וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדן מיקי: "עשינו הכול כדי לשחק, ומי שלא הופיע יקבל צ'אנס נוסף. זה מתסכל"

23.10.2020 / 10:00

הסנטר בעל השם המחייב מחימקי יצא מהקורונה ("לא הייתי חולה, הופתעתי מתוצאת הבדיקה") ומחכה למכבי תל אביב: "כל הקבוצות יסבלו ממצבים דומים. אנחנו לא רוצים לסכן את המשפחות שלנו, וכרגע זה לא נראה טוב". ריאיון

ריאיון עם ג'ייקובן בראון קפטן הפועל ירושלים/עריכת וידאו: ניר חן, אפטר: אביחי ברוך

"לא סבלתי מסימפטומים ולא חליתי, אלא פשוט קיבלתי תשובה חיובית לבדיקה שלי, והאמת היא שהופתעתי מאוד", מספר ג'ורדן מיקי בריאיון לוואלה! ספורט. "הקבוצה הכינה לי תוכנית עבודה אישית, כדי שאשמור על כושר במהלך הבידוד. כך יצא שהתאמנתי בדירה, וכן, גם חרשתי לא מעט על נטפליקס".

חימקי מוסקבה היא הנפגעת העיקרית ממגיפת הקורונה מקרב קבוצות היורוליג. בזמן שאחרות סבלו מהתפרצויות של הנגיף, אבל לא הופיעו כלל לחלק מהמשחקים ולבסוף יקבלו הזדמנות חוזרת לנצח בסגל מלא, היא הסתובבה ברחבי אירופה בהרכב טלאים, שילמה על כך ביוקר והידרדרה למאזן 4:0. כעת, כשרוב הפצועים והנשאים החלימו, הרוסים מבינים עד כמה משמעותי המפגש הביתי הערב (שישי, 20:00) נגד מכבי תל אביב.

ג'ורדן מיקי ואותלו האנטר. CSKA Basket, אתר רשמי
"מכבי תל אביב פנתה כמה פעמים לסוכן שלי". ג'ורדן מיקי בדרבי מול אותלו האנטר/אתר רשמי, CSKA Basket

במיטישצ'י עשו הקיץ הכול על מנת לבנות סביבה מגוונת וקטלנית לצידו של אלכסי שבד, ואולי להשתחרר מעט מהתלות המוגזמת בו, שבסופו של דבר הזיקה לה בשנים עברו. לשם כך, מעבר להשארתם של יאניס טימה, ג'ונאס ג'רבקו (כך השבדי קורא לעצמו), דווין בוקר, דאיריס ברטאנס וסטפן יוביץ', היא התחמשה בגארד סקורר נוסף בדמותו של אריק מקולום ובשניים מהסנטרים ההתקפיים הטובים באירופה - מיקי וגרג מונרו.

אלא שהנסיבות, כאמור, פגעו בה קשות. שבד (פציעה) יערוך רק היום את הבכורה העונתית שלו ביורוליג; מונרו נדבק בקורונה, ואתמול רק יצא מבידוד, כך שגם הוא לא שיחק עדיין; מיקי, טימה ויבגני וורונוב התבררו כנשאים לאחר מחזור הפתיחה; ומקולום הגיע באיחור לרוסיה ורק כעת נרשם לסגל, כך שאולי הוא יהיה השפן שהמאמן רימאס קורטינאיטיס מתכנן לשלוף מהכובע נגד מכבי.

"היה לי קשה לראות בטלוויזיה את החברים לקבוצה מופיעים בהרכב כל כך חסר ומתקשים לעמוד מול היריבות", מודה מיקי. "בנינו קבוצה חזקה, וסבלנו מחוסר מזל. היינו קצרים מדי. אני מבין שהעונה זה חלק מהעניין, ומניח שכל הקבוצות ייאלצו להתמודד עם מצבים דומים בשלב כזה או אחר.

"מה שכן", מוסיף הסנטר בעל השם המחייב, "זה מתסכל שאנחנו עשינו הכול כדי להעמיד שמונה שחקנים, מתוך מחשבה שלא נספוג הפסד טכני, ופתאום השבוע החליטו לשנות את החוק ולתת עוד הזדמנות לקבוצות שלא הופיעו".

- לאן העונה הזאת הולכת?

"כרגע זה לא נראה טוב. היורוליג מנסה לשמור על שגרה, אבל מקרים צצים כמעט בכל יום ובכל מיני מקומות. אני מקווה שימצאו איזשהו פתרון, אבל המנהלים חייבים להבין שאנחנו לא רוצים לסכן את המשפחות שלנו עם הווירוס הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ויאצ'סלב זאיצב חימקי מוסקבה. חימקי מוסקבה, אתר רשמי
המדד שלו העונה גבוה יותר מזה שהעמיד אלכסי שבד אשתקד. סלאבה זאיצב/אתר רשמי, חימקי מוסקבה

היו גם נקודות אור במצב ההזוי שנוצר בקבוצה. ג'רבקו ובוקר נטלו את המושכות, וההפתעה הגדולה הגיעה מכיוונו של סלאבה זאיצב (31), שחקן של 1.6 נקודות בחמש עונותיו הקודמות עם חימקי ביורוליג, שזורח עם 14.8 נקודות, 70.4% לשתיים ו-6.5 אסיסטים. באופן מדהים למדי, מדד היעילות שלו (20.5) גבוה יותר אפילו מזה שהיה לשבד בעונה שעברה, והוא מדורג בינתיים במקום הרביעי במפעל.

אלא שכעת מגיע מבחנו של קורטינאיטיס, שיצטרך למצוא את הדרך לשלב את השחקנים ששבו לפעילות, מבלי להעלים את זאיצב ודומיו. שבד, מיקי וטימה חזרו השבוע למשחק ה-VTB הביתי נגד אסטנה, וההפסד המפתיע בהרכב הזה הכניס את המערכת כולה ללחץ. בזמן שהלטבי והאמריקני היו די אנמיים, שבד שב מיד לדומיננטיות הממגנטת שלו, כשקלע 19 נקודות ומסר 12 אסיסטים, אבל גם פגע ב-2 מ-11 לשלוש. מספריו של ג'רבקו צנחו, ומי שהמשיך לככב היה בוקר (30 נקודות ו-15 ריבאונדים).

אינפו שלשות על מכבי ת"א. Action Images, אתר רשמי
ומי יחגוג הערב?/אתר רשמי, Action Images

אם לשפוט על פי ארבעת המחזורים הראשונים, הרי שאחד משחקני חימקי עומד לירות הערב לא מעט שלשות באחוזים גבוהים. כך קרה למכבי תל אביב בכל משחקיה: הפורוורדים ולדימיר לוצ'יץ' וסשה וזנקוב דייקו ב-4 מ-5, והגארדים מייק ג'יימס ומרקוס אריקסון ב-4 מ-6 ו-4 מ-8 בהתאמה.

"יש לנו קבוצה טובה עם שחקנים טובים, ונתחיל עכשיו לבנות את הכימיה, כך שגם המחליפים ימשיכו למצוא את מקומם ולתרום את חלקם", משוכנע מיקי. "יכול להיות שיידרשו לנו כמה שבועות להתגבש מחדש. אני לא חושב שייקח לי זמן רב לחזור לעצמי. אני מרגיש מוכן וכשיר, וגם האימונים במהלך השבוע היו טובים מבחינתי".

הפרק האחרון של Fastbreak, התכנית השבועית באפליקציית מכבי תל אביב

מיקי (26, 2.03) התוודע לפני שנתיים ליורוליג, כששיחק בחימקי, אחרי שלוש עונות שבהן לא הצליח להשתלב בבוסטון סלטיקס ובמיאמי היט. בתום עונת רוקי מוצלחת השתדרג לריאל מדריד, אבל חזר הקיץ במפתיע לקבוצתו הקודמת. "מכבי פנתה לסוכן שלי כמה פעמים לאורך השנים, וכששקלנו את האופציות היו לי אפשרויות אחרות, שחשבנו שהן טובות יותר. חימקי היא מקום מצוין עבורי. אני אוהב את העיר, את התושבים ואת האנשים במועדון הזה".

- לא קשה לשחק לצד סקורר בסגנון של שבד, שזורק כל כך הרבה?

"שמע, הוא מוכשר בצורה באמת נדירה, ויכול לעשות מה שהוא רוצה עם הכדור. אני רואה רק יתרונות בכך שיש לי שותף כזה בקבוצה. הוא גם לא אחד שלא מוסר. הוא מוצא את הדרך להכניס את האחרים למשחק ולדאוג שיקבלו כדורים".

- במשחקים הביתיים נגד פנאתינייקוס וז'לגיריס קובנה הורשיתם להכניס מספר מצומצם של אוהדים (780 בממוצע), אבל את מכבי תפגשו מול יציעים ריקים לחלוטין.

"אני אחד שמשחק בשביל הקהל, וניזון מהאנרגיות שמגיעות מהיציעים. קשה מאוד להתרגל לשחק בלי קהל. אבל מה אפשר לעשות? זה העולם שבו אנחנו חיים כרגע, ואנחנו צריכים להיות מקצוענים וחייבים להסתגל".

- המאזן, 4:0, לא הכניס אתכם לבור עמוק מדי לקראת המאבקים על הכרטיס לפלייאוף?

"אסור לנו להסתכל על המאזן שיש לנו עכשיו, ולחשוב אם נגרם לנו נזק. המשחק מול מכבי הוא משחק גדול בשבילנו. אנחנו צריכים לנצח בבית ולהתחיל להתניע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully