אבי זהבי אחיו של ערן זהבי. באדיבות המצולמים
אבי זהבי אחיו של ערן זהבי/באדיבות המצולמים

"רוצה למצוא עוד ערן זהבי"

5.11.2020 / 14:00

הפנדל בגלזגו, המעצר בסביון, הקורונה ולמה לא חזר למכבי ת"א. אבי זהבי, האח הבכור והחבר הכי טוב של ערן, החליט להיות סוכן שחקנים כדי לא לתת לילדים להיעלם כמוהו. לפני הבכורה בשלב הבתים בליגה האירופית (19:55, ספ' 3), ריאיון עם מי שמכיר את כל הסודות של מספר 7

הם גדלו יחד על מגרשי הקט רגל בראשון לציון ויפו. רק שנה הפרידה ביניהם. חברים משותפים, אהבות דומות, טירוף הכדורגל זרם אצל שניהם. אבל בעוד שערן זהבי ידע להתגבר על הקשיים, אחיו הבכור אבי נפל בין הכיסאות. לא היתה לו את המעטפת שתדאג ותשמור והוא הלך לאיבוד ופרש בגיל צעיר. ערן הלך והתפתח וכשחווה את תחילת העלייה הגדולה עם פאולו סוזה במכבי תל אביב, אבי זהבי כבר כמעט החזיר ציוד. הרופאים קראו לערן להיפרד ממנו אחרי ניתוח שהסתבך. שנה שלמה הוגדר כצמח, עד שחזר לחיים נורמליים. היום בגיל 34 האח והחבר הכי טוב של ערן זהבי החליט שהוא רוצה להיות סוכן שחקנים. יש לו עסקים משותפים עם ערן. סניף של מניה ג'ינס בקניון הזהב בראשון לציון. בעלות על סניף של ארקפה בבית החולים אסותא רמת החייל ועכשיו הוא רוצה גם להיות סוכן וללוות שחקנים בתחילת הדרך, מה שהיה חסר לו כל כך כשהוא היה נער.

אבי, כישרון היה לשניכם. למה ערן הצליח ואתה לא?

"לערן היה מישהו שליווה אותו, יגאל הלל, מגיל 14. היה לו מי שיעבוד איתו על הראש, על ההחלטות. לי לא היה. יגאל טיפל בערן ולי לא היתה את העזרה הזו. לא הצלחתי כי לא היה לי מישהו שיהיה איתי. 90 אחוז מאלה שמסיימים נוער נופלים. הסביבה שלהם אוהבת בילויים והיא מושכת אותם לשם או שהצבא עושה בעיות. בליגה א' הם כבר מרגישים כישלון ואחרי שנתיים פורשים. לרונן ולגלעד קצב הסוכנים של ערן, אליהם חברתי, יש פחות זמן להתעסק בשחקנים מהליגות הנמוכות ולכן אני ועוז חביב, החבר הכי טוב של ערן מהילדות, החלטנו לקחת את כל הנישה של השחקנים הצעירים ואלה מהליגות היותר נמוכות שהולכים בסוף לאיבוד בלי כיוון. יש הרבה חבר'ה צעירים שנופלים בין הכיסאות וצריכים עזרה. המון. לי היה סוכן בגיל 14 בגללו לא יצאתי כדורגלן. הוא החתים אותי על חוזה ושילמתי כסף. הוא שלח אותי למבחנים בהרצליה. עברתי את הכול. בסוף כשהיה צריך לחתום על החוזה הבאתי את הסוכן ובאותו רגע נגמרה לי הקריירה".

אבי זהבי אחיו של ערן זהבי. באדיבות המצולמים
"יש הרבה חבר'ה שנופלים בין הכיסאות". אבי וערן זהבי בילדותם/באדיבות המצולמים
"אני שונה לגמרי מכל ה'אחים של' שאתה מכיר. אני לא שחצן. אתה יכול לפנות אלי מתי שאתה רוצה. אין אחד שאני לא מתייחס אליו"

עד כדי כך?

"ממש כך. אני נפלתי עם סוכן לא טוב בגללו נאלצתי לפרוש. וזה מה שחווים מאות ואלפי כדורגלנים צעירים. מחתימים אותם בשביל שיהיה עוד אחד למדף".

אז אתה רוצה לעשות תיקון?

"לא תיקון. אני רוצה למצוא עוד ערן זהבי. עוד מנור סלומון".

אפשר למצוא עוד ערן?

"ערן זה לא רק כישרון. ערן זה מנטלי ועבודה. יש הרבה שחקנים מוכשרים שלא מגיעים לחצי ממה שערן עשה".

למה השחקנים צריכים לבחור בך?

"קודם כל קשרים. אני מקושר לשחקן הכדורגל הטוב בארץ בכל הזמנים. אני עובד בסוכנות עם קאדר שחקנים מפואר. יש לי מעטפת מאחוריי ואני מביא מאמן אישי כמו ערן שדו שיכול לעבוד עם השחקנים. יש לשדו קבלות. אתה רוצה להיות ערן זהבי, תתאמן כמו ערן זהבי. גם אם לא תהיה כמו ערן, אולי תהיה חצי מערן. זה מספיק לארץ".

זה הרבה עבודה. צריך לתחזק את הקשר עם השחקנים.

"אני ועוז זמינים 24 שעות, שבעה ימים בשבוע".

יש כאלה שאולי יירתעו דווקא כיוון שאתה אח של ערן זהבי. הם יכולים לחשוש שאתה מעליהם בגלל הייחוס המשפחתי.

"כל מי שחושב את זה, צריך לשאול מי אני. אני שונה לגמרי מכל ה'אחים של' שאתה מכיר. אני לא שחצן. אתה יכול לפנות אלי מתי שאתה רוצה. אין אחד שאני לא מתייחס אליו. אחרי שערן החטיא את הפנדל בגלזגו עניתי לכל אחד שפנה אלי. כל מי שביקש למסור משהו לערן דרכי, קיבל מענה. אני לא מסנן אף אחד".

אבי זהבי אחיו של ערן זהבי. באדיבות המצולמים
"אני ואימא שלי לא השתנינו לרגע"/באדיבות המצולמים
"בגלל מה שאני עברתי על הבשר שלי כשחקן צעיר שהלך לאיבוד, אני אתן את הכול בשביל מי שיפנה אלי. לא יהיה אצלי מקרה של אימא שתשלם 3,000 שקל כדי שאייצג את הבן שלה, ואני אקח את הכסף ולא אעשה את העבודה"

האף לא עולה למעלה כשאתה אח של ערן זהבי?

"ממש לא. אני ואימא שלי אתי לא השתנינו לרגע. אימא שלי עובדת במספרה כמו פעם עד שמונה בערב ולא מחסירה יום עבודה. זה החינוך שהיא נתנה לנו. גם ערן קיבל את החינוך הזה".

כשאתה מרוויח למעלה ממיליון דולר בחודש, אתה יכול הכול.

"ערן צנוע ביחס למה שהוא מרוויח. הוא לא מנקר עיניים לאנשים".

ערן דחף אותך להחלטה או שאולי הוא אמר לך לרדת מזה?

"הוא בעד. אנחנו כבר שנה עובדים על זה מאחורי הקלעים. למי להיות קשורים, למי לא להיות קשורים. איזה סוג של שחקנים אנחנו מחפשים".

מעבר לזה שמדובר בביזנס, מה אתה יכול להביא מעצמך?

"בגלל מה שאני עברתי על הבשר שלי כשחקן צעיר שהלך לאיבוד, אני אתן את הכול בשביל מי שיפנה אלי. לא יהיה אצלי מקרה של אימא שתשלם 3,000 שקל כדי שאייצג את הבן שלה, ואני אקח את הכסף ולא אעשה את העבודה. זה לא יוצא לי מהראש וזה מה שמניע אותי".

למה ערן דחף אותך לזה?

"מבחינת אופי אני מסתדר עם כולם. אני הבן אדם הכי נוח שיש. לא תמצא מישהו שיגיד משהו רע עלי. יש כאלה שיגידו שאני טוב מדי, אבל זה אני. אני תמיד אקשיב ואענה לכל אדם. יש בי מסירות ויכולת להעניק".

כמו שערן אוהב לומר 'אהבת חינם'?

"לא רק זה. ערן יודע שאני מקצוען. לא במקרה אנחנו שותפים בכמה עסקים וזה לא רק בגלל שאנחנו אחים עם קשר דם. ערן יודע שיש בי את המקצוענות".

אבי זהבי אחיו של ערן זהבי. באדיבות המצולמים
"כבר שנה אנחנו עובדים על זה מאחורי הקלעים. למי להיות קשורים, איזה סוג של שחקנים אנחנו מחפשים". אבי וערן זהבי/באדיבות המצולמים
"גילו לי חיידק ואושפזתי בבית החולים עד מצב של קריסת מערכות. שתבין שאמרו כבר לערן לבוא להיפרד ממני כי באיכילוב אמרו שאני כבר לא אחיה. הייתי כבר מת. הפס במוניטור היה ישר. הוציאו אותם החוצה וכולם בכו ופתאום חזרתי לחיים"

הקשר ביניכם התחזק מאז שכמעט סיימת את חייך בגיל מאוד צעיר?

"גם התחזק וגם ערן הבין מאותו רגע שחזרתי לחיים כי הייתי כבר אדם מת, שכל מה שאני עושה בחיים אני עושה עד הסוף. קיבלתי הזדמנות שנייה בחיים ואני רוצה לעשות הכי טוב".

מה קרה אז לפני 7 שנים?

"נותחתי. עשיתי קיצור קיבה והמקום נשאר פתוח בפנים והזדהם. גילו לי חיידק ואושפזתי בבית החולים עד מצב של קריסת מערכות. שתבין שאמרו כבר לערן לבוא להיפרד ממני כי באיכילוב אמרו שאני כבר לא אחיה. הייתי כבר מת. הפס במוניטור היה ישר. הוציאו אותם החוצה וכולם בכו ופתאום חזרתי לחיים. אחרי שתי דקות חזרתי לחיים אבל קמתי צמח. הצלחתי להזיז רק את העיניים. במשך שנה הייתי בשיקום בבית לוינשטיין ברעננה. כשערן כבש באותו דרבי של ה-2:3 השתחררתי בפעם הראשונה הביתה".

עד כמה אתה סוחב את זה?

"יש לי פגיעה מוחית. זה לא פשוט. אני לא יכול לרוץ, לא יכול לעמוד על רגל אחת. אבל ברוך השם אני בסדר ויכול לתפקד".

מה שעברת נותן לך עוד כוח ומוטיבציה?

"הייתי בשפל של השפל. אני יכול להכניס כל אחד לפרופורציה. גם כשקשה בחיים, תרים את הראש. אם אני יצאתי מהבור, כל אחד יכול לצאת".

ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל לאחר החמצת הפנדל. רויטרס
"שלחנו לו קטעי וידאו כדי להרים אותו ואמרנו לו שזה ייתן לו דרייב כדי שהוא יעלה את ישראל בסוף לטורניר גדול". זהבי בגלזגו/רויטרס
"אין דבר שאני לא יודע. זה לא נורמלי שאחים נמצאים בקשר שיש לי ולערן. יש לנו קבוצת וואטסאפ עם שלושה חברים משותפים ויש לנו 2,000 הודעות ביום"

עד כמה אתה וערן בקשר יומיומי?

"אנחנו מדברים 15 פעמים ביום. גדלנו יחד רק עם אימא. אבא עזב את הבית והסיפור שלנו מוכר. יש בינינו הפרש של שנה בלבד. היום החברים שלנו משותפים. הנשים שלנו החברות הכי טובות".

ערן משתף אותך בכל הסודות שלו?

"בכל דבר. אין דבר שאני לא יודע. זה לא נורמלי שאחים נמצאים בקשר שיש לי ולערן. יש לנו קבוצת וואטסאפ עם שלושה חברים משותפים ויש לנו 2,000 הודעות ביום".

מה הלך בקבוצת הוואטסאפ שלכם באותו לילה שערן החמיץ את הפנדל בגלזגו?

"רק חיזוקים. רק הודעות שירים את הראש. שלחנו לו פנדלים של שחקנים גדולים שהחמיצו. שלחנו לו קטעי וידאו כדי להרים אותו ואמרנו לו שזה ייתן לו דרייב למשחקים הבאים כדי שהוא יעלה את ישראל בסוף לטורניר גדול".

איפה ראית את הפנדל שלו השבוע שהיה הפנדל הראשון שהוא בעט מאז ההחמצה בסקוטלנד?

"הייתי בבית. עמדתי מול הטלוויזיה והדופק היה מטורף. האמנתי שערן יבקיע. הייתי עם שלושת הילדים שלי מול המסך וכולם צעקו. לקחתי את הפלאפון וצילמתי כי האמנתי בו. רציתי לשלוח לו את הפנדל בסוף המשחק. הילדים שלי צעקו בבית. כל משחק של ערן הם רואים".

זה היה הפנדל הכי חזק שהוא בעט.

"הכי חזק היה נגד הפועל תל אביב כשהוא עשה 2:2. גם עכשיו זו היתה בעיטה חזקה".

כמה זמן לקח לערן לחזור לעצמו אחרי ההחמצה בגלזגו?

"הוא קם בבוקר למחרת ואמר לעצמו: 'נגמר המשחק. יש לנו עוד משחקים. צריך לתת בראש'. הוא לא שכח את הפנדל ההוא אבל הוא ידע שהוא חייב לשים את זה בצד".

ערן זהבי שחקן גוואנגז'ו R&F. GettyImages
"יכול להיות שהוא היה מגיע לאירופה וזה לא היה הולך". ערן זהבי במדי גוואנגז'ו/GettyImages
"ערן בן 33 אבל הוא מרגיש הרבה יותר צעיר. הוא כמו זלאטן הישראלי. אני מניח שהוא ישחק עד גיל 37 אולי אפילו 38. אין אצלו שום ירידה. הוא ראשון בכל מבחני היכולת גם בנבחרת וגם באיינדהובן"

אתה מסכים שלעולם לא נוכל לדעת לאן ערן היה מגיע אם במקום לסין היה הולך לפני ארבע שנים לקבוצה טובה באירופה?

"זה לא יושב לי על הלב בכלל. ערן עשה את הבחירה הכי טובה בשבילו כשנסע לשחק בסין".

הוא לא פיספס משהו?

"ערן עשה מהבחירות שלו את המקסימום. יכול להיות שהוא היה מגיע לאירופה וזה לא היה הולך. אתם מכירים אותו כערן הגדול בגלל הבחירות הטובות שהוא עשה. כולם אמרו על סין שהיא ליגה חלשה אבל שיחקו בה שחקנים מעולים שלא עשו מה שערן עשה. הוא לקח שם את תואר מלך השערים והצטיין מול חלוצים זרים אדירים".

הוא היה מלך סין ועשה כסף מטורף, אבל אנחנו רואים אותו עכשיו רק בגיל 33 מנסה לעשות דברים בלתי נשכחים גם באירופה.

"ערן בן 33 אבל הוא מרגיש הרבה יותר צעיר. הוא כמו זלאטן הישראלי. אני מניח שהוא ישחק עד גיל 37 אולי אפילו 38. אין אצלו שום ירידה. הוא ראשון בכל מבחני היכולת גם בנבחרת וגם באיינדהובן".

מה קרה בסלובקיה כשהוא חלה בקורונה?

"ערן הרגיש לא טוב. היתה לו צמרמורות. הוא נבדק ויצא שלילי אז אמרו לו שזה בטח שינויי מזג אוויר. אמרתי לו: 'שכח מזה. זה רק בראש. בטח פסיכולוגי. תעלה ותעשה מה שאתה יודע'. בדיעבד הוא עלה לשחק חולה וכבש שלושה שערים".

מונס דאבור שחקן נבחרת ישראל עם אריאל הרוש. רויטרס
"אם הם לא היו חוזרים למחצית השנייה, זה היה פשע". זהבי ודאבור בסלובקיה/רויטרס
"אתם קוראים לערן איש עסקים של כדורגל, אבל ערן זהבי זה הכי רגש. הוא מונע מרגש. אם לא היה לו ריגוש, המקצוע לא היה שווה כלום. ערן יכול לעשות כסף בהרבה דרכים היום, אבל את הריגוש שיש לו בכדורגל, הוא לא יכול להחליף"

בהפסקה היה את האירוע עם מונס דאבור. מה הרגשת כשראית את זה?

"לא חששתי שזה יילך למקום רע כי אני יודע כמה ערן ומונס אוהבים אחד את השני. להיפך, ראיתי את זה ממקום של שני שחקנים שרוצים להצליח בשביל הנבחרת. אתה יודע כמה פעמים אני וערן היינו רבים כששיחקנו יחד בשכונה? זה אומר שאנחנו לא אוהבים אחד את השני?".

בהפסקה חלק מהאנשים כאן כבר גרסו שצריך להוציא את שניהם.

"בגלל שאני מכיר את ערן, ידעתי שהוא חוזר ונותן משחק גדול. ערן לא בא לריב בנבחרת עם איש. הוא בא כדי להשיג מטרה. ידעתי שגם הוא וגם מונס חוזרים ועושים משחק גדול. אם הם לא היו חוזרים למחצית השנייה, זה היה פשע".

ידעת שהוא יבקיע שלושער?

"יש משחקים שאני מרגיש על ערן שזה, זה. יש משחקים שאני יודע שאין מצב שהוא לא ינצח אותם. יש הרבה דברים שערן עושה היום, שאנחנו למדנו לעשות יחד על הבלטות והאספלט. אתם קוראים לערן איש עסקים של כדורגל, אבל ערן זהבי זה הכי רגש. הוא מונע מרגש. אם לא היה לו ריגוש, המקצוע לא היה שווה כלום. ערן יכול לעשות כסף בהרבה דרכים היום, אבל את הריגוש שיש לו בכדורגל, הוא לא יכול להחליף ולכן אני מאמין שנראה אותו גם בקמפיין למונדיאל וגם בקמפיין של יורו 2024".

עד כמה התלבטתם לגבי הקבוצה שאחרי גוואנגז'ו?

"היינו בעד פ.ס.וו איינדהובן מהשנייה הראשונה. מטורקיה ומרוסיה לא היו הצעות. היו דיבורים, אבל אף אחת לא שלחה הצעה רשמית. איינדהובן שלחה הצעה רשמית ורצינו אותה. רונן וגלעד קצב אמרו שזה הכי טוב בשבילו מלכתחילה".

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. רויטרס
"מאמין שנראה אותו גם בקמפיין למונדיאל וגם בקמפיין של יורו 2024". ערן זהבי בנבחרת/רויטרס
"הייתי בחוץ לידו כשהוא נעצר. נכנסתי לאוטו ונסעתי אחריהם לתחנת המשטרה. אם הייתי מתפרע, הייתי גם נעצר. ידעתי שזה סתם, ועובדה שזה נגמר בלי פתיחת תיק ובלי אישום כלשהו"

בוא נדבר על האירוע המפורסם בבית בסביון. מה קרה שם?

"שיקול דעת לא נכון של שוטר. אתה לא יכול להתווכח עם שוטר".

איך זה הידרדר למצב של מעצר? הם הרי לא באו לעצור את ערן זהבי.

"לאף אחד אין הסבר. פתאום זה נהיה עוצמתי. גם השוטרים שבאו לעצור, לא יודעים למה זה קרה ואיך זה הגיע למצב הזה".

היית בהלם?

"הייתי בחוץ לידו כשהוא נעצר. נכנסתי לאוטו ונסעתי אחריהם לתחנת המשטרה. אם הייתי מתפרע, הייתי גם נעצר. ידעתי שזה סתם, ועובדה שזה נגמר בלי פתיחת תיק ובלי אישום כלשהו".

ערן קנה שטח בסביון כדי לבנות בית. הוא יממש את זה?

"בוודאי. למה לא?".

חשבתי שאולי בגלל המקרה הזה, הוא לא ירצה לגור שם.

"אין שום שינוי בתכניות. השוטרים הוזמנו כי בבית שערן שכר היו עושים מסיבות והיה שם רעש לפני שערן הגיע. מה בסך הכול עשינו שם? הילדים של ערן והילדים שלי שלא התראו חצי שנה, עשו רעש של ילדים בבית פרטי. לא יותר מזה".

תיעוד מתוך מעצרו של ערן זהבי שערך מסיבה בביתו בסביון - ונעצר לאחר שסירב להזדהות בפני השוטרים. 11 בספטמבר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
"שיקול דעת לא נכון של שוטר. אתה לא יכול להתווכח עם שוטר". ערן זהבי נעצר/אתר רשמי, אתר רשמי
"דווקא כשיש שחקנים כל כך טובים לידו הוא רוצה להיות המנהיג והוא כבר המנהיג והכול עובר דרכו. אפשר לראות את זה במגרש. המאמן כמובן גם מכיר ומעריך אותו. הוא נמצא כרגע בטופ"

אם היה לערן זהבי את אבי זהבי הסוכן הוא היה מגיע יותר רחוק?

"להיפך, אני רוצה רק ללמוד מהסוכנים של ערן כדי שביום בו הבן של ערן, רוי, יהיה שחקן, אני אוכל לעזור ולסייע. הוא רק בן 7 אבל יש לו בעיטה מטורפת".

יהיה זהבי הדור הבא?

"אני מאמין שכן".

ערן השתגע ממה שקרה לפני שבוע בטיסה לקפריסין.

"שמע, הוא כבר ישב במטוס והיה אמור לטוס והורידו אותו. והוא היה שלילי. השחקן השני היה חיובי וטס וערן שהיה שלילי לא טס. לא תתעצבן?".

איך המעבר מגוואנגז'ו בה הוא היה המרכז לאיינדהובן שם משחקים שחקנים ברמה גבוהה סביבו?

"זה הדבר הכי טוב שקרה לערן. הוא הרי מחפש תמיד להראות ולהוכיח ודווקא כשיש שחקנים כל כך טובים לידו הוא רוצה להיות המנהיג והוא כבר המנהיג והכול עובר דרכו. אפשר לראות את זה במגרש. המאמן כמובן גם מכיר ומעריך אותו. הוא נמצא כרגע בטופ".

זו לא התחנה האחרונה של ערן באירופה?

"אני מקווה שתהיה עוד תחנה".

שחקן פ.ס.וו אינדהובן ערן זהבי. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
"זה הדבר הכי טוב שקרה לערן". זהבי במדי פ.ס.וו/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

אבל הוא יסיים את הקריירה במכבי תל אביב?

"מכבי תל אביב בלב של ערן תמיד".

מה לא הסתדר עכשיו?

"לא היתה הצעה ממכבי תל אביב. המטרה היתה לשחק באירופה. לא לחזור לישראל בשלב הזה".

גם אם מכבי תל אביב היתה מציעה לו לבוא, הוא לא היה בא עכשיו?

"אין לי מושג מה הוא היה מחליט. ערן כיוון לאירופה ואין לו מה להיפגע מזה שהוא לא חזר".

אולי הוא יחליט לסיים את הקריירה בחו"ל?

"מה שהוא עבר במכבי תל אביב, אחרים לא עברו. יש לו משהו בלב ונראה לי שהוא ירצה לחזור. אני מאמין שהוא יסיים במכבי תל אביב את הקריירה. אבל בעוד כמה שנים".

  • עוד באותו נושא:
  • ערן זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully