וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה דרוכה לפני סכנין, טימו מוזי גויס לשירות קרבי

עודכן לאחרונה: 7.12.2020 / 16:01

בכר מתלבט בנוגע לעמדות המגנים לקראת שלישי (20:00, ספורט4). במועדון פועלים כדי ששחקן הכנף יקבל מעמד של ספורטאי פעיל

תקציר: עירוני קרית שמונה - מכבי חיפה 3:0/ספורט 1

דריכות גדולה במכבי חיפה לקראת המשחק מחר נגד בני סכנין (שלישי, 20:00, ספורט4) במסגרת השלמה מהמחזור השלישי. "הליגה כל כך צפופה השנה, שכל משחק הופך להיות מכריע בשלב כל כך מוקדם", אמר אחד השחקנים, "חזרנו לעצמנו בשני המשחקים האחרונים ואנחנו צריכים להמשיך באותה רמת אינטנסיביות".

עבור החניכים של ברק בכר יהיה מדובר במשחק שלישי בתוך תשעה ימים, אבל נראה שהמאמן לא יבצע יותר מדי שינויים בהרכב וההתלבטויות העיקריות שלו נוגעות לעמדות המגינים. סאן מנחם שמגלה יכולת וטבה, זוכה לעדיפות בצד שמאל, אבל בכר רוצה להחזיר את טאלב טואטחה לעניינים ולכן ייתכן שבסופו של דבר האחרון יפתח. בצד השני המאמן מתלבט בין רז מאיר לארנסט מאבוקה, אך נראה שמאיר ימשיך לפתוח.

יאניק וילדסחוט ימשיך להיעדר ובקבוצה עושים מאמצים להכשיר אותו למשחק נגד הפועל תל אביב בשבוע הבא.

במכבי חיפה עוסקים גם בחיזוק בחלון ההעברות שייפתח בחודש הבא. השם הבולט שעומד על הפרק הוא מוחמד עוואד. החלוץ ששייך לחיפה ומושאל ללך פוזנן, לא מצליח לממש את עצמו בפולין ועשוי לחזור לכפר גלים. בשבועות הקרובים יתקיימו שיחות עם השחקן ועם הקבוצה הפולנית כדי להבין את הסיטואציה והאם ניתן להשיב אותו. בחיפה עשויים להתחזק בשחקן התקפה אחד נוסף וכן בשחקן לחלק האחורי, אבל החלטות ופעולות יינקטו רק אחרי שני המשחקים הקרובים.

רז מאיר, מכבי חיפה. מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי
אמור להמשיך בצד ימין. מאיר/מאור אלקסלסי, מאור אלקסלסי

שחקן הקבוצה, טימותי מוזי, מתגייס מחר לצה"ל ובשלטונות הצבא מתעקשים בשלב הזה לשייכו ליחידה קרבית, בתפקיד לוחם מעברים. השחקן יגיע מחר לבקו"ם ולא יהיה בסגל הקבוצה במשחק נגד סכנין וכרגע גם לא ידוע מתי יחזור.

מוזי, בן למהגרים מדרום אפריקה, נולד בישראל, גדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה ולפני כחצי שנה, בתום מאבק ממושך, זכה לקבל הכרה ותעודת זהות ישראלית. בעקבות כך השחקן היה אמור להצטרף לנבחרות ישראל ולקבל מעמד של ספורטאי פעיל, אלא שאישור פורמאלי של ויתורו על האזרחות הדרום אפריקאית, מונע ממנו זאת. במכבי חיפה הגישו את הבקשה לביטול האזרחות לפני כחצי שנה, אלא שבשל מגפת קורונה, טרם הגיע אישור מהשלטונות בדרום אפריקה. האישור, יעניק לו אוטומטית את הדרכון הישראלי ואת האפשרות להיות חלק מנבחרות ישראל וכמובן מעמד של ספורטאי פעיל.

בשל העיכוב, המועדון ביקש משלטונות הצבא לדחות את הגיוס, אך הבקשה נענתה בשלילה ובמועדון הופתעו לגלות שהשחקן מגויס כלוחם. בשל המקרה המיוחד של טימו ובעקבות התערבותו של שר הספורט, חילי טרופר, אמור בימים הקרובים שר הפנים, אריה דרעי, לתת למוזי אישור חריג להשלמת ההליך, גם ללא אישור השלטונות בדרום אפריקה. לאחרונה פעלו מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, רתם קמר, בשיתוף עם סגן ראש מנהל הספורט, דודו מלכא, כדי להסדיר את מעמדו של מוזי כספורטאי פעיל, בכדי למנוע את הגיוס לקרבי.

השחקן אמר לאתר הרשמי של מכבי חיפה: "אני הכי גאה בעולם להתגייס לצה"ל ולתרום למדינה. במצב אחר הייתי עושה שירות קרבי, אבל אני שחקן כדורגל מקצועני, זו הקריירה שלי וגיוס כזה יפגע לי בקריירה".

מלשכת שר התרבות והספורט נמסר: "משרדנו נמצא בקשר מתמיד עם השחקן, עם ההתאחדות לכדורגל ועם מכבי חיפה בכדורגל על מנת לטפל בבקשתו של השחקן. השחקן יעלה לועדת השחרור בתאריך 21 בינואר. עד לתאריך זה, מוזי יעשה טירונות כלל צה"לית במשך 3 שבועות כמקובל. המלצת משרד הפנים תתקבל בימים הקרובים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully