה לפור שיעניק לה הסנטר האמריקני; בכל אחד מהמשחקים האלה, היא הייתה במינוס בדקות שבהן שיחקה בלעדיו. וגם אתמול

* נגד פנאתינייקוס: 10+ עם האנטר, 2- בלעדיו.

* בברצלונה: 6+ עם האנטר, 5- בלעדיו.

* בוויטוריה: 7+ עם האנטר, 3- בלעדיו.

* נגד הכוכב האדום בלגרד: 9+ עם האנטר, 4- בלעדיו.

ברגע שהאנטר ירד ממצבת כוח האדם, יאניס ספרופולוס חיפש את הסנטר שלו ושל קבוצתו - ולא מצא. הוא התייאש די מהר מאנטה ז'יז'יץ', ולא בטוח שאפשר להאשים את המאמן על כך, ונאלץ להציב את דראגן בנדר מתחת לסל; הקרואטי גילה שאלכס פויתרס אתלטי מדי בשבילו, וארתוראס גודאיטיס חזק מדי עבורו, ולצהובים לא נותרו עוד כלים של ממש. "התחלנו להילחם מאוחר מדי", הודה היווני, ובתוך תוכו הוא יודע שהמאמן מהספסל הדרומי טמן לו מלכודת, והוא קפץ לתוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

3. "סקוטי הוא המנהיג שלנו"

לא רק ההתאוששות של האנטר הובילה את מכבי תל אביב למסע ההיחלצות וההתאוששות שלה בחודש האחרון. היא אפילו הצליחה לנצח בכמה משחקים צמודים, כשגילתה שאינה חייבת להיות שקופה.

סקוטי ווילבקין הוא הכוכב הבלתי מעורער של הצהובים, והוא חתום על כמה מהלכי קלאץ' מבריקים (בעיקר מהעונה שעברה). בוודאי שאסור להתעלם ממנו, וכדאי להיעזר בדרך שבה הוא ממגנט אליו את טובי השומרים של היריבות.

אבל בחסות תשומת הלב שהגארד מרכז אליו, את הנקודות האחרונות בברצלונה קלע האנטר, ואת הסלים המכריעים בוויטוריה קלע טיילר דורסי, ואת הכוכב האדום בלגרד ניצח אלייז'ה בריאנט במו ידיו.

והנה, אתמול, במסגרת הניסיון להציל את המולדת ולמחוק פיגור דו ספרתי ברבע הרביעי, חזרו הצהובים להרגלים המיושנים, יש שיאמרו המגונים. בשש הדקות האחרונות לקח ווילבקין שבע זריקות מהשדה, ורק אחת מהן הגיעה לכתובת, בזמן שיתר השחקנים זרקו שש פעמים בלבד.

"הוא הגיע לקליעות פנויות", ניסה ספרופולוס להסביר, ומיהר להגן על הכוכב: "סקוטי הוא המנהיג שלנו. איתו אנחנו נחיה, ויחד איתו אנחנו נמות".

שחקן מכבי תל אביב אלייז'ה בריאנט. דני מרון
כשהוא לוקח על עצמו, ההגנה לא יכולה להתמקד רק בווילבקין. אלייז'ה בריאנט/דני מרון

4. בועטת, שורטת, מציקה ומנצחת

כמו בכל סיפור ספורטיבי מתובל ברומנטיקה, פסקואל הרכיב את הסינדרלה התורנית של היורוליג מאיסוף אנדרדוגים אבודים - בראשם קווין פאנגוס וגודאיטיס שעברו פציעות קשות, לצידם מתיאוש פוניטקה שבכלל לא נספר כמועמד לקבוצות מובילות, ומאחוריהם פויתרס, שמוכיח שיש מקום לסנטרים מסוגו גם בליגה שבה שולטים ענקים כאדי טבארס, ניקולה מילוטינוב ומוסטפה פאל.

זניט, כמו כוכביה, ובעיקר כמו מאמנה, היא קבוצה מאוזנת וממושמעת, שלא עושה דברים שאינה יודעת. היא שומרת, היא קשוחה, היא לא נשברת, וזו הסיבה שהיא אחת משבע קבוצות שכבר הגיעו לעשרה ניצחונות ומעלה - אף שמספר המשחקים שלה עד כה הוא הנמוך ביותר (ושוב תודה לך, גברת קורונה).

אולי מוקדם לקבוע, אבל בהחליט ייתכן שזניט סנט פטרסבורג מודל 2021 היא היורשת של מכבי תל אביב מודל 2020. בועטת, שורטת, מציקה - ומנצחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully