וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הקורונה אישר את חזרת הספורט התחרותי, כולל הילדים, חסון: "מברך על ההחלטה"

עודכן לאחרונה: 30.10.2020 / 14:24

הקבוצות השונות רשאיות לחזור לאימונים החל מיום ראשון הקרוב, ההתאחדות לכדורגל הודיעה על מועדי הפתיחה של הליגות הנמוכות וליגות הנוער

חתימת שת"פ בין מנהלת ליגת העל הישראלית לזו של איחוד האמירויות/מנהלת ליגת העל

קבינט הקורונה אישר היום (שישי) את חזרת כלל האימונים והפעילויות של הספורט התחרותי כבר ביום ראשון הקרוב, 1 בנובמבר.

בהתאם לאישור, ההתאחדות לכדורגל קבעה כי ליגה א' תחל ב-24 בנובמבר עם משחקי גביע המדינה ובחלוף שלושה ימים תיפתח הליגה. גם ליגה ב' תיפתח ב-27 בנובמבר, יחד עם ליגות הנוער השונות.

כדורגל הנשים יחזור ב-24 בנובמבר עם משחקי גביע הליגה וגביע המדינה, וליגת העל תיפתח ב-15 בדצמבר.

מועדי החזרה של הליגות הנמוכות וליגות הנוער - ההתאחדות לכדורגל. אתר ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
מועדי החזרה של הליגות הנמוכות וליגות הנוער - ההתאחדות לכדורגל/אתר רשמי, אתר ההתאחדות לכדורגל

מוקדם יותר אמר פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות שהצטרף לישיבת הנהלת ההתאחדות לכדורגל: "אני מברך על שיתוף הפעולה עם ההתאחדות לכדורגל ומשבח את האחריות הגדולה שאתם מגלים. עברנו תהליכים מורכבים ואתם בהחלט דוגמה ומופת. הלוואי שהיה כך גם עם מגזרים אחרים. קבינט הקורונה דן ברגעים אלה על הספורט התחרותי, כולל ילדים. זאת לפחות המלצת משרד הבריאות בהובלת שר הבריאות, יולי אדלשטיין וכן משרד הספורט, המדברת על חזרה לאימונים ב-1 בנובמבר. הכדורגל בפרט והספורט בכלל אינו מקור שמניע את התחלואה, אבל יש סיכונים וראינו התפרצויות בתוך הקבוצות. ככל שתקפידו על הכללים, בבית ובמגרש, עם החזרה לאימונים ולפעילות זה יעלה את הוודאות להמשך עונה סדיר".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "מדובר בהישגים משמעותיים, אשר מצטרפים להחזרת המשחקים בליגות העליונות ולמאבק שלי על החזרת הספורט והתרבות. יש כאן ערך חינוכי גדול ותרומה דרמטית לספורט בישראל. עשרות אלפי ילדים ובני נוער יוכלו לחזור לשגרת האימונים בתוך זמן קצר. עשרות אלפי אנשים יוכלו לחזור ולשוב אל אתרי התרבות והמורשת שנפתחו. העיוורים יוכלו שוב לקבל שירות בספריות הייעודיות. נמשיך לעבוד בשקט, ביעילות ובאופן עקבי כדי לפתוח בצורה בטוחה וזהירה את יתר עולם התרבות והספורט. זו האחריות שלי ואני לא מתכוון להשאיר את התרבות והספורט מאחור."

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון: "אחרי מאבק עיקש ודאגה לעשרות אלפי שחקניות, שחקנים ופעילים בענף, אני מברך על ההחלטה להשיב את פעילות הכדורגל. ההתאחדות לכדורגל פעלה ללא לאות ודאגה להשיב למגרשים עשרות אלפי צעירות וצעירים, כמו גם את נשות ואנשי האימון שחיכו בקוצר רוח למפגש עם דור העתיד של הכדורגל הישראלי.

ההצלחה במאבק להשבת הכדורגל לא היתה מתאפשרת ללא הנחישות של שר התרבות והספורט מר חילי טרופר ואנשי המשרד. אני מבקש להודות גם לשר הבריאות יולי אדלשטיין, לפרופסור איתמר גרוטו ולכל מי שתמך בהגעה לרגע הזה. האחריות שגילינו, בצד שותפות האמת עם כלל הגורמים, הביאה להקדמת מועד החזרה של עשרות אלפים לשדה המשחק.

עם החזרה המשמחת לאימונים ובהמשך למשחקים, חלה חובה על המועדונים, בעלי התפקיד והשחקנים לגלות אחריות ולהקפיד על הכללים שיפורסמו. חשוב שכולם יזכרו כמה חיכינו לשוב לכר הדשא, ומוטלת עלינו האחריות להבטיח שלא נרד ממנו עד לסיום העונה".

איגודי הספורט, הוועד האולמפי בישראל, הוועד הפראלימפי בישראל, איל"ת, ומרכזי הספורט בישראל שלחו מכתב תודה לשר הספורט: "אנו, ראשי איגודי ומרכזי הספורט וגופי הרוחב, מבקשים להודות לכם על המאבק העיקש שניהלתם ע"מ להחזיר את פעילות הספורט לאלפי ילדים ונוער בכל ענפי הספורט התחרותי. מאבק שהביא להחלטה הסופית בקבינט הקורונה.

"החלטה זו תסייע רבות להפחתת הנזקים שנוצרו כתוצאה מהפסקת פעילות הספורט בקרב הצעירים.
כשהספורטאים בידיים של האיגודים, האגודות והמאמנים אנו יודעים לשמור ולדאוג לבריאותם בצורה המיטבית. נמשיך לפעול ולהקפיד כולנו על ביצוע כל הנחיות הגורמים המקצועיים לפעילות ספורטיבית תחת מגבלות הקורונה כפי שמתפרסמות מעת לעת. אנו מצפים לקבל את מתווה הפעילות המעודכן בהקדם על מנת שנוכל להתחיל לפעול בהתאם. ישר כח!".  
 
 
 
 
 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully