וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן מרטין: "מקווה שיהיו לי רגליים טובות וההזדמנות תגיע"

אייבי גילת

26.10.2020 / 22:53

הרוכב של קבוצת ISN נמצא במקום השלישי בוואלטה ומפרגן לחבריו הישראלים: "האופי והנחישות יקחו אותם רחוק". האם הוא יכול להגיע לפודיום גם בסיום המרוץ?

דן מרטין רוכב אופניים אירי קבוצת סטארט-אפ ניישן. Alvaro Barrientos, AP
מנמיך ציפיות, אבל יכול להגיע רחוק/AP, Alvaro Barrientos

דן מרטין מוצא את עצמו ביום המנוחה הראשון של הוואלטה אחרי שישה שלבים בעמדת פודיום, כאשר הוא מדורג במקום השלישי 20 שניות בלבד מהמוביל במרוץ ריצ'רד קאראפאז, הרוכב האקוודורי מקבוצת איניוס. דן מרטין מלא שבחים לרוכבי הקבוצה הישראלית.

עבור רוכב צמרת, יום מנוחה פירושו פגישה עם העיתונות. במסיבת עיתונאים וירטואלית הוא לקח הרבה אוויר. "זה לוקח ממך המון כאשר אתה מרוץ בתנאים האלה ואז הייתה לנו העברה ארוכה. כמובן שהיום אנחנו מרגישים קצת עייפים וזה היה קשה מאוד. "בכלל, זה היה שבוע קשה מאוד. מבחינה נפשית אני מרגיש ממש טוב, למרות שהרגליים קצת עייפות אבל אני בטוחה שאלחם ואהיה בכושר טוב שוב מחר".

דן מרטין זכה בשלב השני שלו בוואלטה ובשלב הרביעי בסך הכול בגרנד טור ביום חמישי האחרון. האם הוא יילך לעוד ניצחונות בקטעים? "זה תלוי בהזדמנויות, אני חושב שבריחות יקבעו רבות בשלבים שלפנינו. אבל מי יודע? אם יהיו לי רגליים טובות וההזדמנות תגיע, כמובן שאני אלך לניצחון בקטע, אבל ההתמקדות היא ב- GC ונראה כמה רחוק נוכל להגיע עם זה".

הרוכב הוותיק מתרשם מאוד מהרוכבים הישראלים הצעירים בקבוצה, ובעיקר מעומר גולדשטיין שעושה עבודה טובה בוואלטה. "עומר עשה כאן עבודה נהדרת. הוא רכב בחזית אתמול והוא מוכשר מאוד בפלטון. הוא ילד ממש טוב שיש לו בסביבה. ראינו עם גיא ניב איך הוא סבל במהלך הטור דה פראנס, זה היה אחד הטורים הקשים ביותר אי פעם, אבל הוא עבר את זה ושגיב בג'ירו - הוא הגיע עד לסוף אחרי התרסקות ממש גרועה. זה מראה את עוצמת האופי והנחישות שייקחו אותם רחוק בספורט הרכיבה על אופניים".

גיא שגיב רוכב אופניים ישראלי. סטארט-אפ ניישן ישראל, אתר רשמי
תקוות גדולות. גיא שגיב/אתר רשמי, סטארט-אפ ניישן ישראל

מרטין המשיך להפליג בשבחם של חבריו. "החבר'ה האלה צעירים, אולי לא צעירים בגיל אבל מנוסים", אמר, "רוב הצוות בספרד נמצא בגרנד טור הראשון שלו. הרוכבים הוותיקים ואני אומרים להם מה לעשות ביום מנוחה. הם מעולם לא עשו מנוחה יום קודם. נחמד לראות שההתלהבות הזו נכנסת למירוץ והרעב להצלחה קיים. אנחנו דוהרים בכיף ובחיוך על הפנים".

מרטין גם שמח מאוד מכך שכריס פרום, שזכה בכמה גרנד טורס, יצטרף לקבוצה בינואר. השניים מכירים שנים: "דיברנו כל יום השבוע בפלוטון. העובדה שהוא אפילו על האופניים השנה אחרי ההתרסקות שלו מדהימה. אני חושב שהוא יתקדם הרבה מאוד במירוץ הזה. אני ממש כבר לא יכול לחכות להיות איתו באותה קבוצה. יש לו נוכחות אמיתית והוא ייתן השראה לכולם. הצוות הולך לעלות מדרגה נוספת בשנה הבאה. זו הייתה עקומת למידה כה תלולה עד כה, מקבוצת קטנה בדרג קונטיננטל הפכנו לקבוצה בדרג הבכיר של ה-World Tour. כעת, עם החתמת הרוכב הטוב ביותר של הדור הזה, אני מרגיש שזה ממש מרגש להיות חלק מזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כריס פרום אלוף ג'ירו ד'איטליה 2018. רויטרס
מחכים לו. כריס פרום/רויטרס

מניתוח הדברים ניתן לומר שדן מאוד זהיר ומקטין ציפיות. ההתמודדות תהיה על בסיס יומיומי. ברמת העיקרון הוא הולך על הדירוג הכללי המצטבר. גם הטופוגרפיה של המירוץ מתאימה לרוכב כמוהו. זה מסלול שמתאים לרוכבים מטפים. ההשוואה לקבוצות אחרות היא בלתי נמנעת. לקבוצה הישראלית חסר את הניסיון שיש לקבוצות כמו אינאוס, יומבו-ויסמה או מוביסטאר. מרטין עלול למצוא את עצמו די מבודד בהרים הגבוהים עם חבורה של מטפסי על שינסו בטקטיקות שונות לפרק את המתחרים.

לפי איך שהדברים נראים, עומדת להיות וואלטה מעניינת צמודה ומרתקת. מרטין הוא בהחלט רוכב שיכול לעשות את זה. כדי שזה יקרה צריך גם שהמזל יהיה לצידך. היריבים שלו מכירים אותו. כעת נותר לו רק דבר אחד: להכניס לעצמו לראש שהוא מסוגל לעשות את זה. לכל ספורטאי יש את רגע האמת שלו. האם נזכור את דן מרטין כרוכב שניצח סטייג' היסטורי בוואלטה עבור הקבוצה הישראלית ISN, או שנזכור אותו כאחד שסיים לראשונה על הפודיום במדריד? הדרך עוד ארוכה, אבל כדי להצליח בגדול צריך להאמין בגדול. אישית, אני מאמין שהוא אכן יכול לעשות את זה. השאלה הגדולה היא האם הוא במיינד באמת מאמין בכך? ואם כן האם המזל יילך איתו? הלוואי שכן. נותר רק להאמין.

אייבי גילת הוא פרשן האופניים של וואלה! ספורט

  • עוד באותו נושא:
  • דן מרטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully