וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קטש: "זה מאכזב, ולא היה צריך לקרות. שיחקנו לידיים של הפועל חולון"

מאמן הפועל ירושלים הגיב להדחה מגביע ווינר, והבהיר שלא הורה לבצע עבירות בשלב כה מוקדם. טיישון תומאס: "הטעות הייתה שלי, והשחקנים האחרים הלכו בעקבותיי"

תקציר ההפסד של ברצלונה 77:73 למורסיה/ספורט 1

כבויה, מפוזרת, קצרה וחסרת מעוף. פתיחת העונה החלשה של הפועל ירושלים נמשכה אמש (שבת), ואחרי התבוסה ברבע גמר ליגת האלופות בחודש שעבר וההחמצה באנקרה בשבוע שעבר, היא הודחה מגביע ווינר בחצי הגמר עם הפסד 89:85 להפועל חולון. האדומים התאוששו מפיגור בן 15 נקודות, ועברו להוביל בתשע, אבל נתקעו במאני טיים.

האדומים הכירו את סגנון המשחק הייחודי של חולון, שבנתה קבוצה נטולת סנטר מסיבי, אבל ידעו לנצל רק למשך דקות מדודות את היתרון המובהק שלהם מתחת לסלים - בעזרת השילוב שבין סולימאן בריימו (22 נקודות ושישה ריבאונדים) לבין טיישון תומאס (15 נקודות ותשעה ריבאונדים).

ירושלים טסה ל-4:24 במהלך הרבע השלישי, וברחה ליתרון של תשע הפרש, אבל גם זה לא הספיק: בשורה התחתונה, היא ספגה שלוש ריצות משמעותיות במהלך הערב - 8:0 ברבע הראשון (מ-9:8 ל-17:8), 8:2 ברבע השני (מ-28:19 ל-36:21) ו-12:0 ברבע הרביעי (מיתרון 67:76 לפיגור 79:76). במשחק כל כך צמוד, שמוכרע בפער של שני סלים, סטריקים של 28:2 הם לוקסוס מוגזם.

ההתרחשויות על הפרקט בדקה האחרונה המחישו את הבלבול בקבוצה. 44 שניות לסיום, אף שפיגרה רק בשתי נקודות הפרש, החלה ירושלים לבצע עבירות מהירות על שחקני חולון - דווקא הגארדים שמעמידים אחוזי עונשין גבוהים - ושלחה אותם שוב ושוב לקו. טיירוס מגי (6-6) וסי.ג'יי האריס (2-2) עמדו בלחץ, והפכו את היתרון לניצחון.

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש. ברני ארדוב
מתוסכל. עודד קטש/ברני ארדוב
  • שלוש ריצות במשחק: 8:0, 8:2, 12:0
  • טיישון תומאס לוקח אחריות לטעויות בדקת הסיום
  • מחכים לתוצאות הטיפול בג'ייקובן בראון
  • בשבוע הבא: מכבי חיפה ולימוז', לא ברור היכן

עוד בוואלה!

גביע ווינר: הפועל חולון ניצחה את הפועל ירושלים 85:89 ועלתה לגמר

לכתבה המלאה

"לא היינו צריכים לבצע את העבירות בסיום, וזו לא הייתה ההוראה, אלא קודם לנסות לחטוף את הכדור", אמר המאמן עודד קטש. תומאס הסביר: "זו הייתה טעות שלי. הייתי בטוח שיש לנו עבירה לתת. אולי אני התחלתי ואז אחרים המשיכו, ואני צריך לקחת אחריות על זה".

קטש: "אין יותר מדי דברים טקטיים להתכונן אליהם בסגנון שחולון משחקת בו, וידענו שהיא תבוא לשחק בצורה אגרסיבית, אבל המחצית הראשונה שלנו הייתה נוראית ואיבדנו בה 13 כדורים. ההבדלים בסגנונות מאוד ברורים. אתה משחק מול חמישה גארדים, שעומדים מוץ לקשת ומשחקים בידודים, וצריך גם לדעת לנצל את היתרונות שלך. ההרכב עם בריימו ותומאס היה טוב מאוד לנו, אבל אי אפשר לשמור על אותה חמישייה במשך 40 דקות. כשעלינו עם ארבעה גארדים, שיחקנו לידיים שלהם.

"הם עברו לסמול בול בדקות האחרונות", הוסיף המאמן, "ובשלוש התקפות נגד הלחץ על כל המגרש, הם חזרו. הייתה איזושהי תחושה שהמשחק גמור, אבל זה דומה למה שקרה בין באסקוניה לברצלונה בסוף השבוע. זה בהחלט מאכזב, ולא היה צריך לקרות, ונלמד מזה".

"כל העניין כרגע זה עקביות", הוסיף תומאס. "בקבוצה חדשה יש עליות וירידות, ואני רוצה שנגיע כבר לרגע שבו ניפטר מחוסר היציבות הזה. אלה כאבי גדילה. כולם רגילים לקבוצה של העונה שעברה ושל זו שלפניה, אבל החיבור לא נוצר כל כך מהר. אנחנו עוד נשחק כמו שמצפים מאיתנו, אין לי ספק ואני לא מודאג מזה".

ג'ייקובן בראון, הקפטן שכל כך חסר לירושלים, יעבור בדיקה בעוד כשבועיים שלאחריה התברר אם הטיפולים בכתפו הפצועה, שנועדו למנוע ממנו לעבור ניתוח, הצליחו. "הוא חסר לנו מאוד, וחשבתי עליו לפני המשחק", הודה תומאס. "אבל אמרתי לשחקנים שאנחנו לא יכולים להיות תלויים בו, וכולנו צריכים לקחת צעד קדימה כדי לחפות עליו".

רק ביום ראשון הבא ייכנסו האדומים למעגל המשחקים בליגת העל, כשיארחו את מכבי חיפה, ועל פי לוח הזמנים המקורי הם אמורים להתארח כעבור שלושה ימים בלימוז' (ביום רביעי, 11 בנובמבר).

לאור התחלואה הגוברת בצרפת, והסגר שהוטל על המדינה, פנתה היריבה בבקשה להחליף את סדר הביתיות ולהגיע לשחק בישראל. תשובה סופית תינתן בימים הקרובים. מלכתחילה, בשל הסגר בארץ, דאגה ירושלים להשתבץ במשחקי חוץ בשני המחזורים הראשונים, אולם מאז התהפכה התמונה.

השתתף בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully