וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 20 שנה: גיא גודס ותומר שטיינהאור חוזרים לזיכרונות מהדרבי של חיפה

27.12.2020 / 14:00

מכבי חיפה והפועל חיפה נפגשות בליגת העל לראשונה מאז שנת 2000, וכוכבי העבר של שתיהן מתרגשים. גודס: "יש לי פלאשבקים מסלים שקלעתי. זו יריבות שונה מאשר בתל אביב". שטיינהאור: "בלי קהל אין עוקץ למשחק. פעם היינו הולכים חצי שעה ברגל כדי להגיע לדרבי בנוער"

תקציר: ברצלונה - חובנטוד בדאלונה 74:88/ספורט 1
גודס: "כל דרבי בחיפה היה קרנבל, אבל היריבות הזו מעט שונה מזו שבתל אביב. היה בה פחות דם רע"

הערב (ראשון, 20:30, ספורט 5), לראשונה אחרי 20 שנים ועשרה ימים - מכבי חיפה והפועל חיפה ייפגשו בליגת העל. כל כך הרבה השתנה מאז הדרבי האחרון בבמה המרכזית של הכדורסל הישראלי, ולנו נותר רק לדמיין איזה פסטיבל היה יוצר המשחק הזה לו רק היה אפשר לקיים אותו לעיני אוהדים באולם רוממה.

"כל דרבי בחיפה היה קרנבל, אבל היריבות הזו מעט שונה מזו שבתל אביב, למשל", מסביר מאמן מכבי ראשון לציון, גיא גודס, שגדל בהפועל חיפה ונחשב עד היום לאחד מגדולי כוכביה בכל הזמנים. "בסופו של דבר, שתי הקבוצות התאמנו ושיחקו יחד באותו מגרש. הייתי פוגש את אנשי מכבי חיפה על בסיס יומיומי, וכל הזמן היינו אחד ליד השני. אז אני לא אגיד לך שלא הייתה יריבות, אבל היה בה פחות דם רע".

"כשהייתי בן 18", נזכר אקס מכבי חיפה, תומר שטיינהאור, "שיחקתי עם עדי גורדון בנוער ובבוגרים במקביל. אז כשהיה דרבי בליגה הראשונה, שנקראה אז הליגה הלאומית, כל העיר הייתה מדברת על זה בשבוע שלפני. אנשים היו חונים במרכז העיר, בנווה שאנן, והולכים חצי שעה ברגל לרוממה. לא בשביל דרבי בוגרים, אלא גם בשביל דרבי נוער. כן, האולם היה מפוצץ גם במשחקי נוער".

מאמן מכבי ראשון לציון גיא גודס. אלעד נבו, מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
פעם הדרבי החיפאי היה קרנבל. גיא גודס לצד תמונתו במדי הפועל חיפה (צילום: אלעד נבו, מתוך ויקיפדיה)/אתר רשמי, אלעד נבו, מתוך ויקיפדיה
גודס: "היה טבעי שאלך להפועל. שיחקתי כדורסל במגשר הפתוח בהדר, ובמקביל גם הייתי שוער בקבוצת הילדים בכדורגל. טל בנין היה איתי בקבוצה"

גודס היה בסך הכול בן 15 וחצי כששיחק לראשונה בדרבי עם הקבוצה הבוגרת של הפועל חיפה. בארבע שנותיו במדיה, עמד על 3:4 בליגה מול היריבה העירונית. "הייתי צעיר מאוד, ויש לי בעיקר פלאשבקים של סלים פה ושם, וזיכרונות של התרגשות מעצם המעמד. זה היה שונה מכל משחק אחר. אמנם שיחקנו באותו אולם, אבל לביתיות היה משקל מכריע. הקבוצה המארחת הייתה ממלאת את היציעים באוהדים שלה, ורוב המשחקים הסתיימו בניצחונות בית. זה היה נדיר שקבוצה עשתה 0:2 עונתי על היריבה העירונית".

שטיינהאור ניצח בארבעת משחקי הדרבי הראשונים שלו בליגה, ועמד בסך הכול על מאזן 3:5. "למרות שהפועל הייתה חזקה באותה תקופה, נכנסנו לאיזה רצף של ניצחונות, שאחר כך התאזן. מבחינת החשיבות והיוקרה, לנצח את הפועל חיפה באותה תקופה היה כמו לנצח את מכבי תל אביב. זה היה שווה הרבה מעבר לשתי הנקודות בטבלה. האוהדים שלנו היו מוכנים לסיים במקום הלפני אחרון בליגה, בתנאי שהפועל תהיה אחרונה".

גודס: "כילד, גדלתי בקריית מוצקין, ואז עברנו לקריית חיים, שהייתה מעוז של הפועל חיפה. גרנו מעל סבתא שלי, והיינו צריכים רק לחצות את פסי הרכבת כדי להגיע מהבית למגרש הכדורגל של הפועל".

- וזה מה שחיבר אותך להפועל חיפה?

"אחותי, סיגל, שיחקה בקבוצת הנשים של הפועל חיפה, וכשהגיעה העת, זה היה טבעי שאלך להפועל. שיחקתי כדורסל במגרש הפתוח בהדר, ובמקביל גם הייתי שוער בקבוצת הילדים בכדורגל. טל בנין היה איתי בקבוצה".

עוד בוואלה!

ראשון בליגת העל: אחרי יותר מ-20 שנה, הדרבי החיפאי חוזר לליגה הבכירה

לכתבה המלאה
תומר שטיינהאור עוזר מאמן מכבי חיפה. לירון מולדובן
"לנצח את הפועל חיפה בזמנו היה כמו לנצח את מכבי תל אביב". שטיינהאור (צילום: לירון מולדובן)/לירון מולדובן
שטיינהאור: "היציעים הריקים יוציאו את כל העוקץ מהדרבי. כל מה שנשאר לך זה רק להקרין סרטונים לשחקנים ולספר להם כמה זה חשוב"

- וכשאתם מביטים לעבר הדרבי הערב, כמה יחסר לכם הקהל ביציעים?

שטיינהאור: "זה מוציא את כל העוקץ מהדרבי. כל מה שנשאר לך זה רק להקרין סרטונים לשחקנים ולספר להם כמה זה חשוב. זה לא אותו דבר בלי האווירה מסביב, כשאתה הולך ברחוב וכולם משגעים אותך בגלל הדרבי. בכדורגל היה תמיד רוב מוחלט לאוהדי מכבי חיפה, אבל בכדורסל זה היה יותר מאוזן, ואולי אפילו היה רוב לאוהדי הפועל חיפה. היה לה קהל דומיננטי ופנאטי מאוד. אני, בתור מי שגדל במכבי וסיים בה את הקריירה, מקווה שלמרות המיקום בטבלה, הם יוכיחו מי הקבוצה הבכירה בעיר".

גודס: "הקהל חסר מאוד, בעיקר למי שנמצא בקבוצות עצמן. אנחנו בעידן אחר, וזה לא פשוט. אפשר רק לדמיין איך זה היה נראה אחרי 20 שנה. הגיע הזמן שהדרבי הזה יחזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully