וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליגת האלופות חושבת איך לסיים את העונה, ולא רק להתחיל אותה"

27.10.2020 / 12:30

קיצוץ רוב שלב הבתים. חלון של שבועיים בין המחזורים. האפשרות לבועה. וההנחיה בנוגע להחלפת מצעים במלון. בצל הביקורת על הלו"ז היומרני ביורוליג, פיב"א התאימה עצמה לקורונה: מנהלי הפועל ירושלים והפועל חולון מעידים איך זה נראה מבפנים

ריאיון עם ג'ייקובן בראון קפטן הפועל ירושלים/עריכת וידאו: ניר חן, אפטר: אביחי ברוך

לפני 23 ימים בלבד הסתיימה ליגת האלופות באופן מוזר ובלתי שגרתי: הסגלים של העונה הקרובה הם אלה שחרצו את גורל העונה הקודמת, ובתואר זכתה הקבוצה שהגיעה לפיינל אייט עם המאזן החלש ביותר. אבל למרות יצור הכלאיים שהביא להכרעה הזו, בפיב"א יכולים לפחות להתגאות בכך שהם הצליחו להכתיר אלופה ב-2020. אלופה עם כוכבית? ייתכן, אבל עדיין אלופה.

מרגע שפרצה מגיפת הקורונה, הצ'מפיונס ליג הייתה הראשונה להגיב; כבר ב-30 במרץ היא פיזרה את המשתתפות לחצי שנה והכריזה על קיומו של טורניר הגמר הדחוי; ליורוליג, לשם השוואה, נדרשו עוד חודשיים כדי להגיע להחלטה על ביטולה הסופי של העונה. הדברים אינם משתנים ב-2020/21: עוד לפני פתיחת המשחקים צומצם השלב הראשון משמונה קבוצות בכל בית לארבע בלבד, ובמקום לקיים 14 משחקים בדרך לשמינית הגמר, כל אחת תופיע בשישה בלבד.

החשיבה מאחורי הצעד הקיצוני הייתה ברורה: לאפשר למועדונים המשתתפים לתמרן בין מגבלות הטיסות, הבדיקות והתפרצויות הקורונה בקרב השחקנים. כך יצא שכל קבוצה תידרש להופיע במסגרת האירופית רק פעם בשבועיים, ואם משחקה יבוטל - כפי שקרה בחמישה מ-16 מפגשי המחזור הראשון - לא תהיה בעיית לוח זמנים כדי לתאם עבורה מועד חלופי.

מנהל הפועל ירושלים דייויד בסן. אורן בן חקון, הפועל ירושלים, אתר רשמי
"ביום שלפני הטיסה לטורקיה מילאתי 300 טפסים". דייויד בסן/אתר רשמי, אורן בן חקון, הפועל ירושלים

הערב (שלישי, 19:30), באיחור של שבוע, יחל הפרק הישראלי במפעל, כשהפועל ירושלים תתארח בטורקיה אצל טורק טלקום אנקרה. הפועל חולון לא הייתה יכולה לשחק בשבוע שעבר כמתוכנן בשולה, בגלל מכת הידבקויות בקבוצה הצרפתית, ותיכנס למעגל ביום רביעי הבא במשחק חוץ נגד א.א.ק אתונה.

"בליגת האלופות לא מסתכלים איך להתחיל את התחרות, והאג'נדה שלהם היא איך לסיים אותה", מסביר מנכ"ל חולון, רועי דבורה. מנהל ירושלים, דייויד בסן, מסכים: "הם אמרו, ובצדק - ברגע שנשלים את שלב הבתים, ונרד מ-32 קבוצות ל-16, נוכל בכל מקרה לסיים את העונה. גם אם מצב התחלואה יורע, ולא תהיה אפשרות לנוע באופן חופשי בין מדינות בזמן הפלייאוף, ניתן יהיה לפחות לכנס בועה".

וזה, כנראה, בסיס ההבדל בין הצ'מפיונס ליג לבין המפעלים המתחרים. בפיב"א החליטו לוותר מראש על השגרה ולקצר את התחרות, בעוד היורוליג החליטה במידה רבה להתעלם ממציאות הנגיף ויצאה לדרך באופן רגיל ושגרתי, עם 34 מחזורים לאורך 28 שבועות. לדברי בסן, "הייתה הבנה שאי אפשר לטוס כמו בזמנים רגילים, והמטרה היא להקטין את העול שרובץ על הקבוצות. זה אומר שצריך להיערך להידבקויות והתפרצויות, ואולי גם לסגרים, ובעיקר לדחיות משחקים, מבלי לפגוע בהכרעות הספורטיביות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מנכ"ל הפועל חולון רועי דבורה. דודי אוחיון, הפועל חולון, אתר רשמי
"ביטול הנסיעה לצרפת עלה לנו רק 650 יורו, על האוכל שהזמנו". רועי דבורה/אתר רשמי, דודי אוחיון, הפועל חולון

לאור הסגר שהוכרז בישראל בחודש שעבר, ירושלים וחולון העדיפו לדחות ככל הניתן את משחקי הבית שלהן ויפתחו את העונה בשני משחקי חוץ. האדומים יפגשו בארנה יריבה אירופית ראשונה העונה רק בעוד חודש וחצי, ב-9 בדצמבר, וזו תהיה איגוקאה; הסגולים ישחקו ב-17 בנובמבר בהיכל הטוטו נגד צמוקי מינסק. לאחר מכן, הם יחזרו לאולמם רק ב-5 בינואר 2021.

"ביקשנו לשחק בחוץ בשני המחזורים הראשונים, כי ידענו שיהיה קשה לארח כאן", משתף בסן. "אנחנו מקווים שהמשק ימשיך במגמת היציאה עד דצמבר, ואז גם נוכל לשכן את הקבוצות בבתי מלון בירושלים". חולון תארח את יריבתה הבלארוסית בחודש הבא במלון כפר המכביה ברמת גן, אך עדיין לא נדרשה לסוגיית אירוח השופטים.

על אף גריעתם של שמונה משחקים מלוח השנה, שפוגעת מן הסתם בהכנסות מזכויות שידור ומהקצבות שונות, המענק שמעבירה ליגת האלופות לכל קבוצה נותר בעינו - ועומד על 50 אלף יורו למשתתפת. לקבוצות נשלח לפני פתיחת העונה פרוטוקול מפורט, שנפרס על פני 19 עמודים, ובו הנהלים המדוקדקים לניהול שגרת הקורונה במהלך העונה.

בשבוע שבו מתקיים משחק, מחויבים השחקנים, אנשי הצוות ומלווי המשלחת בקיום שתי בדיקות: האחת, 72 שעות לפני טיסת הקבוצה (או הגעת היריבה); והאחרת, 72 שעות לפני המשחק עצמו. הנהלים יורדים לרזולוציות נקודתיות במיוחד. למשל, ההמלצה היא להעמיד לקבוצות אזורים נפרדים ו"סטריליים" במלונות, שכל שחקן ילון בחדר נפרד (ולא בזוגות, כפי שנהוג בדרך כלל), ושלא יהיה כלל שימוש בעובדי המלון - החל שירות חדרים, עבור בניקיון ועד החלפת מצעים.

שחקני סאן פאבלו בורגוס עם גביע ליגת האלופות לעונת 2019/20. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
אלופה עם כוכבית? אבל לפחות במפעל הזה יש אלופה. סן פאבלו בורגוס חוגגת/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

המלצת פיב"א, בדומה ליורוליג, היא להסתמך ככל האפשר על טיסות שכר כדי להיחשף כמה שפחות לאזרחים מן השורה שעלולים לשאת את הנגיף, אולם מדובר בגזירה בלתי ניתנת למימוש. ירושלים עשתה את הדרך למשחקה הראשון בשתי טיסות מסחריות (מנתב"ג לאיסטנבול ומשם לאנקרה), ובסן מעריך: "אם נסיעה למשחק חוץ בעונה שעברה עלתה 15 אלף דולר, אז השנה זה כרוך בהוצאה של 25 אלף דולר. מחירי הטיסות עלו, אין הרבה אלטרנטיבות ולפעמים אתה נאלץ לטוס יומיים קודם וללון עוד לילה במלון".

"הבירוקרטיה שנכנסה לחיי כמנהל קבוצה היא אינסופית", מוסיף הנציג הירושלמי. "בשבוע שלפני נסיעה אני לא ישן. אני צריך לבצע אינספור תיאומים ולמלא ערימות של טפסים. במה זה לא נוגע - בבדיקות הקורונה, באישרור החזרה של הזרים ארצה, למרות שיש להם ויזות, בהצהרות הבריאות. ביום שלפני הטיסה לטורקיה הכנתי סדר גודל של 300 דפים".

"זה פוגש אותך באספקטים שאתה בכלל לא יכול לדמיין", מעיד דבורה. "לדוגמה, היינו אמורים להגיע בשבוע שעבר לצרפת בשעת צהריים. ומה עושים עם ארוחה לשחקנים? אתה לא יכול להגיד להם 'חבר'ה, קחו חצי שעה, תאכלו במקדונלד'ס וניסע'. הזמנו מראש אוכל ממקום קרוב, כדי שיגיע שליח לשדה התעופה בערך בזמן שננחת. וזה לא הכול. העדפנו לנסוע באוטובוס במשך ארבע שעות וחצי מנמל התעופה בפריז לשולה, ולא לעלות על טיסת המשך קצרה, כדי לשמור על הבטיחות ולא להיחשף לעוד אנשים מבחוץ".

אלא שהנסיעה לצרפת, כאמור, נדחתה. "אנשי שולה יצרו איתנו קשר שלושה ימים לפני המשחק, והזהירו שיש להם כמה מקרים חיוביים", נזכר דבורה. "אחר כך, כשקיבלנו את ההודעה הרשמית, נערכנו במהירות. בהתחלה עלתה אפשרות להקדים את המשחק מול א.א.ק, מכיוון שגם היא נאלצה לדחות בגלל התפרצות בנימבורק, אבל האולם שלה כבר היה תפוס וזה לא התאפשר". המשחק הדחוי, אגב, יתקיים בעוד כשבועיים, ב-10 או ב-11 בנובמבר, בין המחזור השני לשלישי.

- שילמתם מחיר כלכלי על ביטול הנסיעה בהתראה קצרה כל כך?

"את כרטיסי הטיסה לפריז הזמנו מ'אל על'. פניתי למנהל המכירות הארצי, שלומי זעפרני, והסברתי לו את המצב. הוא אמר שישמור לנו את הזיכוי לנסיעה הבאה. מעבר ל-650 יורו, על הזמנת האוכל שביצענו מראש, לא יצאנו מהסיפור הזה עם נזק".

שאלת הקהל, בדומה למה שקורה ביורוליג, תלויה בהחלטות הממשלה בכל מדינה ומדינה, בהתאם למצב התחלואה. זה אומר, כנראה, שאוהדי חולון וירושלים לא יורשו להיכנס לאולמות הביתיים בעתיד הנראה לעין. "אני מניח שכל העונה תתנהל במוד הזה", אומר בסן. "גם כשיפתחו חיסון ויחליטו שהוא בטוח, יחלוף עוד זמן עד שהרגלי הקורונה ייעלמו. לדעתי, המצב עוד צפוי להידרדר לפני שישתפר, ואני לא פוסל את האפשרות שמדינות יסגרו שערים, כפי שסגרו את נתב"ג. להגיד לך שאני בטוח שבעוד שבועיים נוכל להגיע ללימוז'? אני לא יכול להיות בטוח במאת האחוזים, לאור מה שקורה כרגע בצרפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully