וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף האולימפי קונססלוס קיפרוטו הואשם בהתעללות בקטינה - והפך לעבריין נמלט

2.11.2020 / 13:45

האצן הקנייתי התחתן בסתר עם קטינה ממשפחה נזקקת, אבל כעבור שלושה ימים היא עזבה את ביתו בטענה שתקף אותה מינית. עכשיו המשטרה מנהלת אחרי מצוד

מתאבק התמוטט בזירה ומת, יריבו חשב שזו הצגה והמשיך/TampcisosoTV

קונססלו קיפרוטו, אלוף אולימפי ואחד הספורטאים המפורסמים בקניה, מעורב בשערורייה שמסעירה את המדינה במזרח אפריקה. בימים האחרונים נעלמו עקבותיו של האצן המצליח שמתמחה בריצת 3,000 מטר מכשולים, בה זכה במדליית זהב באולימפיאדת ריו והוכתר פעמיים לאלוף העולם.

הנסיבות משונות למדי: לפי דיווחים בקניה, להיעלמותו של קיפרוטו קדם מעשה חמור בו היה מעורב, כשלפי החשד נשא בסתר קטינה ממשפחה נזקקת ומרקע סוציו-אקונומי נמוך והתעלל בה מינית.

הנערה ששהתה בביתו של קיפרוטו בן ה-25 במשך שלושה ימים, עזבה באישון לילה וחזרה לבית הוריה, שם התלוננה שקיפרוטו תקף אותה מינית. הוריה שכלל לא ידוע על הקשר שמתקיים בינה לבין קיפרוטו, הגישו באופן מיידי תלונה למשטרה על התעללות בקטינה.

רץ קנייתי קונססלוס קיפרוטו. רויטרס
הפעם הוא במירוץ נגד החוק. קונססלו קיפרוטו/רויטרס

למרבה ההפתעה, כשהמשטרה הגיעה לביתו המפואר של קיפרוטו הם לא מצאו אותו שם, וכל ניסיון ליצור איתו קשר בימים האחרונים לא צלח.

עדיין לא ברור האם אכן ייפתח תיק פלילי נגד קיפרוטו, משום שגילה האמיתי של הנערה לא ברור והשאלה האם היא קטינה או בגירה לפי החוק בקניה, עדיין נותרה פתוחה. הצעירה אושפזה בימים האחרונים בבית החולים, מה שכביכול מאושש את טענותיה בדבר התעללות מצידו של קיפרוטו.

קצין משטרה שמעורב בחקירה אמר לתקשורת המקומית: "הנערה הגישה תלונה באמצעות הוריה וטענו שקיפרוטו התעלל בה, אבל אנחנו עדיין לא יכולים לאשר אם מדובר בקטינה או בבגירה. בכל מקרה, אנחנו מחפשים קיפרוטו ללא הצלחה בימים האחרונים. כשנעצור אותו, נגבה ממנו עדות בנוגע לטענות של הנערה".

קיפרוטו הוא רץ ה-3,000 מטר מכשולים הבכיר בעולם בשנים האחרונות. הוא זכה באולימפיאדת ריו דה ז'נרו תוך שהוא קובע שיא אולימפי: 8:03.28 דקות ובהמשך זכה במדליות זהב באליפויות העולם ב-2017 וב-2019. שיאו האישי עומד על 8:00.12 דקות - התוצאה ה-14 בטיבה בכל הזמנים ובשנים 2013 ו-2015 זכה במדליות כסף באליפויות העולם.

  • עוד באותו נושא:
  • התעללות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully