וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רביב לימונד: "אני לא מרגיש סמל של הפועל תל אביב. הדברים האלה לא באמת קיימים"

"אולי אפרוש כבר בעוד שנה". "תמיד חלמתי על ה-NBA, אבל לא העזתי להגיד את זה". "היו לי רגשי נחיתות מול יותם הלפרין". הכוכב הוותיק חוזר עם נס ציונה לדרייב אין, ומתאחד לריאיון מיוחד עם העורך הראשי של וואלה! NEWS, מעין דגן, חברו לכיתה ולקבוצה בילדות בנתניה

לפני יותר מ-20 שנים זכה תיכון אורט יד ליבוביץ' נתניה באליפות המדינה לכיתות ט' בכדורסל, לאחר שהדהים בגמר את בליך רמת גן. "הסברתי לשחקנים לפני העלייה למגרש כי עבור חלקם זו תחילת הקריירה, והתכוונתי בעיקר לרביב לימונד, ושעבור חלקם זה יהיה שיא הקריירה, והתכוונתי לכל היתר", נזכר המאמן דאז, רובי בלינקו.

כעת, כשגיבורי הזכייה ההיא כבר בני 36, התאחדו שניים מהם לפגישת מחזור. לימונד, שהפך לאחד הישראלים הבולטים והוותיקים בליגת העל; וחברו לכיתה ולקבוצה ההיא, מעין דגן, העורך הראשי של וואלה! NEWS. הם נזכרו בימים היפים, כש"הכדורסל היה דבר טהור ובתולי", כפי שמעיד הגארד של עירוני נס ציונה.

הערב (חמישי, 19:05) תקיים הפועל תל אביב את משחק הבכורה הביתי שלה, ועל הפרקט בהיכל קבוצת שלמה יהיה לימונד. עד לפני שנה, השילוב הזה היה מובן מאליו - אבל לא מאז נפרדו הצדדים בטונים צורמים. "אני לא מרגיש סמל של הפועל", הוא מודה. "הייתי חלק מהמועדון הזה, אבל אני לא רוצה להרגיש סמל. סמלים זה לא משהו שבאמת קיים. הנה, עזבתי, והחיים ממשיכים. סמל זו מילה יפה, אבל לא מציאותית".

מעין דגן רביב לימונד. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
זיכרונות מהימים שבהם הכדורסל היה "טהור ובתולי". מעין דגן ורביב לימונד/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

למרות הכול, לימונד עדיין רואה בהפועל תל אביב כמועדון שהיה בית עבורו. "זו הקבוצה שהכי נהניתי לשחק בה. השילוב בין הקהל המדהים לבין הבשלות שבה הגעתי יצרו חוויה אדירה, שלא חוויתי בשום מקום אחר". בשיחה מגלה הכוכב, שהעונה הנוכחית היא ה-17 שלו בליגה, כי "אני מבין שהקריירה שלי הולכת ומגיעה לסופה. אני עדיין מרגיש שיש לי מה לתת ואני אוהב את המשחק, אבל יודע שזה לא יימשך עוד הרבה שנים. אולי עוד שנה, עוד שנתיים".

דגן הזכיר ללימונד את התחרות הגדולה שהייתה בינו לבין הכוכב הגדול האחר של אותו שנתון, יותם הלפרין. "ביני לבין יותם היה כל הזמן את הקלאש הזה, מי יותר טוב ומי יגיע רחוק יותר. אני באתי מהמקום הקטן, מנתניה, והוא ממכבי תל אביב, ותמיד היו לי רגשי נחיתות, איך כולם מדברים עליו ומה איתי. זה יצר איזשהו ריחוק, והתחרות לא הייתה בריאה למערכת היחסים בינינו. אבל כשהיינו יחד בנבחרת, ידענו לשים את האגו בצד ולעשות מה שנכון לקבוצה".

על השנה במכבי תל אביב, שבה התבלט במשחקי הליגה, אך לא קיבל דקות ביורוליג, סיפר: "זאת התמודדות קשה מאוד, ובכל שבוע חוויתי מחדש את האכזבה. אתה עובד, מציג יכולת טובה, ואומר לעצמך 'הנה, אולי עכשיו', ואז בא למשחק ביום חמישי ושומע רק את הבאזרים של הרבעים נגמרים. לא היה לי שום שיח באותה עונה עם פיני גרשון, ואולי זה פספוס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שליפות עם רביב לימונד. ברני ארדוב
שליפות עם רביב לימונד/ברני ארדוב

אם יש דבר אחד שלימונד מתחרט לגביו, זהו חלום ה-NBA שלו שלא התגשם. "תמיד חלמתי על ה-NBA, ופחדתי להגיד את זה. אפילו לא העזתי להגיד לסוכן שלי שיסדר לי קבוצה בליגת הקיץ. אם יש פספוס בקריירה שלי, אז זה הפספוס. לא זה שלא הייתי שם, אלא שאני מרגיש שלא אמרתי את מה שבאמת הרגשתי ורציתי. ואם ילדים שומעים אותי - אל תפחדו לחלום ולהגיד שאתם רוצים להגיע לשם".

ולקראת הדראפט בשבוע הבא, יש לו מסר להעביר גם לחברו לשעבר מהפועל תל אביב, ים מדר: "בתוך הטירוף שהוא חי בו, הוא עושה עבודה נהדרת. הוא שחקן מצוין כבר עכשיו, אבל הוא יכול להיות הרבה יותר טוב. שימשיך ללכת אחרי החלום שלו. הפועל היא ארגון שצריך לדאוג לעצמו ולעמוד על שלו, אבל מהניסיון שלי, לא תצליח לעמוד בדרך של מישהו שלא רוצה להישאר. הכי טוב מבחינתה יהיה, אם וכאשר, איך להוציא מזה את המיטב למועדון, קרי כסף, שזה הכי חשוב להם שם".

מעין דגן רביב לימונד. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
לימונד ומעין דגן/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

"אני עדיין הילד מנתניה": הפודקאסט בטיימליין

0:18 הילד שפירפר את כולם בבית ספר אלומות בנתניה

2:47 מי היה ה-MVP של גמר האליפות באורט יד ליבוביץ'?

6:31 "היו לי רגשי נחיתות": היחסים עם יותם הלפרין

11:55 "לא מרגיש סמל": החזרה לדרייב אין

15:04 "התאכזבתי בכל שבוע מחדש": השנה במכבי ת"א

23:12 "לא העזתי להגיד שאני רוצה": חלום ה-NBA

30:07 "אני מבין שהקריירה שלי הולכת ומגיעה לסופה"

37:02 מאדלשטיין עד אוברדוביץ': שליפות עם רביב לימונד

רביב לימונד. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
עם חיוך רחב. לימונד/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully