וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילי טרופר: "יהיה נס אם נגיע לטורניר גדול בשנים הקרובות"

30.10.2020 / 17:08

שר הספורט מבין שהכדורגל צריך מהפכה ("מתקנים, מאמנים") ורשת הביטחון: "מנסים לייצר מצב שקבוצות יקבלו מקדמה לחודשיים"

אוהדי הפועל תל אביב ליד ביתו של שרון ניסנוב/יח״צ

שר התרבות והספורט חילי טרופר התראיין היום לרדיו ירושלים וסיפר על הקושי בקבלת הכספים מרשת הביטחון: "יש הרבה בירוקרטיות ודברים שעיכבו את הנושא, אני מאמין שכבר משבוע הבא, כל קבוצה שתגיש את המסמכים תוכל לקבל מקדמה. השיטה של רשת ביטחון תהיה חודשית, בכל חודש שאי אפשר להכניס קהל ולמכור כרטיסים הקבוצות מקבלות שיפוי מהמדינה. עכשיו אנחנו מנסים לייצר מצב שיקבלו מקדמה משמעותית, אפילו חודשיים קדימה, זריקת חמצן עבור הקבוצות, ומעבר לכך בכל חודש בהתאם למשחקים ללא קהל. יודעים בערך כמה כל קבוצה תקבל, זה יהיה סכום מסויים באופן יחסי להכנסות שלה בעונה שעברה".

בנוגע לחזרת קהל למגרשים אמר: "אין תאריך עדיין, אנחנו כל שבועיים עושים הערכה מחדש של מצב התחלואה. אנחנו מאוד רוצים שקהל יחזור, ספורט בלי קהל הוא חצי ספורט, יש מתווה שאושר בעבר על ידי משרד הבריאות אבל אנחנו לא יודעים מתי ניתן יהיה לעשות זאת. אני נזהר, זה מאוד עדין, גם לי יש מנוי ואני רוצה לחזור למגרשים, לא ראיתי משחק מאז הניצחון על מכבי תל אביב במרץ בשנה שעברה ואני רוצה לחזור למגרשים".

שר התרבות חילי טרופר במהלך שיחה עם מפגיני עולם התרבות מחוץ לביתו בראש העין 9 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
שר התרבות והספורט חילי טרופר/ראובן קסטרו

"אני מניח שכל איצטדיון פתוח ושהוא בחוץ ניתן יהיה לעשות זאת קודם מאשר אולם סגור, משמע בכדורגל לפני כדורסל. בנוגע לבידוד של שחקנים והצוות המקצועי, אין תאריך לזה, בשלב הזה, עם כל הקושי זה הדבר הנכון לעשות ולשמור על זה, ברור שאי אפשר לעשות זאת עונה שלמה, אבל כרגע זה הדבר הנכון לעשות, ברגע שאפשר יהיה לעשות אחרת אנחנו ומשרד הבריאות נפתור את זה, אבל כרגע זה לטובת כולם, כי המצב מאוד שביר".

על מצב הכדורגל באופן כללי אמר: "הקורונה תופסת הרבה מאוד מהזמן שלי ולוקחת לי מהיכולת לקדם ולפתח דברים כמו שאנחנו רוצים. אנחנו עובדים על תכנית המתקנים החדשה, יושקעו מיליארדי שקלי עם אולמות ומגרשים ברחבי הארץ. דבר שני זה איכות המאמנים, אם המאמן או המורה ברמה נמוכה זאת בעיה. אם ילד פוגש מאמן שהוא ברמה נמוכה אישיותית אז גם הילד לא יגיע גבוה. אנחנו עובדים על חוק מאמנים חדש שיעלה מאוד את הרמה והדרישות מהמאמנים. ברוב המדינות שעשו קפיצה גדולה בכדורגל בינלאומי השקיעו בסבלנות שנים רבות מלמטה עד שהדברים הצליחו. דיברתי על זה גם עם יואב גלנט, צריך כאן שיתף פעולה לטווח הארוך, והאתגר הוא להיכנס במקסימום לילדים הצעירים ולהחדיר להם את האהבה והערכים של הספורט ומשם לבנות את זה, אין דרך אחרת".

"המשולש האסטרטגי שלנו זה מתקנים, מאמנים וגילאים צעירים. זה הדבר הנכון וככה צריך לעשות, אי אפשר להתחמק מזה, נצטרך למצוא את התקציבים, ללא תשתיות מספיקות לא נוכל לעשות את זה. אני אומר בכנות, יהיה נס אם בשנים הקרובים נגיע לטורניר גדול בינלאומי. יש פעולות יפות שמתבצעות אבל בסוף, אם נרצה לחקות מודלים מצליחים זה מצריך דברים אחרים שנצטרך לעשות. ברגע שפוליטיקה וספורט מתערבבים יש לזה יתרונות אך ברוב הזמן זה חסרונות, איפה שאצטרך להתערב גם אתערב. יש מקומות כמו התאחדות או מרכזים שאין לנו שליטה עליהם, אני גם שומר על זה שלא יתערבו פוליטית במקומות שלא צריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully