וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעבר מקט רגל לכדורגל לא יהיה פשוט: בית"ר ירושלים לא מוצאת פתרונות

26.11.2020 / 7:33

לקבוצה הלא מאוזנת של חוגג הולכים ונגמרים התירוצים, ונראה שאין מנוס מתהליך של בנייה מחדש. אופיר סער על השינוי הדרוש בבירה אחרי עוד הפסד צורב, והכעס של דראפיץ' וברדה במחצית: "זה נראה כאילו אתם משחקים בלי לב, מה קורה לכם?"

תקציר: בית"ר ירושלים - מכבי פתח תקוה 2:1/ספורט 1

1. עם 8 נקודות מ-18 אפשרויות אחרי ההפסד הביתי 2:1 למכבי פתח תקוה אמש (רביעי), בבית"ר ירושלים מבינים כי הדרך להיות קבוצת צמרת שתיתן פייט על התואר רחוקה מאוד. כמו בכל קיץ, בית"ר מלאה בפנטזיות אך המציאות שלה היא כזאת שהקבוצה לא מאוזנת וחסרים לה שחקנים בתפקידי מפתח. מבחינת כישרון עם הכדור לא חסר לה כלום, יש לה שפע גדול יותר מכל קבוצה אחרת בארץ, אם זאת הייתה קבוצת קט רגל היא הייתה בטופ, אך ברמת הכדורגל צריך פתרונות הרבה יותר רציניים ולבית"ר אין אותם כרגע.

דראפיץ' וברדה מחכים לחזרה של חלאופילו פלייטר ובהמשך של מתאוסיניו. הם אמורים להוסיף, אך עדיין לא מדובר בשני שחקנים שהוכיחו עצמם ברמות הגבוהות וסימן שאלה מלווה גם אותם. מעבר לכך, שוב, הסגל מלא ביותר מדי שחקנים שחולשים לכיוון אותה משבצת במרכז המגרש, פחות שחקנים שעושים תנועה לעומק ללא כדור וגם מגן דומיננטי עדיין לא נמצא.

מהו עושים מכאן? לא יותר מדי, בית"ר תצטרך לנסות לאגור נקודות עד לחזרת הפצועים ואולי אף להמתין לינואר ולהשתדרג. היא נהנית בשלב הזה מהעובדה שכל הליגה צפופה ואף קבוצה גדולה לא מייצרת רצף של ניצחונות אך זה גם עשוי להשתנות. ביום שני הקרוב היא פוגשת את מכבי חיפה כאשר לפחות ברמת הלחץ היא תפגוש קבוצה עם רף ציפיות גבוה יותר ממנה ותנסה לנצל זאת.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם אלירן עטר. דני מרון
הסגל מלא ביותר מדי שחקנים שחולשים לכיוון אותה משבצת/דני מרון

עיקרי הדברים

  • הרבה כישרון, מעט קבוצה
  • דראפיץ' וברדה נזפו: "אתם רכים ומפסידים כל כדור"
  • עידן ורד: "אין תירוצים, צריכים לנצח"

עוד בוואלה!

צפו בתקציר: מכבי פתח תקוה ניצחה 1:2 את בית"ר ירושלים בטדי

לכתבה המלאה

2. סלובודן דראפיץ' ושי ברדה מאמינים בחדר ההלבשה ובכישרון של השחקנים, אך הם עדיין לא מצליחים להביא אותם לנקודה בה הם רוצים להיות. כל השבוע עובדים על תנועה לעומק, משחק דרך האגפים, תנועה כפולה בהתקפה, אך בשורה התחתונה זה כמעט ולא בא לידי ביטוי בחלק הקדמי, וחוסר האיזון של הסגל חזק יותר מכל דבר אחר.

בשנה שעברה האשמה הלכה לרוני לוי ושלומי אזולאי, אבל התירוץ הזה כבר נגמר, היום כבר צריך להסתכל במראה ולהבין שהמלה המגונה "תהליך" היא בדיוק הדבר שהמועדון הזה צריך לעבור, אין לו את הכלים לעשות אליפות או להתמודד עליה, אבל אולי עם ראייה קדימה, שילוב צעירים ובניה נכונה, עד שהקהל יחזור למשחקים תהיה להם קבוצה להיות גאים בה.

כדי להבין איך צמד המאמנים מרגיש אפשר ללכת למחצית, באסיפה בה אמרו לשחקנים: "מה קורה לכם? אתם רכים, מפסידים כל כדור שני, לא מרוכזים, זה כאילו אנחנו משחקים נגד עצמנו. זה לא יכול להיות ככה, הבסיס של הכדורגל זה לשחק עם הלב, אתם נראים כאילו אתם משחקים בלי לב".

הבעיה של בית"ר מעבר לבעיות בחלק הקדמי היא השערים הקלים שהיא סופגת, בארבעה משחקים היא ספגה שער חובה במהלך המחצית הראשונה, בשלושה מהם ברבע השעה הראשונה. כאשר שחקנים אמרו על כך: "קשה לרדוף כל הזמן, אין קהל ואין דחיפה, אסור לקבל גולים של חוסר ריכוז, אנחנו עובדים על זה ואחרי זה רואים את הגולים ולא מאמינים".

שוער מכבי פתח תקוה אריק ינקו עם שחקן בית"ר ירושלים עידן ורד. דני מרון
"אנחנו צריכים להיות יותר חדים וזהו". עידן ורד/דני מרון

3. עידן ורד אמר בסיום: "הרגשה של פספוס גדול, היינו טובים יותר ושלטנו, הגענו לכמות מצבים גדולה מאוד. ברגע שאתה לא כובש אתה מקבל. אנחנו משחקים טוב ונראים טוב יותר אך אסור לנו לקבל גולים כאלה, כולנו חוליה אחת. זה מתסכל, אבל מנגד אני מאוד אופטימי ובטוח שיהיה יותר טוב בהמשך. בתור קפטן אני צריך לקחת אחריות, גם בחדר הלבשה ובמיוחד אחרי הפסדים. כל מי שאוהב אותנו צריך לשמוע אותנו ואת האמת שלנו, גם אחרי הפסדים. אני שונא להשתמש בתירוצים של פציעות, מזג האויר, גם פתח תקוה וגם נתניה וגם חיפה סובלות מזה ומעומסים, זה לא תירוץ, אנחנו צריכים להיות יותר חדים וזהו".

הצוות המקצועי היה רוצה להשתמש באור זהבי אך בשלב זה השחקן לא מוכן לחתום על חוזהו ודורש שיפור. כל עוד לא יחתום על חוזה חדש הוא לא יוכל להיכלל בסגל. מיכאל אוחנה היה מתוכנן מראש לשחק מחצית אחת על מנת שלא להעמיס עליו, כאשר הוא אמור לפתוח נגד מכבי חיפה שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully