וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירה של מאלדיני: תאו הרננדז הוא הווינר האולטימטיבי של מילאן

25.12.2020 / 17:15

כאשר תאו הרננדז היה בשפל העמוק בחייו, הגיע אליו אלילו הגדול והגיש לו הצעה שאי אפשר לסרב לה. מאז, הוא השתדרג לא רק למגן שמאלי משובח, אלא גם לסקורר שמכריע משחקים גדולים, ומוביל את מילאן לפתיחת עונה סנסציונית. ריאל ואתלטיקו מדריד מתגעגעות?

תקציר: צפו בכל שערי ארלינג הולאנד מ-13 המחזורים הראשונים בבונדסליגה/ספורט 1

פאולו מאלדיני חגג כמו משוגע יציעי סן סירו ביום רביעי בערב, אחרי שתאו הרננדז נגח לרשתו של פפה ריינה עמוק בזמן פציעות, הביא למילאן ניצחון 2:3 והקפיד אותה בחזרה לפסגת הטבלה. המנהל הטכני של הרוסונרי לא ידע את נפשו מרוב אושר, ובצדק. הרי הוא היה זה שבחר את הצרפתי-ספרדי, עמל אישית על הבאתו לסן סירו בקיץ 2019, נתן לו אינספור עצות, ונהנה כעת על בסיס שבועי לא רק מביצועים טובים בהגנה, אלא גם מתרומה פנומנלית להתקפה, כולל כיבוש שערים קריטים ברגעים המכריעים.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

תאו הרננדז מילאן חוגג. רויטרס
חי בחלום שהתגשם. תאו הרננדז/רויטרס

"ידעתי שזה המקום בשבילי"

לפני שבועיים היה זה הרננדז שהשלים צמד מול פארמה בזמן פציעות ושמר על המאזן ללא הפסד ליגה. עונת הבכורה אשתקד נחשבה לנהדרת עם שישה כיבושים ושלושה בישולים בליגה. העונה הוא כבר עומד על ארבעה שערים ושלושה אסיסטים ב-13 משחקים בלבד, והאוהדים רואים בו ווינר שאפשר לסמוך עליו בכל מצב ובכל תנאי. כי הרננדז תמיד מאמין בעצמו, ומגוון כישוריו בחוד רחב מאוד. יש לו בעיטה אדירה מחוץ לרחבה, הוא מצטיין בהסתננות למצבי כיבוש בתוך הרחבה, מסוכן מאוד במשחק ראש במצבים נייחים, ומסוגל למצוא את הרשת אפילו ברגלו הימנית החלשה. הוא חורש את האגף במהירות מסחררת, מסוגל לפרוץ את ההגנות בסלאלום, אך ניחן גם ביכולת לשלוח הגבהות רכות ועדינות שמוצאות את הראש הנכון - בהקשר זה, ההבנה ההדדית עם זלאטן איברהימוביץ' רק הולכת ומשתבחת.

הרננדז חי בחלום שהתגשם. דווקא בנקודת השפל הנמוכה בקריירה, דווקא כאשר מניותיו היו בהתרסקות, הגיע אליו אישית אלילו הגדול ביותר והגיש הצעה שאי אפשר לסרב לה. מאז שהוא זוכר את עצמו, העריץ תאו את מאלדיני. כילד שגדל במדריד ואהד את ריאל לפני שהתקבל לאקדמיה של אתלטיקו, הוא יכול היה לבחור בקלות את רוברטו קרלוס כמודל לחיקוי, אבל האיטלקי שבה את ליבו. והנה לכם, מאלדיני בכבודו ובעצמו הרים אליו טלפון, קבע פגישה וטס הישר לאיביזה כדי לשכנע אותו להצטרף לפרויקט שלו. "פאולו אמר שהוא מאמין בי, וגרם לי להאמין שזה יכול להיות ביתי. זה היה קל. זו מילאן, אחד המועדונים הגדולים בהיסטוריה. ידעתי אינסטינקטיבית שזה המקום בו אתקדם ואפרח", טוען תאו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
לוקאס הרננדז שחקן באיירן מינכן. GettyImages
כבר לא האח הכי מוצלח במשפחה. לוקאס הרננדז/GettyImages

האח התקבל לאקדמיה בזכותו

אז בנקודת הזמן הנוכחית הוא שוב האח המצליח במשפחה, וזה לא דבר של מה בכך כאשר "המתחרה" הוא לוקאס, אלוף העולם שהפך לשחקן הרכש היקר ביותר של באיירן מינכן. הפעם הקודמת היתה ב-2007, כאשר נחשב תאו לעילוי בגיל 10 והובא למבדקים באתלטיקו, בעוד האח הגדול ממנו בשנה וחצי התלווה אליו רק כי לא היה לאימו עם מי להשאירו בבית. צוות האימון שם אז לב ללוקאס שבעט בשקט בכדור בפינה, ושני האחים התקבלו בצוותא. מאז תפס לוקאס את הפיקוד, קיבל את הכינוי "חפאסו", מעין "הבוס הגדול", בעוד תאו - שחקן טוב בפני עצמו - נאלץ להסתפק בעיקר בתפקיד "האח של".

לוקאס היה הראשון לפרוץ לסגל הבכיר של דייגו סימאונה, בעוד תאו נדחק לשוליים אפילו בקבוצת המילואים בגלל הסכסוך עם המאמן ויקטור אלפונסו. את החשיפה הראשונה באור הזרקורים קיבל תאו כאשר הושאל לאלאבס בעונת 2016/17, שם שיתף באופן אירוני למדי פעולה עם מרקוס יורנטה שהגיע בהשאלה מריאל מדריד. שניהם עשו כותרות גדולות וסייעו למועדון הבאסקי הצנוע להתברג בחלק העליון של הטבלה ולהעפיל לגמר הגביע. בגמר הזה מול ברצלונה, דווקא על הדשא של ויסנטה קלדרון, הבקיע הרננדז שער עוצר נשימה בבעיטה חופשית והראה שהוא איש של המשחקים הגדולים - בדיוק כמו כאשר הביא את הניצחון בדרבי מול בילבאו שבועיים קודם לכן. אך בשלב הזה, בעודו מלהטט על המגרש של אתלטיקו, הוא כבר תיכנן את עתידו מעבר לכביש, במדים הלבנים.

תאו הרננדז, שחקן ריאל מדריד. רויטרס
הרומן עם ריאל מדריד היה קצר ולא מוצלח. תאו הרננדז/רויטרס

ההתלהבות בריאל לא האריכה ימים

המעבר היה מתוקשר מאוד בבירת ספרד, ורבים הרימו גבה כאשר הרננדז בחר לערוק לצד השני. הזכירו כי חברתו, העיתונאית אדריאנה פוסואקו, היא אוהדת אתלטיקו שרופה. הזכירו גם כי אביו, הבלם ז'אן-פרנסואה הרננדז, בילה שנה באתלטיקו. העניין הוא כי ההיבט השני פעל דווקא נגד קולצ'ונרוס. ז'אן-פרנסואה נטש את המשפחה כאשר תאו היה בן חמש, והקשר ביניהם נותק לחלוטין. "הוא לא אהב אותנו, והוא לא חסר לנו. אני אפילו לא יודע אם הוא עדיין חי", אומר לוקאס, ותאו מדגיש: "למדנו להסתדר בלעדיו. אמא גידלה אותנו לבדה, והיא המקור להשראה שלנו". השלישיה הזו מלוכדת מאוד, וזו היתה הסיבה המרכזית בגללה העדיף תאו להישאר בעיר כאשר הבין כי עליו להחליף קבוצה.

הצעות לא חסרו לו אחרי הנסיקה באלאבס. ברצלונה ראתה בו יורש עתידי לג'ורדי אלבה, מנצ'סטר סיטי גיששה, וג'ונתן וודגייט שהחל לעובד כסקאוט אצל ליברפול ניסה לשדך אותו לאדומים. השיקול המשפחתי הכריע, וריאל היתה מאושרת לשים עליו את ידו תמורת 30 מיליון יורו בקיץ 2017. הנשיא פלורנטינו פרס ראה זאת כהישג אישי במאבק מול היריבה העירונית, ותאו התקבל בסנטיאגו ברנבאו בכבוד של מלכים. לצערו, הגישה כלפיו התהפכה ב-180 מעלות תוך זמן קצר מאוד, והמהלך התברר במהרה כפיאסקו מבחינת כל המעורבים.

מטרת העזיבה של אתלטיקו היתה, כפי שהגדיר זאת העיתונאי צ'מה פואנטה, "להימנע מגורלו של אחיו", אשר לא קיבל דקות משחק מספק אצל סימאונה, על אף שהוכיח את עצמו בכל פעם שדרך על הדשא. פיליפה לואיס היה הבאנקר בעמדת המגן השמאלי, ונסיונו של לוקאס לימד את תאו לא לסמוך על הבטחותיו של המאמן הארגנטיני. ואולם, מדוע סבר שסיכוייו להדיח את מרסלו בעיניו של זינדין זידאן יהיו טובים יותר? ההרפתקה הזו החלה ברגל שמאל כאשר התפרסמו צילומים לא נאותים של תאו חוגג יום הולדת 20 עם גמדים חמושים, לבושים בחולצות ריאל. התנהלותו מחוץ למגרש לא היתה מופתית בלשון המעטה, ותווית הילד הרע הודבקה בקלות. עם התדמית הזו, המאבק מול הכוכב הברזילאי כבר היה חסר סיכוי. "ביקרו והעליבו אותי בריאל", התלונן תאו לאחרונה.

פאולו מאלדיני המנהל המקצועי של מילאן. GettyImages
ההימור שלו על תאו הצליח. פאולו מאלדיני/GettyImages

לא פוסל את נבחרת ספרד

במקביל, לוקאס דווקא קיבל הרבה יותר צ'אנסים אצל סימאונה, ובקיץ 2018 נכנס במפתיע להרכב צרפת בגביע העולם ברוסיה - ועוד בעמדת המגן השמאלי של תאו, על אף שהמשבצת הטבעית שלו היא בלם. האח הצעיר היה מאושר בשביל הנפש התאומה שלו, ואפילו קיעקע על גופו את תאריך הזכיה במונדיאל, אבל היה לו קשה להתעלם לגמרי מתחושת ההחמצה. הרי הוא עדיין לא קיבל זימון מדידייה דשאן, הוזנח אפילו בנבחרות הצעירות, והחל לדבר פומבית על האפשרות לייצג את ספרד. לוקאס השתדרג למעמד של סופר-סטאר, וכבר במרץ 2019 סיכמה באיירן על רכישתו תמורת 70 מיליון יורו. ותאו? הוא דעך אפילו בהשאלה בריאל סוסיאדד, וקרא בעיתונות דיווחים על כך שריאל מתכוונת להיפטר ממנו בכל מקרה. דרכו חזרה היתה חסומה.

ובעיתוי הזה הופיע מאלדיני. העיתוי לא יכול היה להיות טוב יותר, והמילים החמות ריגשו את תאו עד עמקי נשמתו. אם המגן השמאלי הטוב בהיסטוריה סומך עליך, זה אומר משהו. הביטחון העצמי חזר אליו, והוא בלט אפילו כאשר מילאן פתחה את העונה שעברה באופן בעייתי מאוד. המאמן מרקו ג'מפאולו פוטר במהרה, סטפאנו פיולי הגיע במקומו על תקן מינוי מאולץ - אבל דווקא הוא הצליח להפיק את המיטב מהרננדז והעניק לו יד חופשית לבטא את נטיותיו ההתקפיות לאורך האגף. התוצאה היתה פנומנלית, הקבוצה נכנסה לכושר אדיר אחרי פגרת קורונה, והמועדון ביטל בסופו של דבר את התוכניות למנות את ראלף ראנגניק למאמן.

תאו הרננדז שחקן מילאן. GettyImages
בקרוב ישחק עם אחיו לוקאס במילאן?/GettyImages

החיבוק של מאלדיני שווה הכל

עבור תאו, היו אלה חדשות מושלמות. הגרמני היה אמור לקבל אשראי בלתי מוגבל בשוק ההעברות ולבצע שינויים נרחבים בסגל, ואולי גם עמדת המגן השמאלי היתה מושפעת. אצל פיולי, מעמדו של הרננדז מובטח, וכל הסגל הצעיר נהנה מהיציבות. הסגנון קבוע וידוע, התיאום

משתדרג, וביחד המשיכו האדומים-שחורים בתנופה שנוצרה בקיץ. פתיחת העונה החלומית עם 10 ניצחונות וארבע תוצאות תיקו ב-14 מחזורים גורמת לאוהדים לחלום על סקודטו סנסציוני, והרננדז הוא דמות חשובה ביותר בקבוצה - אולי שני רק לזלאטן. ובהיעדרו של השבדי הפצוע, הוא לקח את מלאכת הכיבוש צעד אחד קדימה. עכשיו הוא גם המגן, וגם הנשק ההתקפי הקטלני ביותר.

כפי שהבטיח מאלדיני, איטליה הפכה עבורו לבית. הוא גר על שפת אגם קומו, עם חברתו החדשה זואי - אמנית קעקועים מפורסמת בתחומה. "השתניתי, התמתנתי והתבגרתי. אני כבר לא נער פרוע, והשקט הפרסטורלי חשוב לי. אני מבלה את שעות הפנאי בצפיה בטניס ובמשחקים עם הכלבים שלי", אומר תאו. "אני לא יודע אם ריאל מצטערת על כך שוויתרה עלי, וגם לא ממש אכפת לי", הוא מוסיף. רק הקרבה לאחיו חסרה לו, גם אם הם מנהלים שיחות ארוכות כל יום בווטסאפ. עוד במרץ הם הזמינו זה את זה לקבוצותיהם.

"יהיה חלום לשחק עם לוקאס, במיוחד אם יגיע למילאן", כתב תיאו. "היי תיאו, יהיה מצוין אם תגיע לבאיירן", השיב לוקאס. איזו אופציה ריאלית יותר? כרגע, עם כל הכבוד להצלחה המסחררת של הבווארים, אין סיכוי שתיאו עוזב את החלום האיטלקי שלו. הוא מאמין בסיכוי לזכות באליפות, מאמין בחבריו, מאמין בפיולי, ומאמין במיוחד במנהל הטכני שלו. הזכות להתחבק עם מאלדיני אחרי כיבוש שער ניצחון דרמטי היא מתנה נדירה. הזכות לקבל ממנו טיפים בכל אימון הוא מתנה נדירה לא פחות. הגיבור האגדי בחר בו ליורשו. כעת זו חובתו של הרננדז להוכיח, בכל משחק ומשחק, שהוא צדק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully