וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ יעבוד? משרד הספורט: טימוטי מוזי יערוך טירונות כלל צה"לית

7.12.2020 / 16:21

במכבי חיפה הפעילו לחץ על כל הגורמים כדי לסייע לקשר הצעיר, במשרד הספורט אמרו לוואלה! ספורט: "ב-21 בינואר יעמוד השחקן לוועדת שחרור. בימים הקרובים תתקבל חוות דעת ממשרד הפנים". צ'יזיק: "אצלי זה לא היה קורה". שרי: "אשמח להישאר, זה תלוי בהנהלה"

תקציר: עירוני קרית שמונה - מכבי חיפה 3:0/ספורט 1

האם הלחץ הכבד של מכבי חיפה בניסיון להביא לכך ששחקנה הצעיר טימוטי מוזי יעבור שירות צבאי המותאם לספורטאים ינשא פרי? ייתכן מאוד שכן. במשרד הספורט פועלים אל מול רשויות הצבא בנושא ובשיחה עם וואלה! ספורט הסבירו במשרד הספורט שככל הנראה הצליחו להביא לכך שבשלב הראשוני השחקן יערוך טירונות כלל צהלית ולא טירונות קרבית, אליה היה מיועד. בנוסף, לקשר הצעיר נקבע תאריך לוועדת שחרור (21 בינואר) כשהמטרה הגדולה היא שמשרד הפנים יאשרר רשמית את אזרחותו הישראלית עד אז, מה שיוביל לקבלת מעמד של ספורטאי פעיל.

מוזי לא זכה למעמד של ספורטאי פעיל אף שאזרחותו אושרה בשל סחבת בירוקרטית אל מול שלטונות דרום אפריקה. הקשר שנולד בארץ כבן מהגרים ויתר על אזרחותו הדרום אפריקאית במטרה לקבל אזרחות ישראלית אך נגיף הקורונה גורם לעיכובים בקבלת המסמכים. לכן, יגויס מחר כתושב קבע אך לא יוכל להיות ספורטאי פעיל כי אינו אזרח. בימים הקרובים תועבר לשלטונות הצבא חוות דעת של משרד הפנים, שצפויה לתמוך במתן האזרחות הרשמית למוזי והפיכתו לשחקן פעיל.

במשרדו של שר הספורט חילי טרופר שמתעסק בעניין באופן אישי אמרו לוואלה! ספורט בנושא: "משרדנו נמצא בקשר מתמיד עם השחקן, עם ההתאחדות לכדורגל ועם מכבי חיפה בכדורגל על מנת לטפל בבקשתו של השחקן. השחקן יעלה לוועדת השחרור בתאריך 21 בינואר. עד לתאריך זה, מוזי יעשה טירונות כלל צה"לית במשך 3 שבועות כמקובל. המלצת משרד הפנים תתקבל בימים הקרובים". במכתב שנשלח ממשרדו של שר הספורט למשרד הפנים נכתב, בין היתר: "ההתאחדות מבקש לצרפו לנבחרת ישראל כדי שישתתף באופן מלא במשחקים הרשמיים".

בחיפה, כאמור, ממשיכים ללוות את מוזי כל העת, הן מבחינה משפטית והן מבחינת תמיכה נפשית. גורמים במועדון אמרו שצעיר כמו מוזי צריך לזכות לכל התנאים המגיעים לו.

גם בדובר צה"ל הגיבו לסוגיה ואמרו: "מדי שנה מאושרים למעמד ספורטאי פעיל או מצטיין עשרות ספורטאים אשר מומלצים ע"י מנהל הספורט בוועדה המתכנסת במיטב. המלש"ב הנל לא הומלץ על ידי מנהל הספורט וכפועל יוצא גם ענינו לא בא לידי בחינה. לאור כשירותו של המלש"ב לשירות קרבי הנ"ל שובץ ללחימה ויתגייס מחר. באם בעתיד יומלץ ע"י מנהל הספורט עניינו יבחן".

טימוטי מוזי שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
מקבל תמיכה צמודה. מוזי/יוסי ציפקיס
מכתב שר הספורט בעניינו של שחקן מכבי חיפה טימוטי מוזי. סריקה
המכתב של משרד הספורט/סריקה

המנכ"ל לשעבר איתמר צ'יזיק תקף את התנהלות הירוקים בפודקאסט "הגל הירוק": ואמר: "לא יכול לקרות במכבי אצלי דבר כזה! לא רק ספורטי מצטיין. יש גם ספורטאי פעיל. זו שערוריה. אצלי זה לא היה קורה!"

לקראת המשחק מול בני סכנין התייחס היום ברק בכר לשיפור ההגנתי של הירוקים: "כל הקבוצה מחויבת יותר, טקטית יותר, חוזרים להגנה, יש עזרה מאוד גדולה של השחקנים ומאמץ גדול".

על המפגש מול האקס בירם כיאל אמר בכר: "הוא שחקן מצוין ואנחנו מכבדים אותו מאוד, אבל אנחנו משחקים נגד קבוצה - קבוצה שהשתפרה מאוד. יהיה משחק מאוד קשה, לא פחות ממה שהיה לנו נגד קרית שמונה".

צ'ארון שרי נשאל על עתידו במועדון והשיב: "אני אשמח להישאר פה עוד הרבה זמן אבל זה תלוי יותר בהנהלה, הם צריכים לתת לי את החוזה. נחכה ונראה מה יקרה".

על ההבדלים לעומת השנה שעברה אמר כוכב הירוקים: "אין הרבה הבדלים, אנחנו מתחילים להיות יותר קבוצה מאשר בעונה שעברה. עדיין מוקדם לדבר על אליפות, אבל ברור שזו המטרה".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully