וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שואו-טיים

רחביה ברמן

26.1.2003 / 4:38

הסופרבול הוא אחת ההזדמנויות הבודדות של ניאנדרטל הספורט לשכנע את הנשים בחייו לחלוק אתו משחק. הפיתוי? הפרסומות המגניבות, ההופעות המרשימות, השמות החמים. המדריך המלא

הסופרבול הוא אולי עיסקת החבילה המבריקה ביותר בהיסטוריה של היחצנות. משהו לאלה שבאים ממאדים, ומשהו לאלה שמקורן בנוגה. משהו לטיפוסי האונה הימנית, וקצת גם לחזקים באונה השמאלית. לא אוהב פוטבול? קח את הפרסומות הכי מגניבות של השנה. גם לא טוב? הופעת מוסיקה מרהיבה, לפעמים בהרכב כוכבים נוצץ ומגוון ולפעמים סתם עם השם החם ביותר בעולם, נכון לאותו רגע.

התוצאה? אירוע שכולם יכולים להתאחד סביבו, ולו גם בטרוניה ש"המשחק עצמו בכלל לא מעניין אותי..." שיתוף הפעולה הזה מצד הסובבים אותנו - ובעיקר הסובבות - משחרר את הניאנדרטלים שבינינו (אנחנו עובדים על זה, אל תכעסו) לחגוג כמו שצריך את רגע השיא המלחמתי, את קרב יום הדין, את ההגשמה של כל הדחפים הבסיסיים של כרומוזום ה-Y שלנו.

אז להלן מעט מידע על כל התוספות והצ'ופרים שבאמצעותם תוכלו לשכנע את החצי השני של הבית לא רק להרשות לכם להביא חברים לראות משחק באמצע הלילה, אלא אפילו לחלוק אתכם את החוויה (ואולי גם להכין כיבוד מתוחכם מעט יותר מפופקורן). להלן המדריך המלא לכל מה שיש לסופרבול להציע גם למי שלא ממש שם על הכדור המוזר.

מוסיקה, בבקשה

אירועי הסופרבול מתפרשים על פני שישה ימים, מיום שלישי שלאחר גמרי החטיבות ועד לאחר המשחק ביום ראשון. אירועי המוסיקה הקשורים לסופרבול החלו כבר ביום שישי, עם הופעה של הראפרית איב. במקביל, באולם אחר בעיר, הופיע הרכב הגוספל המצליח מאד "הופוויל". בשבת הופיעו ה"גו-גו דולס", וראוי לציין שיחסית לאירועים ששמם נקשר בסופרבול, המחירים היו סבירים ביותר (35-50 דולר). אבל האטרקציה האמיתית כמובן מחכה היום.

יש שתי הופעות: טרום-משחק ומחצית. הראשונה כמובן ארוכה יותר, ותכלול הופעות של סנטנה עם מישל בראנץ', ביונסה נואלס, להקת סטיקס ודי-ג'יי בשם סקריבל. את ההמנון האמריקאי תשיר להקת הקאנטרי-רוק הדיקסי צ'יקס, ואילו את המנון הליקוק-העצמי "God Bless America" תשיר, כמה הולם, סלין דיון.

הופעת המחצית, שתארך כ-45 דקות, תכלול את זמרת הקאנטרי המצליחה מאד (והשווה ביותר, לכל הדעות) שאניה טוויין, ואת להקת "נו דאוט". יש גם הופעה לאחר המשחק, של בון ג'ובי, אבל אולי האטרקציה הגדולה ביותר תהיה פשוט לראות איך תוך חמש דקות מרגע שהשחקנים יורדים למחצית מוקמת במה במרכז המגרש, ואיך תוך פחות מחמש דקות היא נעלמת מבלי להותיר שריד וזכר.

פרסומות

הסופרבול מתפקד כראש השנה לשטיפת המוח המסחרית. הפרסומות הכי חדשות, הכי שנונות, הכי מופרעות והכי עטורות כוכבים מוקרנות לראשונה ביום זה - אם כי בשנים האחרונות נוצרה מסורת של הגברת ההייפ על ידי שחרור הפרסומת כמה ימים לפני כן, דבר שמרוויח למפרסם עוד חשיפה למוצר שלו וממלא את גלי האתר בעוד קצת מלל שפשוט לא ניתן היה להסתדר בלעדיו.

עם זאת, היו לא מעט קלאסיקות שנולדו בסופרבול. פרסומת "1984" של חברת אפל, פרסומות הצפרדעים המצחיקות בטירוף של באדווייזר ועוד.

השנה, עד כמה שהצלחתי להעלות בחכתי, מככבים בפרסומות המדוברות ביותר אוזי אוסבורן, (לשעבר רוקר שטני וכיום אבא מטושטש המככב בסדרת מציאות על חיי משפחתו), ומשאית ענקית ובוערת. הפרסומות הגיעו בינואר 2001 למחיר של שני מיליון דולר לחצי דקה ונותרו שם מאז. בסופרבול הראשון, בשנת 1967, היה המחיר 75 אלף דולר לדקה שלמה. אולם למרות ההון האדיר שמשקיעות החברות בזמן האוויר ובהפקות ההוליוודיות לכל דבר, רובן אינן טורחות להשקיע עוד כמה מאות דולרים בהוספות כתוביות לכבדי שמיעה.

בשנתיים האחרונות היו חברות האינטרנט למיניהן התופעה החדשה והמדוברת בפרסומות. היום אנחנו יודעים איפה נמצאות רוב החברות האלה, וזה אומר שהזירה חוזרת לשליטת הענקיות המסורתיות ולנוסחאות המסורתיות של שימוש בפנים מוכרות ליצירת משוב תקשורתי.

אולם למרות מצב הרוח השמרני, אין בכלל ספק שתהיה לפחות פרסומת אחת שתהפוך לשיחת היום למחרת.

טלוויזיה

לאחר הופעות טרום המשחק, וכדי לא להשכיח את אווירת המלחמה שמבקש הממשל לטפח בימים אלה, ייערך מטס ראווה של מטוסי F-18. למי שעדיין מאמין שהטובים לטיס - זה החלק בשבילכם.

וכמה, אתם שואלים, נוכל אנחנו כאן בארץ לראות? התשובה היא לא מעט בכלל. מתוך שבע שעות של שידורי טרום משחק בארה"ב, יעביר ערוץ ESPN ארבע שעות. שלוש שעות מ-18:00 עד 21:00, ועוד כשלושת רבעי שעה מ-0:30 עד בעיטת הפתיחה (01:18) - פרק זמן שיכלול את רוב הופעת הטרום-משחק.

המשחק עצמו ישודר ב-METV בכבלים וב-ESPN. מנויי הלוויין, שייאלצו לצפות ב-ESPN, לא יראו את הפרסומות, ואפילו עכברי פוטבול מודים שהם חלק מהחוויה המבדילה בין הסופרבול לכל משחק אחר.

בקיצור, בלי הפוטבול זה אולי לא שווה את הלילה הלבן, אבל אם כבר לא הולכים לתת לכם לישון הלילה, תדעו שיש במה לשטוף את העיניים בלי שום קשר לגברים המגודלים בטייטס.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully